Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Aura – ideja pretvorena u delo, koje živi već 27 godina

    „Verujem u kvalitet i u to da rezultati ne dolaze preko noći”, poručuje u intervjuu za BIZLife Mila Litvinjenko, vlasnica kozmetičke kuće Aura. Kako kaže, zajedno sa svojim timom neprekidno je radila na usavršavanju proizvodnih procesa, uvođenjem standarda i uz konstantno sticanje novih znanja.

    Naša sagovornica kaže da često nije ni svesna uspeha, nakratko im se obraduje i nastavi dalje, dok neuspehe doživljava samo kao lekcije.

    • Otkud vam ideja, ali i smelost da sredinom devedesetih pokrenete privatni biznis? Bila su to nesigurna i teška vremena za čitavu ekonomiju, državni posao je bio ideal mladih ljudi, a vi ste se tada odlučili za pravi rizik.

    Ideja se rodila sa sajmu kozmetike gde sam bila kao prevodilac. Do tada sam radila u Ujedinjenim nacijama i moja primanja su bila više nego solidna. Ono što mi je nedostajalo bila je dodatna kreativnost. Prepoznala sam momenat, priliku da radim nešto što će odgovarati mojoj ličnosti. Vremena jesu bila teška, ali mi je istraživanje tržišta pokazalo da ima mesta za novi mejkap brend. Iskreno, o riziku nisam razmišljala. Izabrala sam najbolje svetske dobavljače ambalaža, sirovine, mašine. Bila sam sigurna da će krajnji kupac ponoviti kupovinu kada proba Aurine proizvode.

    Mila Litvinjenko, Aura (Miloš Nadaždin)

    • Aura i vi zajedno sa njom prešli ste dug i ozbiljan put – od preduzetništva do kompanije sa značajnim tržišnim udelom. Da li ste lično zadovoljni time šta je Aura danas u svetu kozmetike?

    Kada kažete „dug put”, ja se iznenadim, zato što mi je vreme proletelo, a reč je o 27 godina. Verujem u kvalitet i u to da rezultati ne dolaze preko noći. Zajedno sa svojim timom sam neprekidno radila na usavršavanju proizvodnih procesa, uvođenjem standarda i neprekidnim sticanjem novih znanja. Nismo propuštali nijedan sajam i stekla sam poznanstva među vodećim ljudima iz oblasti kozmetike. Osvajali smo nova tržišta korak po korak i stekli smo odlične pozicije. Veoma sam zadovoljna što je jedna ideja pretvorena u delo i živi već 27 godina. Imam mnogo razloga da budem ponosna, zadovoljna. Možda bih izdvojila što našu fabriku u svetu smatraju jednom od deset najboljih – mislim na procedure, organizaciju i primenu GMP standarda, koji nije obavezan, ali smo mi odlučili da ga uvedemo pre nekoliko godina. Takav način proizvodnje smanjuje greške na najmanju meru, štiti radnike i daje proizvod koji je kvalitetan, siguran (moguća je njegova sledljivost u svakom trenutku).

    • Koji Aurin proizvod smatrate svojim najvećim uspehom i zbog čega?

    Srećna sam što ne mogu da izdvojim neki proizvod, jer skoro svake godine kreiramo neki proizvod koji prevaziđe naša očekivanja. Trenutno su to tečna rumenila i tečne konture. Ne mogu da ne pomenem lak za nokte, koji je osvojio poverenje potrošača na našem početku i na taj način učinio da žene probaju i ostale proizvode.

    AURA JE OSVAJALA NOVA TRŽIŠTA KORAK PO KORAK

    • Šta vidite kao najveće poslovne izazove u industriji i kako se sa njima suočavate?

    Nabavku sirovina, ambalaže… Početak pandemije kovida, rat Rusije i Ukrajine u potpunosti su izmenili rokove isporuke, cene transporta itd. Digitalni marketing je toliko ubrzao dešavanja u mejkapu, ali smo mi se, srećom, odmah tome prilagodili i funkcionišemo u ovim, veoma izazovnim vremenima. Ne postoji više dugoročno planiranje, odluke moraju da se donose brzo, ponekad i da se menjaju.

    Mila Litvinjenko, Aura (Miloš Nadaždin)

    • Da li možete izdvojiti: najveći uspeh, najveći neuspeh i najvredniju lekciju koju ste naučili sada, u 2023. godini – i poslovno i privatno?

    Iskreno, ja često nisam ni svesna uspeha. U tom trenutku se obradujem i idem dalje. Pre nekoliko meseci u poseti su nam bili rukovodeći ljudi austrijske firme sa kojom sarađujemo. Priznajem da sam bila veoma ponosna slušajući njihove utiske posle obilaska Aurinih pogona. Neuspehe doživljavam kao lekcije – drago mi je da ih je bilo, jer sam sigurna da ih nećemo ponoviti. Jedna od glavnih grešaka je bila da krenemo u lansiranje novog proizvoda, a da dobro ne proučimo tržište. Takvih grešaka u 2023. godini nije bilo. Ono što uvek govorim i mislim: sve je moguće ostvariti uz upornost i dobru organizaciju. To važi i na privatnom i na poslovnom planu.

    • Kakvi su vam planovi za iduću godinu kada je reč o unapređenju i proširenju poslovanja kompanije Aura?

    Mi smo još pre dva meseca odredili pravac kojim želimo da idemo 2024. godine. Biće otvaranja novih tržišta, u toku su pregovori za kupovinu tri automatske mašine, s obzirom na brzinu događanja – društvenih, političkih i, naravno, u oblasti kojom se mi bavimo. Spremni smo da menjamo odluke i pravce. Kvalitet proizvoda i poslovanja je konstanta, on se ne menja, može samo da bude još bolji, a to ćemo i postići.

    • Svojevremeno ste rekli da vlasnik kompanije treba da bude nalik vojskovođi, koji je uvek prvi na liniji fronta. Koje vrline i veštine krase jednog takvog lidera?

    I dalje isto mislim. Lider treba da poseduje integritet, empatiju, ljubaznost, strpljenje, poštenje, poštovanje, integritet, treba da zna da sasluša, da bude strpljiv, znatiželjan itd. Mogla bih da dodam još osobina.

    SVE JE MOGUĆE OSTVARITI UZ UPORNOST I DOBRU ORGANIZACIJU

    • Vi ste žena u biznisu, i to uspešna. Da li je i koliko težak takav poslovni put u Srbiji?

    Ne volim tu polnu podelu, jer ja nikada nisam doživela problem ili neprijatnost kao žena u biznisu. Mislim da sam se susretala i da se susrećem sa preprekama kao i svi ljudi u biznisu. Veoma je bitno kako ćete da nastupite na početku.

    • Za kraj, recite nam šta Mila Litvinjenko želi sebi u 2024. godini?

    Želim da moje želje ne ostanu samo želje, već da ih realizujem. Sebi sam dala zadatak: u 2024. Mila će mnogo više da se bavi sobom. 

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Miloš Nadaždin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE