Amerikanci sve više novca daju za hranu

I u Americi je rast cena doveo do toga da se na životne namirnice troši više novca, iako građani kupuju znanto manje.

Međutim, proizvođači zadovoljno trljaju ruke i većina je prijavila rast prihoda u prvom kvartalu godine.

Međutim, taj rast je podstaknut višim cenama koje su nadoknadile pad obima prodaje. Alastair Steel, izvršni direktor za angažman klijenata u firmi za istraživanje tržišta Circana, rekao je da je prodaja pozitivna, ali je vođena povećanjem cena.

Od početka godine do 21. maja, u odnosu na isti period 2022. godine, u SAD je prodaja svežih jaja po obimu pala za 4,7 odsto, mleka za 3,9, hljeba za 3,8, a svežeg povrća za 3,5 procenata.

Cene svakog od ovih artikala su porasle u tom periodu. Sveža jaja porasla su za 48,2 odsto, mleko za 5, hleb za 12,7, a sveže povrće za 14,7 procenata.

Po obimu, prodaja prehrambenih proizvoda i dalje je u porastu u odnosu na 2019. godinu. Ali to povećanje nije toliko znak dodatnog novca, to je znak da ljudi odustaju od odlaska u restorane i odlučuju se za pripremu hrane kod kuće.

Uvođenje ograničenja na Program dodatne pomoći u ishrani, ili SNAP, koja su deo sporazuma o gornjoj granici duga znače da su stotine hiljada Amerikanaca u opasnosti od gubitka pristupa beneficijama.

Cene namirnica su pale u martu, prvi put od septembra 2020. godine, pokazuju podaci Zavoda za statistiku rada u aprilu.

Međutim, inflacija hrane još uvek nadmašuje inflaciju u celini, a cene namirnica su još uvek prilično veće nego prošle godine.

Najveći strah Amerikanaca – penzionisanje

Izvor: Klix

Foto: Pixabay

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE