generacija z

Milenijalci pokrijte uši – generacija Z nikad nije čula za žute strane, a ni Vokmen

„Bebe“ devedesetih bi bile šokirane kada bi otkrile da tri četvrtine generacije Z nikada nije ni čulo za dial-up internet, a 60 odsto nema pojma šta su Žute stranice.

Oko 74 odsto mladih ljudi nikada nije doživelo onaj haotični koncert pištanja i škripanja koji je bio neophodan da biste se povezali na internet, pokazuje novo istraživanje. A skoro dve trećine njih ne zna ni za analogno zadovoljstvo traženja broja u kultnom imeniku, koji je prestao da izlazi 2019. godine, nakon više od pet decenija. Ovakvo neznanje dolazi uprkos činjenici da je dobar deo generacije Z – onih rođenih od 1997. do 2012. – zapravo i sam rođen u devedesetima.

Još jedan kultni simbol te ere bio je Walkman, koji je konačno omogućio ljubiteljima muzike da slušaju omiljene hitove u pokretu. Ali samo 41 odsto mladih prepoznaje kasetofon, iako su druge retro audio-forme, poput vinila, poslednjih godina ponovo u modi. U međuvremenu, tek 17 odsto je umelo da prepozna teletekst – televizijski servis prepoznatljiv po svojim šarenim, kockastim fontovima.

U prvih deset stvari iz devedesetih koje današnji klinci ne prepoznaju ušle su i televizije sa katodnim cevima, sa svojim glomaznim telima i debelim staklenim ekranima. Neverovatno je i da nisu znali šta su papirne autobuske karte sa magnetnom trakom ili CD-ROM enciklopedije sa svojim digitalizovanim činjenicama i podacima.

Štampani AA vodiči za rute nestali su već u trenutku kada su se rodili, isto kao i radost menjanja statusa na MSN Messengeru. Istraživanje koje je naručio Muller Corner objavljeno je povodom povratka jedne od njihovih najpoznatijih poslastica iz devedesetih, Apple Crumble jogurta. Ovo dolazi nakon što je kompanija već vratila neke druge retro ukuse, poput Mississippi mud pie, kako bi obnovila svoj originalni asortiman.

Oko 47 odsto ljudi žudi za više komunikacije licem u lice, za koju veruju da je tad bila češća. Zapravo, skoro polovina (49 odsto) mladih otišla je toliko daleko da kaže kako bi radije živela u devedesetima nego danas.

Menadžerka marketinga u Mulleru, Helen Carswell, kaže: „Postoji razlog zašto su devedesete bile tako sjajne. „To je bila decenija hrabrih ukusa, glomaznih gedžeta i nezaboravnih TV i filmskih likova koji se i danas obožavaju. „Od užine posle škole do tehnologije koja nam je delovala kao budućnost – sve je imalo posebnu dozu uzbuđenja i jednostavnosti, koju je danas teško ponoviti.

Ali uprkos nostalgiji generacije Z za devedesetima kao „vremenom većeg povezivanja“, čini se da današnja omladina sa tim baš i ne briljira. Mladi radnici u uslužnim delatnostima izluđuju mušterije time što odbijaju da se jave ili razgovaraju dok ih poslužuju, umesto toga im daju ono što je nazvano „Gen Z buljenje“.

Pripadnici generacije Z, trenutno stari između 13 i 28 godina, bore se sa razgovorima u prodavnicama, restoranima i kafićima.

Umesto toga, samo zure u osobu i čekaju da ona prva progovori, ili potpuno ignorišu ono što im se kaže, tvrde stotine besnih kupaca. Milijenijalci, generacija X i bejbi-bumeri složili su se u jednoj stvari: mlađa generacija ima „katastrofalno loše socijalne veštine“. Poslednjih nedelja, korisnici svih uzrasta na Instagramu, TikToku i X-u raspravljaju o „Gen Z pogledu“.

Jedna frustrirana osoba napisala je na X-u: „Gen Z pogled je kada pokušam da započnem prijateljski razgovor, a ti me gledaš kao da si se juče rodio i nemaš razvijen govorni aparat. Bez emocija, kao da ti u glavi nema ničega što podseća na socijalnu veštinu.“ Drugi je dodao: „Radim sa Gen Z svaki dan i bukvalno su socijalno hendikepirani automati. Pozdraviš ih, ćute. Postaviš pitanje, samo zure. Kao da nisu ljudi.“

Čak su i stariji pripadnici Gen Z, oni u svojim srednjim dvadesetim, primetili manjak komunikacionih veština kod mlađih. Jedna devojka je napisala: „Zašto, kao pripadnik Gen Z, mlađi Gen Z gleda u mene kao da sam ubila štene kad im pohvalim jaknu? Ili kad ih pozdravim na poslu… samo me gledaju.“

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZlife/Daily Mail

Foto: Unsplash/Getty Images

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE