
Made in Serbia, loved in Japan! Pertini igre na azijskom tržištu
U sklopu svetske izložbe EXPO 2025 u Osaki, među 121 zemljom učesnicom, kompanija Pertini Toys, vodeći regionalni proizvođač edukativnih igara, predstavljala je Srbiju kroz akreditovani edukativni program „Global Education Through Play”, inovativne društvene igre i STEP program. Učešće kompanije izazvalo je ogromnu pažnju stručne javnosti, obrazovnih institucija i distributera, otvarajući vrata za stratešku ekspanziju na azijsko tržište.
U eri u kojoj su obrazovanje, inovacija i kulturna razmena stubovi razvoja društava, srpska kompanija Pertini Toys pokazala je kako strateško promišljanje i duboko razumevanje razvoja deteta mogu stvoriti globalno relevantan proizvod. Njihovo učešće na EXPO 2025 u Osaki, kao deo tematske nedelje „Learning and Play“, pokazalo je da edukacija kroz igru nije samo trend – već globalna potreba.
U razgovoru za BizLife, generalni direktor kompanije Pertini Toys, dr Aleksandar Ignjatović i izvršna direktorka Tamara Đogo, otkrivaju kako je nastup u Japanu dodatno osnažio ambicije kompanije na internacionalnom tržištu, kao i koji su naredni koraci kompanije u cilju širenja.
- Kakav značaj za vas ima predstavljanje kompanije Pertini u okviru EXPO 2025 u Osaki?
Tamara Đogo: Imali smo čast da predstavljamo Srbiju tokom jedne od najvažnijih tematskih nedelja – Learning and Play. Organizovali smo tri odvojene prezentacije, prilagođene različitim ciljnim grupama: institucijama, B2B partnerima (distributerima i maloprodajnim lancima) i široj javnosti. Broj posetilaca i interesovanje koje su pokazali, izuzetno nas je obradovalo i imponovalo, a pitanja, pažnja, osmesi dece koja su i interaktivno učestvovala u igri – najveća su nam referenca i pokazatelj da su Pertini igre razumljive i atraktivne za svu decu sveta.
Pertini igre su visoko ocenjene jer obrađuju teme koje su globalno relevantne – kulturna diplomatija, ekologija, održivi razvoj, upoznavanje lika i dela Nikole Tesle, pametni gradovi. Zbog toga su naročito Travel Your Way, Tesla – Science Race, Recycle It , Vitamin Smart Sport i Smart City izazvale veliko interesovanje japanskih, korejskih i kineskih distributera, s kojima smo tokom EXPO-a potpisali i prve ugovore.
- Kako je nastao STEP program i šta obuhvata?
Dr Aleksandar Ignjatović: Program STEP je akronim koji objedinjuje četiri ključne oblasti koje čine važne stubove zdravog dečijeg razvoja: Science (nauka), Technology (tehnologija), Education (edukacija) i Play (igra). Program je nastao iz ideje da se igra vrati u centar obrazovanja, ali ne bilo kakva igra, već ona koja razvija empatiju, strateško razmišljanje, timski rad, talente i potencijale. U Osaki je ovaj program zvanično uvršćen u sadržaj EXPO-a, na šta smo posebno ponosni. Inače, program je nagrađen i u SAD-u kao inovativni obrazovni koncept, što je za nas ogromno priznanje jer potvrđuje da su vrednosti koje promovišemo prepoznate u različitim kulturama i edukativnim sistemima.
STEP nije samo program, to je metodologija učenja kroz iskustvo i igru, koja povezuje digitalni i realni svet na najbolji način, sa ciljem da deca kroz igru nešto nauče, koriste benefite današnjih tehnologija, ali i motoričke i intelektualne sposobnosti koje i dodatno razvijaju. Kroz društvene igre koje smo razvili, deca ne samo da stiču znanja iz oblasti ekologije, nauke, kulture i urbanizma, već uče da razmišljaju, da budu društveno odgovorna, da poštuju tradiciju dok upoznaju globalne i životne okolnosti i vrednosti.
- Po čemu se Pertini igre izdvajaju i šta ih čini konkurentnim na svetskom tržištu?
Tamara Đogo: Mi ne plasiramo samo igre. Mi kreiramo prostore za rano prepoznavanje talenata i izgradnju liderskih veština kod dece. Pertini igre nastaju u saradnji sa edukatorima, psiholozima i pedagozima i dizajnirane su tako da inspirišu decu da uče, sarađuju, maštaju, strateški razmišljaju i donose odluke. Visok kvalitet izrade, tematski sadržaji koji odražavaju stvarne izazove (klima, kultura, nauka), mogućnost lokalizacije, kao i povezivanje na interaktivnu digitalnu platformu – to su faktori koji nas izdvajaju.
Dr Aleksandar Ignjatović: Ne treba zaboraviti ni emocionalnu komponentu – razvoj emocionalne i socijalne inteligencije. Igra nije samo sredstvo za učenje, ona gradi odnose, jača identitet, razvija samopouzdanje i povezuje različite kulture. Na osnovu toga razvili smo i poseban edukativni koncept Dečja kulturna diplomatija, koji je deo našeg akreditovanog STEP programa. To je ono što naši japanski partneri prepoznaju i visoko cene.
- Koji su vaši dalji koraci u razvoju Pertini igara na globalnom tržištu?
Tamara Đogo: Fokus je na lokalizaciji sadržaja i razvoju specifičnih verzija igara za različita tržišta. Primera radi, razvijamo dodatke za društvenu igru Smart City posebno prilagođene za azijsko tržište, koji će uključivati njihove koncepte održive infrastrukture, dok će igra Recycle It obuhvatiti lokalne principe sortiranja otpada.
Dr Aleksandar Ignjatović: Naša globalna ambicija se ne završava u Japanu, započela je u Srbiji, proširila se u Njujorku i vodi nas ka tome da kroz igru povežemo decu svih nacija. Cilj je da svako dete tj učesnik programa, kako iz ruralnog tako i iz urbanog područja, ima jednaku priliku da bude aktivni učesnik globalne edukacije. U okviru STEP programa razvijamo nov način igre u kojoj deca sama osmišljavaju zadatke, zasnovane na kulturnim razlikama, običajima i vrednostima iz svoje sredine.
Učesnici programa kreiraju određeni sadržaj koji putem jedinstvenih kodova, postaju deo globalnih edukativnih igara. Jako je važno to što se kroz sopstvene radove ostvaruju međusobne veze sa vršnjacima iz drugih zemalja, razmenjuju iskustva, upoznaju kulturološke razlike i šire vidici.
Na primer, učesnik programa iz Srbije može predstaviti Avalski toranj, dok učesnik iz Francuske može prikazati Ajfelovu kulu. Kroz ovu razmenu, igra postaje most između različitih svetova, a učesnici razvijaju empatiju i razumevanje drugih kultura.
Fokus stavljamo na to da svaka ustanova koja se bavi razvojem i obrazovanjem dece – škole, centri, klubovi, koje su prihvatile STEP program, postane mesto za rano prepoznavanje i podršku talentima. Time svako dobija priliku da se izrazi, uči i razvija svoj puni potencijal.
Nadamo se da će Pertini igre doći do što većeg broja dece kako u svetu tako i u Srbiji, jer ne samo da su zabavne, već kao što smo istakli, utiču na sve aspekte razvoja deteta. Pozivamo tržište Srbije da potraži igre u svim Pertini radnjama ili kod naših partnera, a kompanije da ih kroz novogodišnje paketiće ili drugom posebnom prilikom poklone deci zaposlenih, jer na taj način zajedno širimo misiju zdravog razvoja kroz zabavu i igru.
Izvor: BIZLife
Foto: Pertini Toys