Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Apple, Iphone

    Apple izbrisao WhatsApp i Threads iz kineske prodavnice aplikacija

    Apple je uklonio WhatAapp i Threads iz svoje prodavnice aplikacija u Kini, nakon naredbe internet čuvara u zemlji koja je navela na zabrinutost za nacionalnu bezbednost.

    ,,Obavezni smo da poštujemo zakone u zemljama u kojima poslujemo, čak i kada nismo saglasni. Uprava Kine za sajber prostor naredila je uklanjanje ovih aplikacija iz kineske prodavnice na osnovu zabrinutosti za nacionalnu bezbednost. Ove aplikacije ostaju dostupne za preuzimanje u svim ostalim prodavnicama gde se pojavljuju“, rekao je portparol Apple-a za CNN u petak.

    Aplikacije, obe u vlasništvu Mete, već su bile blokirane u Kini i nisu u širokoj upotrebi.

    Međutim, njihovo uklanjanje od strane Apple-a predstavlja „dalju distancu između već razdvojenih tehnoloških univerzuma“ u zemlji i šire, rekao je Dankan Klark, predsednik savetodavne kompanije za investicije BDA China sa sedištem u Pekingu.

    „To će izazvati neprijatnosti za potrošače i preduzeća u Kini koji komuniciraju sa porodicom, prijateljima ili kupcima u inostranstvu. Čak i ako koriste VPN-ove za pristup svojim postojećim WhatsApp aplikacijama, one će vremenom postati zastarele i zahtevaće ažuriranje“, rekao je on.

    Whatsapp tajni kod

    Whatsapp, aplikacija za razmenu poruka (Pixabay)

    Druge popularne aplikacije i dalje dostupne u Kini

    VPN-ovi se odnose na virtuelne privatne mreže koje mogu da šifruju internet saobraćaj i prikriju identitet korisnika. Obično se koriste u Kini za pristup sadržaju koji je blokiran unutar zemlje.

    Druge popularne zapadne aplikacije, uključujući X (ranije Twitter), Facebook, Instagram i Messenger, i dalje su dostupne u Apple-ovoj prodavnici aplikacija u Kini, prema proveri CNN-a.

    Najava tehnološkog giganta desila se nakon pada prodaje iPhone-a u drugoj po veličini ekonomiji na svetu. Prodaja njegovih pametnih telefona pala je za neverovatnih 10 odsto u prvom kvartalu ove godine, prema kompaniji za istraživanje tržišta IDC.

    Kompanija je izgubila zamah u Kini jer su nacionalizam, loša ekonomija i povećana konkurencija naškodili Apple-u u poslednjih nekoliko meseci.

    Oporavak Huawei-ja i drugih kineskih brendova, uključujući Xiaomi i OPPO/OnePlus, verovatno će se nastaviti, navodi IDC. Kineski potrošači koji bi nekada razmišljali o Apple-u sada se okreću nacionalnim brendovima zemlje.

    Osim što je ključni proizvodni centar, Kina ostaje važno tržište za Apple jer je najveće tržište iza Sjedinjenih Država. Kompanija nastavlja da nudi popuste u zemlji kako bi povećala prodaju.

    Izvršni direktor kompanije Tim Kuk je prošlog meseca posetio Šangaj kako bi otvorio drugu najveću Apple prodavnicu na svetu.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE