Coffee badging

“Coffee badging” – pobuna milenijalaca u znak protesta protiv povratka u kancelarije

Da li ste čuli za “Coffee badging”? Znate taj tip kolege – onaj koji se pojavi u kancelariji taman toliko da ga svi vide, obično da provuče karticu, pozdravi kolege, uzme kafu… a onda se neprimetno iskrade da nastavi da radi od kuće, kao što su milioni ljudi radili poslednjih godina.

Ovaj novi “buzzword” unosi nervozu u sobe za sastanke, jer “coffee badging” pokazuje da ono što je počelo kao lukava dosetka da se zaobiđu post-COVID zahtevi za povratak u kancelarije sada predstavlja ozbiljan izazov za kompanije koje pokušavaju da se snađu u novim pravilima rada.

Koliki je to problem?

Nedavna istraživanja pokazuju da “coffee badging” nije marginalno ponašanje – sada ga praktikuje iznenađujuće veliki deo radne snage. Prema podacima iz više izvora, 44% hibridnih radnika u SAD priznaje da to radi, a više od 58% ispitanika u anketi na 2.000 američkih radnika priznalo je da su to uradili bar jednom. Problem se ne svodi samo na multinacionalke ili tehnološke kompanije – čak tri od četiri firme (75%) kažu da imaju problem sa ovim, što ga čini raširenim trendom u svim industrijama i veličinama kompanija.

Business Insider je nedavno objavio da je “coffee badging” postao toliko izražen da kompanije javno opominju zaposlene i uvode alat za praćenje povratka u kancelariju (RTO). Situacija je tamo postala toliko ozbiljna da menadžeri obavljaju individualne razgovore sa zaposlenima o tome koliko sati zapravo provode u kancelariji.

“Sada, kada je prošlo više od godinu dana, počinjemo da razgovaramo direktno sa zaposlenima koji nisu redovno provodili značajno vreme u kancelariji, kako bismo im objasnili važnost kvalitetnog vremena sa kolegama”, izjavio je Amazon ranije za Fortune.

Šta tvoja omiljena kafa otkriva o tvojoj ličnosti?

Zašto je ovo toliki problem za kompanije?

Zahtevi za povratak u kancelariju trebalo je da vrate “normalnost” i povećaju produktivnost. Umesto toga, izazvali su tihu pobunu. Zaposleni, posebno milenijalci, koriste hibridne politike u svoju korist, pronalazeći način da formalno ispoštuju pravila, a da pritom minimalizuju vreme provedeno u prevozu i kancelariji.

Jedno istraživanje je pokazalo da čak 47% menadžera priznaje da i sami praktikuju “coffee badging”, što je čak više od broja izvršilaca pojedinačnih zadataka (34%) koji rade isto.

Kako kompanije reaguju?

Suočene sa raširenim i teško merljivim trendom, firme eksperimentišu sa različitim pristupima – od strožeg praćenja do potpuno novih podsticaja.

Prvi korak je obično praćenje provlačenja kartica: Gartner je objavio da je 2022. godine 60% kompanija pratilo prisustvo zaposlenih, što je više nego dvostruko u odnosu na početak pandemije, a broj nastavlja da raste. Druge, poput Amazona, sada zahtevaju minimalan broj radnih sati u kancelariji, a ne samo da se kartica provuče.

Manji broj firmi prelazi sa merenja vremena na merenje rezultata, nadajući se da će tako podstaći iskrenije angažovanje u kancelariji. Neke kompanije privlače zaposlene boljim pogodnostima i većom slobodom u izboru radnog vremena, pokušavajući da učine boravak u kancelariji privlačnijim od obaveznog. Ipak, menadžeri strahuju da “coffee badging” signalizira dublje nezadovoljstvo – i da strategije “jedno pravilo za sve” donose kontraefekat.

“Coffee badging” nije samo zaobilaženje pravila – to je simptom dubljeg raskoraka između tradicionalnih očekivanja poslodavaca i stvarnosti belog okovratnika 2025. godine. Dokle god zaposleni mogu biti produktivni na daljinu i doživljavaju dolazak u kancelariju kao puku formalnost, kompanije će morati da preispitaju vrednost kancelarije, a ne samo metode kontrole.

Pošto većina firmi priznaje da se bori sa ovim trendom, a skoro polovina hibridnih radnika ga praktikuje, jasno je da “coffee badging” neće skoro nestati. Umesto da ga suzbijaju strožim pravilima, organizacije možda treba da obrate pažnju na to šta on otkriva o motivaciji, angažovanju i budućnosti radne kulture.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER

Izvor: BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE