Električni automobili u ćorsokaku?
Elektromobilnost s ovakvim stanjem na tržištu je put u ćorsokak, a evropski plan za postepeno ukidanje prodaje novih automobila sa klasičnim motorima do 2035. mogao bi biti odložen.
Usporavanje narudžbi električnih vozila dovelo je u pitanje da li je Evropska unija na pravom putu za postepeno ukidanje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, što predstavlja jedan od najambicioznijih napora za smanjenje emisije CO2.
Predsednik Tojote Akio Toyoda veruje da će električna vozila dostići najviše 30 odsto tržišnog udela, a ostatak će preuzeti hibridi, automobili na vodonik i klasični benzinci. Sa milijardu ljudi u svetu koji žive bez struje, teško je očekivati da baterijska vozila dominiraju tržištem, smatraju u Tojoti.
Tužna slika u Evropi
Tačno je da postoje tržišta na kojima je udeo električnih vozila znatno veći od 30 procenata, kao recimo u Kini ili Norveškoj, ali to je još uvek u proseku daleko od toga da benzinci ili hibridi izgube primat na tržištu.
Ako se pogledaju oni esencijalni problemi, tužna slika u Evropi izgleda ovako: potrošači su obeshrabreni nedostatkom pouzdanih mreža za punjenje, zgroženi su visokim cenama automobila, a najteže im pada ukidanje subvencija za električna vozila.
Neke zemlje poput Velike Britanije, koju su u početku bile još ambicioznije, već su odložile planiranu zabranu proizvodnje i prodaje novih benzinskih i dizelskih modela za pet godina do 2035. Neke poput Italije opet najavljuju rekordne podsticaje od preko 13.000 evra dok ih šefovi s najviših pozicija u automobilskim kompanijama „grde“ i sabotiraju.
Invazija Kineza i ukidanje subvencija
Struka smatra da proizvođači električnih vozila mogu raditi samo ako računaju na subvenciju. S druge strane, u Evropi imamo invaziju kineskih marki, koje uz razno-razne podsticaje države, imaju dosta povoljnije automobile. Kineski proizvođači električnih vozila, jako su vešti su u održavanju troškova pod kontrolom i stabilnim lancem snabdevanja.
Jednostavno, oni prebrzo napreduju, u odnosu na ostatak sveta, koji još uvek nije raskrstio sa starom tehnologijom. Iako svi redom spuštaju cene, kineski automobili će uništiti većinu renomiranih automobilskih kompanija u svetu.
Evropa mora da zaštiti svoju privredu, a sektor autoindustrije je jedna od najjačih grana. Ukoliko se ne uvedu dodatne carine ili drugi vidovi trgovačkih barijera za kineske marke, oni će napredovati za pet godina više nego recimo Japanci ili Korejci, kojima je trebalo 20 godina.
Istovremeno, nije samo problem u jeftinim kineskim automobilima. Problem je u samom konceptu elektromobilnosti, koji će u celom lancu industrije, kad u potpunosti pređe na električna auta, izgubiti na desetine hiljada radnih mesta u kompanijama koje proizvode delove za klasična vozila, a pogotovo u fabrikama automobilska na montaži.
Zabrana prodaje novih automobila sa klasičnim motorima od 2035. godine svakako je jedna od najkontroverznijih i najžešćih tema novijeg vremena što se tiče automobilske industrije.
Ambiciozni Kinezi: BID diže fabriku u Evropi, sponzoriše EP, a sad je i snizio cene
Izvor: Klix
Foto: Pixabay, CarVertical
What's your reaction?
Komentari
-
Pingback: Električni automobili u ćorsokaku?
Pingback: Novi igrač na tržištu e-automobila: Više od 100 dilera zaniteresovano za Fisker