
Ambiciozni Kinezi: BID diže fabriku u Evropi, sponzoriše EP, a sad je i snizio cene
Najpoznatiji kineski proizvođač automobila prošle godine je prodao više od tri miliona vozila i ušao na listu 10 najprodavanijih svetskih marki, uskoro gradi fabriku u Evropi, a u cilju još boljeg plasmana i „prestizanja“ konkurencije sada je počeo i da spušta cene svojih vozila.
Apetiti kineske kompanije BID (BYD) su naglo porasli. Njihove ambicije u Evropi rastu s planovima za fabriku u Mađarskoj i ugovorenim sponzorstvom za Euro 2024, a sad su već krenuli i da režu cene kako bi ušli u pet najboljih u Evropi.
I Folksvagen grupa i Stelantis najavili su svoje ambicije da skinu s trona Teslu kao proizvođača električnih vozila broj 1 u Evropi ne računjajući na „uljeza“ iz Kine. BID je u međuvremenu ušao u ring kao novi izazivač, skovao planove za izgradnju fabrike u Mađarskoj, a u zadnjem kvartalu prošle godine uspeo je da „pokori“ Teslu.
„Srednjeročno, želimo da budemo među prvih pet u pogledu ukupnog broja registracija u Evropi“, rekao je Brian Yang, pomoćnik generalnog direktora u BYD Europe za publikaciju Automobilwoche. Yang nije dao rok za postizanje tog cilja, ali to bi značilo tržišni udeo veći od 5 odsto, otprilike ekvivalentno tržišnom udelu Škode, koja je u 2023. prodala 712.000 automobila na starom kontinentu.
BID je najveći proizvođač automobila u Kini, sa 11 odsto tržišnog udela, kao i vrhunski brend električnih vozila. Ali uprkos svojoj dominantnoj poziciji tamo, još uvek nije toliko jak igrač van svog domaćeg tržišta, pogotovo u Evropi.
Prema izveštajima o prodaji, Kinezi su u Nemačkoj prošle godine prodali jedva 4.139 automobila, dok je Tesla prodala 63.685 vozila, a VW kao lider tržišta čak 519.089 vozila.
BID-ov najprodavaniji model ATTO 3 ima cenu od oko 47.000 evra. Međutim, Kinezi su odlučno spustili cenu za 15%, pa nova početna cena ovog električnog SUV iznosi 39.950 evra. BID se nada da će tako lakše pridobiti kupce Volkswagena ID.4 (43.900 evra) i Tesle Model Y (44.899 evra).
Sopstveni brod za prevoz automobila
S obzirom da Kinezi ne žele da zavise od drugih, vredi spomenuti da BID poseduje brod (BYD Explorer No.1) za prevoz automobila. Taj brod je već 9. januara napustio luku u Yantai sa 7.000 ukrcanih automobila na putu ka Evropi.
Istovremeno, ovaj brod je i prvi auto-transport koji je izgradilo domaće brodogradilište i koji će se posebno koristiti za izvoz automobila domaće proizvodnje, čime je započela era sopstvenog transporta domaćih automobila. U planu je izgradnja još sedam ovih gorostasa.
Takođe, BID ulaže 14 milijardi dolara u razvoj „pametne“ opreme, s naglaskom na ADAS sisteme, kako bi njihovi automobili bili sigurniji na putu. Koliko su Kinezi ozbiljno shvatili evropski kontinent, a pogotovo nemačko tržište, ovog leta ćemo ih gledati u ulozi zvaničnog partnera Evropskog prvenstva u fudbalu, koje se održava u upravo u Nemačkoj.
Izvor: Agencije
Foto: screenshot
What's your reaction?
Komentari
-
Pingback: Električni automobili u ćorsokaku?
Pingback: BID diže fabriku u Evropi, sponzoriše EP, a sad je i snizio cene - InfoPuls