
Promenili logo i izgubili 100 miliona dolara
Može li jedan logo da košta 100 miliona dolara? Na papiru, ne zvuči realno. Ali u praksi, to se upravo dogodilo američkom lancu restorana Cracker Barrel.
Kompanija je nedavno predstavila novi vizuelni identitet, zamišljen da “osveži” brend i privuče mlađu publiku. Umesto aplauza, stigao je pravi cunami nezadovoljstva. Kupci su ocenili da brend “više nije onaj isti”, društvene mreže su eksplodirale, a akcije kompanije pale su za oko 100 miliona dolara. prenosi CBS.
View this post on Instagram
Zašto je ovakav potez izazvao toliko gneva?
Zato što logo nije samo slovo ili slika. To je emocija, tradicija i osećaj pripadnosti. Ljudi se vezuju za brendove kao za stare prijatelje, a kada taj prijatelj odjednom promeni lice, reakcija može biti burna.
Pouka je jasna: rebranding nije samo estetska odluka. On zadire u srž identiteta firme i mora se planirati pažljivije nego što se obično misli. Svaka promena mora da se testira, objasni i iskomunicira sa publikom, inače rizikujete da od velikog “osveženja” ostane samo gorak ukus.
Ili, kako marketinški stručnjaci vole da kažu: Logo se menja za minut, ali poverenje potrošača gradi se decenijama.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife/K. J.
Foto: Printscreen: Youtube/Bloomberg Television