Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marija Popović, Ananas

    Priča sa NASLOVNE – Marija Popović, Ananas: ,,Nema nevažnih zadataka“

    Naslovna strana novog broja BIZLife magazina, inače martovskog izdanja tradicionalno posvećenog ženama u biznisu, donosi nam ekskluzivne intervjue sa rukovodećim damama kompanije ANANAS koje nam otkrivaju kako da rizik kreiranja novog biznisa iskoristimo kao snagu za rađanje profitabilnog poslovanja.

    Danas predstavljamo četvrtu sagovornicu Mariju Popović, Chief Corporate Affairs Officer u Ananasu.

    Angažmanu u Ananasu, kako opisuje Marija Popović, prethodile su godine dokazivanja da znanje naučeno na fakultetu ume da primeni u svakodnevnom radu.

    „Prethodile su i one čuvene godine svakog pravnika posle diplomiranja, kada radiš isključivo za znanje, a ne za novac. Ali zahvaljujući tome, kasnije u karijeri ukazala mi se prilika da se oprobam na značajnijim pozicijama, da stvaram jednu novu banku, da budem i na poziciji CEO-a, a onda da napravim životni zaokret i prihvatim da učestvujem u pravljenju prvog pravog marketplacea, a u regionu i preuzmem ulogu Chief Corporate Affairs Officera u Ananasu”, jasna je.

    U pogledu zaduženja koja imate – kako vam izgleda poslovni dan?

    ‒ Kada radite u korporativnom startapu, određena doza haosa se podrazumeva. Moj tim i ja smo tu da taj haos držimo pod kontrolom i da pružimo odličnu podršku svim funkcijama našeg biznisa. Trudim se, a mislim da u tome i uspevam, da budem na raspolaganju svima, da pomognem gde god mogu, da stignem i na sastanke i na konferencije i da se javim na sve telefonske pozive i odgovorim na imejlove. Ali takav modus operandi smo prihvatili svi u Ananasu, jer smo svesno izabrali da izađemo iz zone komfora i uhvatimo se u koštac sa stvaranjem jednog novog poglavlja u privredi regiona – na koji smo već sad ponosni, a tek ćemo biti.

    Marija Popović

    Marija Popović, Ananas (Foto: Stefan Jovanović)

    Zbog čega je Ananas dobro poslovno okruženje?

    ‒ Zato što poslovno okruženje čini tim ljudi. Ananasov tim je tim različitih i svojih profesionalaca koji svakodnevno u naše okruženje unose pomalo svojih specifičnosti i na taj način grade kulturu koja nas sve motiviše da činimo onaj dodatni korak ka tome da budemo prvi, vodeći i najbolji. Kada pričamo o Ananasu, onda pričamo o timu, o stručnjacima, mladim nadama, liderima, a takvo poslovno okruženje bi svako poželeo.

    Na kojim konkretnim primerima vidimo koncept rodne ravnopravnosti u okviru vašeg sistema?

    ‒ Konkretno, na tome da smo nas četiri devojke upakovale više od 150 kutija s novogodišnjim poklonima po uputstvima naših kolega iz logistike i svim pravilima pakovanja koja inače sprovodimo u Ananasu (smeh). Šalu na stranu, ravnopravnost je kod nas toliko zastupljena da to čak nije ni tema diskusije.

    Mi zapošljavamo najbolje ljude u datim okolnostima, bilo da su na početku karijere, bilo da su tek došle s porodiljskog odsustva, bilo da su iz inostranstva. Ravnopravni smo u svakom smislu i po svim osnovama.

    I tako će zauvek biti.

    Čini se da devojke dobijaju sve više institucionalnog prostora u kompanijama, ali reklo bi se da je kapital i dalje u rukama muškaraca. Kako to vidite?

    ‒ Najvažnije je da postoje ozbiljni koraci ka poboljšanju ove situacije. Mi, kao Ananas, svakako ćemo se potruditi da podstaknemo i ohrabrimo žensko preduzetništvo, da ženama pružimo neophodne alate i edukaciju, i to posebno u segmentu pokretanja i unapređenja onlajn trgovine. I na tome već kontinuirano radimo. Cilj našeg poslovanja su jednake šanse za sve. I uvek smo spremni na onaj čuveni dodatni korak kako bismo to omogućili svima kojima je to potrebno. Iz moje perspektive, moramo da pravimo te mikrokorake na svim nivoima i u svim branšama kako bismo za nekoliko godina mogli da preformulišemo vaše pitanje, na primer: „Sve je više kapitala na strani žena. Kako komentarišete ovaj trend?”

    Dajte nam nekoliko poslovnih saveta koji su vam pomogli u karijeri.

    ‒ Ne postoje tu velike mudrosti. Potrebno je mnogo učenja, mnogo znanja, mnogo prakse. U poslu nema sujete, ega i nevažnih zadataka. Ko želi da napreduje – mora da radi i da se trudi, da zrači dobrom energijom i pokaže entuzijazam i volju. Jedino na taj način može da se ostvari pravi i smislen karijerni napredak.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Stefan Jovanović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE