
„Copy Taste“ festival – Mreža barova i duh Beograda
Ideja pretvorena u događaj, regionalna scena povezana kao nikad dosad, razmena znanja na jednom mestu i dokaz da Beograd može da igra međunarodno – to su glavne poruke prvog „Copy Taste” festivala. Uz mnogo logističkih izazova, ujedinjenje barova i dolazak svetskih timova – stvorena je atmosfera u kojoj su posetioci probali najbolje koktele iz regiona, a organizatori dobili kontakte i hrabrost za još veće korake. Festival je otvorio vrata novim saradnjama i dao potencijal da Beograd jače uđe na turističku mapu. O svemu tome za magazin BIZLife govore osnivač Duško Kostadinoski i glavni barmen i brend ambasador Riddle Bara Lazar Ružičić.
- Kako se ideja o festivalu „Copy Taste” razvila od početnog koncepta do događaja koji je održan u Beogradu?
Duško Kostadinoski: Kada oko sebe imate tim ljudi koji je kreativan i pun entuzijazma, svaku ideju je moguće realizovati. Sam nacrt ovog događaja nastao je pre dve godine, kada mi se javila ideja da napravim jednu veliku žurku koktel-barova. Prošle godine se desio presudni trenutak da to zaista ostvarimo – kolege iz Zagreba su nas svojim festivalom inspirisale da to zaista i možemo da uradimo. Uz dosta konsultacija i saveta, odlučili smo da na krilima njihovog festivala zajedno kreiramo brend Copy Taste, koji se može širiti po zemljama regije. Nadam se da smo ovim događajem u Beogradu pokazali da je to zaista moguće i da smo sada mi postali nekom drugom inspiracija da izvede isto.

Duško Kostadinoviski: Zoran Rašić
- Barmenska zajednica je sve povezanija, kako regionalno tako i globalno. Kako se ta razmena znanja i iskustava videla na festivalu „Copy Taste”?
Lazar Ružičić: Sam festival je bio neka forma krune poznanstava koja su ostvarena tokom ranijih događaja i saradnji u regionu ove i prošle godine. Ovaj događaj jedinstven je zbog toga što je prvi put objedinio veliki broj barova na jednom mestu, gde se ta razmena dodatno utvrdila, a primetno je da su nakon „Copy Tastea” svi bili spremni za naredne korake koji nas sve čekaju na putu ka internacionalnoj sceni.
- Koji su najveći izazovi bili u organizaciji prvog ovakvog festivala u Srbiji?
Duško Kostadinoski: Da budem iskren, bilo ih je mnogo. Prvenstveno je veliki izazov organizovati jedan ovakav festival, uzimajući u obzir da nismo imali prethodno iskustvo u tome. Imali smo dobru volju, energiju i želju da napravimo nešto dobro za barsku zajednicu. Među ključnim dostignućima istakao bih, pre svega, uspostavljanje kontakata sa svetskim barovima, zatim ujedinjenje beogradskih barova oko zajedničke ideje, kao i kompletnu produkciju i realizaciju dvodnevnog događaja. Tek kada je prošlo neko vreme, postali smo svesni šta smo zapravo uradili i koliko je ovo jedan zaista veliki i izazovan projekat za sve nas.

Lazar Ružičić, Foto: Zoran Rašić
- Na koji način su saradnje sa kolegama iz regiona i sveta oblikovale program i atmosferu festivala?
Lazar Ružičić: Cilj je bio da se prikažu različiti stilovi rada barova i njihove barske kreacije, uz prostor da se pokaže individualni pristup svakog bara prema gostima i posetiocima festivala. To je nešto što smo, odabirom gostujućih barova, i ostavili da oblikuje samo sebe – to je neka kockica koju smo namerno bacili.
- Kada sumirate utiske, šta se gostima najviše dopalo?
Duško Kostadinoski: Mislim da je na goste najveći utisak ostavio glavni događaj, gde su u istom prostoru imali priliku da upoznaju pića i barmene najboljih barova iz regije. Bio je zaista dobar provod i sjajna energija među ljudima. Još uvek dobijamo pohvale.
- Šta ste vi i tim Riddle Bara lično naučili tokom festivala i kako ćete to primeniti u svakodnevnom radu?
Lazar Ružičić: Možda čudno zvuci, ali naučili smo to koliko smo zapravo spremni na projekte ove veličine i da možemo da gledamo hrabrije unapred na planove koje zamislimo.
- Koliko ovaj festival može da pomogne Beogradu i Srbiji u pozicioniranju na turističkoj i ugostiteljskoj mapi sveta?
Duško Kostadinoski: Mislim da svaki festival koji je usko usmeren na neku temu i, kao takav, specifičan, ima potencijal da vremenom postane interesantan i inostranim gostima. Nadam se da smo mi na dobrom putu da to uradimo sa „Copy Tasteom”, da ćemo u budućnosti imati namenske posete iz inostranstva zbog festivala koji pravimo. Samim tim, rastao bi i broj noćenja u hotelima, posećenost restorana i barova, muzeja, znamenitosti, a sve to zajedno, kao jedan deo kompletnog iskustva, doprineće Beogradu da bude još zanimljiviji turistima.
- Koji su komentari i utisci stranih gostiju ostavili najjači pečat?
Lazar Ružičić: Za mnoge je ovo bio prvi susret sa našom zajednicom i ponosni smo na to što smo okarakterisani kao dobra i formirana ekipa ugostitelja. To je, zapravo, ono što smo i hteli da čujemo i za šta smo se trudili oduvek.
- Koliki je značaj festivala „Copy Taste” za Riddle Bar i vaš tim? Šta je u svemu tome najveća korist za vas?
Duško Kostadinoski: Riddle, kao bar koji je organizovao ovaj festival, najviše je dobio kroz stečene kontakte i poznanstva tokom samog događaja. Kroz to su se rodile neke nove ideje i mogućnosti za saradnju van granica Srbije. Međutim, nama nije bio prioritet da se Riddle istakne ispred drugih, već da na ovom festivalu pružimo priliku barovima iz regije i sveta da se predstave beogradskoj barskoj publici.
- Kada pogledate iza sebe, koje vam je lično najdragocenije iskustvo sa festivala „Copy Taste”?
Lazar Ružičić: Broj prilika koje su nam se otvorile nakon festivala prevazišao je sva očekivanja – toga sam postao svestan tek kada se sve završilo. Trenutno vam se javljam iz Kazahstana, gde sam otputovao upravo zahvaljujući kontaktima koje smo ostvarili na „Copy Tasteu”.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Foto: Zoran Rašić






