Pitali smo stručnjaka: Da li HR „radi“ za kompaniju ili zaposlene?

Da li je HR tu da brani interese zaposlenih ili da štiti kompaniju? Ova dilema, stara koliko i sama funkcija ljudskih resursa, ponovo dobija na značaju u eri u kojoj se poslovni svet ubrzano menja. Poseban izazov donose nove generacije zaposlenih, pre svega Gen Z, koje svojim vrednostima, navikama i očekivanjima redefinišu način na koji organizacije funkcionišu.

O tome kako HR može da pronađe balans između zaposlenih i kompanije, ali i kako generacija Z oblikuje budućnost rada, razgovarali smo sa Danielom Ackermannom, CEO kompanije Degordian i direktorom HR.Weekend-a.

„HR je negde između. Sa jedne strane, definitivno je zadatak HR-a da pomogne kompaniji da bude što uspešnija. Ali, sa druge strane, HR-u je zadatak pomoć ljudima da budu što zadovoljniji, što angažiraniji, da je proces što bolje posložen, da se oni razvijaju što bolje. Tako da, zapravo, HR je u jedinstvenoj prilici gde ima dva cilja i mora na obe strane da radi“, kaže naš sagovornik.

On dodaje i da se jako retko dešava da HR stvarno mora da odluči „levo ili desno“.

„U tom slučaju mislim da je HR u nekoj ‘win win’ situaciji, na njemu je zadatak da nekako poveže te dve strane. Čak i, recimo, kada je najgora situacija, kad treba deliti otkaze i slično, to ni odluka HR-a, to je odluka uprave. HR je tu da pomogne da se to iskomunicira što bolje, da se razloži, da tim ljudima bude što lakše. Tako da HR nikad nužno me mora da bira levo ili desno, nego je više kao neki lepak koji spaja ta dva sveta i zapravo pomaže obema stranama da budu uspešnije“, objašnjava Ackermann.

DanielAckermann

Zanimalo nas je i šta su „red/green“ flag kod poslodavca, a šta kod potencijalnog zaposlenog na razgovoru za posao.

„Svi smo danas jako umreženi. Mi znamo da je uvek najbolje pronaći nekoga ko već radi tamo i onda čuti kakvo je stvarno njegovo iskustvo. Takođe, kompanije mogu dobiti razne sertifikate. Recimo, baš mi ćemo ih deliti na HR.Weekend-u, i to je sertifikat koji garantuje da su ljudi u toj kompaniji veoma, veoma zadovoljni. I to može biti odličan ‘green flag’ za kompaniju. E sad, kod zaposlenog…  To baš zavisi od pozicije do pozicije. Mislim da je uvek jako bitna motivacija, pre potencijal te osobe, nego isključivo samo trenutno znanje. Možeš da imaš najboljeg čoveka, ali ako vidiš da se on neće uklapati, to neće biti dobro“, navodi naš sagovornik.

„Nove generacije ne smeju previše da se opuste“

Ackermann je govorio o tome i šta je glavni zadatak mladih ljudi danas, onih koji tek ulaze u svet biznisa i žele da ostvare uspešnu karijeru.

„Mislim da, ako si mlada osoba, recimo student, da je prvi zadatak za tebe da nađeš šta stvarno želiš da radiš. Sada živimo zlatno vreme gde ti stvarno možeš da biraš šta želiš da radiš. Dakle, nije kao naši roditelji, bake, deke gde ono, ‘dobio si neki posao i budi srećan’. To može biti poljoprivreda, može biti IT, mogu biti finansije, ali nađi to što pre i to je jako bitno da znaš, jer ćeš ti na poslu provesti jako puno vremena i bitno je da nađeš nešto što te veseli. Ako to tebe veseli, ti ćeš automatski biti srećniji, puno više ćeš se truditi, puno dalje ćeš doći. Mislim da je to prvi korak. Drugi korak kad to napraviš je zapravo fokus na znanje“, kaže on.

Gen Z , posao

Foto: Freepik

Prama njegovim rečima nova generacija je drugačija nego ikada. Svet napreduje više nego ikada.

„Mislim da ima tu puno i dobrih stvari, ali i slabih. Ta generacija je najdigitalnija ikada i tu je najsposobnija. Dakle, mogu raditi neke stvari koje stariji uopšte ne razumeju kako uraditi. Sa druge strane, su nekako stvoreni da preispituju stvari, što je super, i da lakše budu nezadovoljni i da stvarno preispituju vrednost i viziju i sl. Što zapravo starijim generacijama nikad ne bi palo na pamet. Što je isto super. Mlade generacije se ne smeju previše opustiti u tom preispitivanju jer im glavni zadatak mora biti, gde god da su, kako dati neku višu vrednost. Sada je ekonomija dosta vruća, ali sutra možda neće biti i ako si ti dobar, ako daješ veliku vrednost za tebe će uvek biti posla, uvek ćeš napredovati, uvek ćeš biti dobro plaćen. Ako si lošiji i ako ne daješ tu vrednost, čim dođu prvi problemi, ti ćeš biti prvi rezan“, objašnjava Ackermann.

Zlatno doba HR-a

Kako naš sagovornik tvrdi sada je zlatno vreme za HR. Zbog krize talenata, kompanijama je izuzetno teško da privuku i zadrže kvalitetne ljude – i upravo to čini HR važnijim nego ikada.

Treće izdanje veoma uspešnog HR.Weekenda održaće se u sklopu slavljeničkog, punoletnog Weekenda.18, i to od 18. do 21. septembra u Rovinju. U svom još većem izdanju HR.Weekend dovodi regionalne i globalne stručnjake iz sfere ljudskih resursa koji će, između ostalih, ponuditi odgovore i na najaktuelnija pitanja industrije – šta kad ne uspemo da izgradimo employer branding, zašto pripadnici Gen Z generacije često odlaze i kuda ide radna kultura?

„Primetili smo da u regionu ne postoji nijedan veliki događaj gde bi se HR zajednica okupila i otvoreno razgovarala o izazovima, razmenila iskustva i gradila viziju budućnosti. Tako je nastao HR.Weekend. HR Weekend se danas održava treću godinu zaredom. Prve godine okupio je 500 učesnika, druge 750, a ove godine očekujemo 1.000 – možda čak i više. To je apsolutno fenomenalan rezultat za jedan HR događaj“, navodi Ackermann.

CV, Posao, Danska, Kancelarija, zaposleni (Unsplasj)

Vizija je bila da se stvori događaj zasnovan na tri ključna stuba:

1. Najbolji sadržaj. Spoj svetskih predavača, koji donose inspiraciju i globalne trendove, i najjačih lokalnih stručnjaka, koji nude primenjive prakse i iskustva iz regiona.

2. Networking. Na jednom mestu okupiće se 1.000 HR profesionalaca iz čitavog regiona, a u okviru samog Weekend Media Festivala događaja očekuje se čak 7.000 posetilaca. To znači nebrojene prilike za upoznavanje, razgovor, učenje i povezivanje.

3. Zabava. HR.Weekend nije zamišljen kao klasična, ozbiljna konferencija gde se samo sluša i zapisuje. Cilj je da se kreira iskustvo – uz odlične žurke i opuštenu atmosferu, gde se kontakti grade na autentičan i prijateljski način.

Dok HR profesionalci imaju na raspolaganju dve sale sa bogatim sadržajem, u isto vreme otvara im se mogućnost da istraže još sedam sala sa temama iz biznisa, marketinga, IT-a, pa čak i AI-a. Tako HR.Weekend postaje mesto gde se stručnost, inspiracija i zabava prirodno prepliću.

„Kada bi mladi svojim talentima dodali radne navike – bili bi spejs šatl“: Daniel Ackermann za BIZLife

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

Foto: Ustupljene fotografije/Freepik/Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE