Kinezi „elektrifikuju“ Ikarbus?
Jedan od najvećih proizvođača autobusa i kamiona u Kini Li Jong za dva meseca stiže u Ikarbus, gde bi trebalo da montira isključivo električne autobuse, javlja RTS.
Na sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru izloženo je oko 3.000 kamiona, autobusa i pikap vozila. Sve ukazuje da će glavni pogon u budućnosti biti struja, a kineski proizvođači dominantni. Jedan od njih, Li Jong, proizvođač je električnih autobusa i za dva meseca stiže u Ikarbus.
Tržište autobusa i kamiona u svetu raste. Najveći rast ima Kina, koja kupuje vozila koliko Evropa, Severna Amerika i Japan zajedno.
Uskoro u Ikarbus dolazi jedan od najvećih proizvođača autobusa i kamiona u Kini Li Jong, koji bi trebalo da u pogonima „Ikarbusa“ montira isključivo električne autobuse, koji bi se koristili u GSP.
Kinezi hoće da prave i fabriku baterija kod nas. Žele i da autobus proizveden u Ikarbusu bude evropski proizvod sa naših prostora, što stvara veliki potencijal za izgradnju novih manjih fabrika koje će biti kooperanti u ovom projektu.
Na naše tržište stiže i prvi kamion koji umesto klasičnih retrovizora ima kamere. Novi Mercedes AKTROS ima i auto-pilota koji prepoznaje bicikliste sa strane i sam koči. Predstavlja najsigurnije vozilo ikada proizvedno u toj klasi.
Vozila prikazana na sajmu nemaju volan, eventualno imaju neki džojstik za manje manevre. Putnici i teret biće prevoženi bez vozača koji se sada svodi na programera vozila.
Stručnjaci tvrde da će se informacionom tehnologijom i telemetrijskim sistemima do 2030. ukinuti profesija profesionalni vozač, a već sada u Evropi postoje takozvane probne autobuske linije koje saobraćaju bez vozača, naravno na električni pogon.
Izvor: RTS
Foto: Ikarbus