Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    ananas

    Priča sa NASLOVNE – Marija Stojanović Ribar, Ananas: „Kolege treba prepoznavati kao ljude, a ne kao pozicije“

    Naslovna strana novog broja BIZLife magazina, inače martovskog izdanja tradicionalno posvećenog ženama u biznisu, donosi nam ekskluzivne intervjue sa rukovodećim damama kompanije ANANAS koje nam otkrivaju kako da rizik kreiranja novog biznisa iskoristimo kao snagu za rađanje profitabilnog poslovanja.

    Danas predstavljamo Mariju Stojanović Ribar, Chief Financial Officer Ananas e-commercea.

    Karijeru je počela kao revizor u Ernst&Youngu (EY), gde je provela četiri godine. „Smatrala sam da je to najbolji put u svet finansija i potvrdila sam sebi da sam napravila dobar izbor u odabiru profesije. Karijeru nastavljam u kompaniji NIS, gde sam se oprobala u internoj reviziji. Radom u ovako velikoj kompaniji dobijaš priliku da sagledaš širu sliku, da naučiš kako posluje korporacija. Ono što je posebno bitno jeste da mi je moja pozicija dala mogućnost da uđem u dubinu poslovanja, da ga razumem i da kroz preporuke i zapažanja konstantno pronalazim načine da ga optimizujem i unapređujem”, priznaje.

    ananas

    Želja za usavršavanjem dovela ju je na poziciju finansijskog direktora Jat tehnike. „Znala sam da me očekuje mnogo izazova – tek privatizovana kompanija koja treba da se transformiše i da počne da funkcioniše po korporativnim pravilima. Najzanimljiviji deo dana mi je bio kada prođem kroz hangar pun aviona i popričam s mehaničarima, vidim rastavljen avionski motor…”, opisuje.

    Ali upravo ta činjenica da je važno shvatiti suštinu poslovanja, upoznati se sa delatnostima koje kompanija obavlja – čine njeno poslovno pogonsko gorivo. „Na dnevnom nivou sam morala da se suočavam sa stvarnim izazovima i da ih rešavam. Posle dve godine, kada smo stabilizovali poslovanje i izborili se za brojne promene i rezultate, ukazala se prilika da pređem u Ananas. Dakle, opet – teško, a jako, pronalaženje rešenja, sve od početka…”, govori.

    • U pogledu zaduženja koja imate – kako vam izgleda poslovni dan?

    Fokusirani smo na razvoj adekvatnog tima koji može da podrži ovaj volumen poslovanja i sve segmente ekosistema koje mi u Ananasu gradimo. Cilj tima finansija Ananasa jeste da bude ozbiljan biznis partner svim funkcijama u kompaniji na našem zajedničkom putu razvoja. Poslovni dan u finansijama svodi se na mnogo interakcija sa svim segmentima biznisa i, očekivano, na pregršt brojki. U skladu s tim, moj radni dan je ispunjen velikim brojem sastanaka, kako bismo razvili dobru strategiju, budžete, operativne planove, sisteme za praćenje poslovnih uspeha i sl.

    • Zbog čega je Ananas dobro poslovno okruženje?

    Zato što je dinamično okruženje koje prepoznaje i vrednuje znanje, logiku, želju za učenjem i razvojem i spremnost za rešavanje raznih izazova u radu. Glavna prednost našeg okruženja jeste što moraš da budeš proaktivan – a moja uloga je da tu proaktivnost i taj entuzijazam kanališem na pravi način. To je za mene veoma značajno, jer uvek je izazovnije da nešto usmeravaš nego da nešto guraš. Mi smo tim koji čine ambiciozni i posvećeni ljudi koji žele da nešto postignu, da naprave stvaran i dobar rezultat. Jedni druge stalno izazivamo za više i bolje i kontinuirano pomeramo granice.

    Da se izrazim IT rečnikom: mi smo agilna ekipa koja istovremeno i misli i radi.

    • Na kojim konkretnim primerima vidimo koncept rodne ravnopravnosti u okviru vašeg sistema?

    U izvršnom menadžmentu Ananasa u podjednakom broju su žene i muškarci. Odlično smo se izborile za svoja mesta hrabrošću, konstantnim suočavanjem sa izazovima, uspešnim balansiranjem između privatnog i profesionalnog života. Ženska energija, sposobnost tzv. multitaskinga, planiranje tri koraka unapred – čine osnovu našeg uspešnog biznisa.

    Iz mog iskustva, žene su empatičnije, asertivnije, brižnije, nekada posao doživljavaju kao svoju drugu kuću, jer mi nemamo luksuz fokusiranja na samo jednu određenu stvar. Moramo da sa više strana i iz više aspekata sagledavamo stvari i donosimo važne odluke.

    A to je u Ananasu prepoznato i uvaženo.

    • Čini se da devojke dobijaju sve više institucionalnog prostora u kompanijama, ali reklo bi se da je kapital i dalje u rukama muškaraca. Kako to vidite?

    U okviru Delta Holdinga na pozicijama finansijskih direktora nalaze se isključivo žene. Za Delta Holding važi pravilo da ima jake finansije, da je finansijski disciplinovan sistem, gde su svi svesni važnosti ovog sektora. Čak i kada sam birala Ananas kao svoje mesto zaposlenja, jedna od prednosti mi je bila ta što iza njega stoji Delta svojom finansijskom kulturom i snagom. Dakle, mi smo sistem koji je potpuno suprotan – u Delti žene drže novac u rukama. Očigledno se to pokazalo kao dobra praksa, koju ne žele da menjaju.


    „Nisam mogla da odolim iskustvu u okviru kojeg ću sve graditi od nule, gde mi sigurno neće biti lako, ali gde ću moći svojim znanjem da doprinesem razvoju nečeg sasvim novog i jedinstvenog na našem tržištu. Veličina, raznovrsnost, to što prvi probijamo put za marketplace ovog obima i kapaciteta – za mene su bili samo dodatni motiv.


    • Dajte nam nekoliko poslovnih saveta koji su vam pomogli u karijeri.

    Ako ne ulažeš mnogo u svoj rad i ne prihvataš izazove, stagniraš. Ako stagniraš, ne ostvaruješ ni dugoročne ni kratkoročne ciljeve. Pronađite adekvatno poslovno okruženje koje vas motiviše da pravite pozitivne promene, trudite se, napredujete, učite, razvijate se – mesto u okviru kojeg ćete moći da poistovetite svoje ciljeve sa ciljevima kompanije.

    Takođe, moramo da budemo svesni da je ljudski odnos veoma bitan – koleginice i kolege treba prepoznavati kao ljude, a ne kao pozicije. Treba gajiti dobru, timsku energiju i raditi u timu koji se dobro razume. Ako možete da birate, uvek birajte tim koji će vas motivisati i u okviru kojeg ćete moći mnogo da radite, ali i mnogo da slavite.

     

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin/Stefan Jovanović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE