
Amerikanci sve više novca daju za hranu
I u Americi je rast cena doveo do toga da se na životne namirnice troši više novca, iako građani kupuju znanto manje.
Međutim, proizvođači zadovoljno trljaju ruke i većina je prijavila rast prihoda u prvom kvartalu godine.
Međutim, taj rast je podstaknut višim cenama koje su nadoknadile pad obima prodaje. Alastair Steel, izvršni direktor za angažman klijenata u firmi za istraživanje tržišta Circana, rekao je da je prodaja pozitivna, ali je vođena povećanjem cena.
Od početka godine do 21. maja, u odnosu na isti period 2022. godine, u SAD je prodaja svežih jaja po obimu pala za 4,7 odsto, mleka za 3,9, hljeba za 3,8, a svežeg povrća za 3,5 procenata.
Cene svakog od ovih artikala su porasle u tom periodu. Sveža jaja porasla su za 48,2 odsto, mleko za 5, hleb za 12,7, a sveže povrće za 14,7 procenata.
Po obimu, prodaja prehrambenih proizvoda i dalje je u porastu u odnosu na 2019. godinu. Ali to povećanje nije toliko znak dodatnog novca, to je znak da ljudi odustaju od odlaska u restorane i odlučuju se za pripremu hrane kod kuće.
Uvođenje ograničenja na Program dodatne pomoći u ishrani, ili SNAP, koja su deo sporazuma o gornjoj granici duga znače da su stotine hiljada Amerikanaca u opasnosti od gubitka pristupa beneficijama.
Cene namirnica su pale u martu, prvi put od septembra 2020. godine, pokazuju podaci Zavoda za statistiku rada u aprilu.
Međutim, inflacija hrane još uvek nadmašuje inflaciju u celini, a cene namirnica su još uvek prilično veće nego prošle godine.
Izvor: Klix
Foto: Pixabay