7 saveta kako do efikasnijeg TIMSKOG RADA na poslu

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    7 saveta kako do efikasnijeg TIMSKOG RADA na poslu

    Efikasan timski rad je znak otvorenosti, poverenja i poštovanja među kolegama. 

    Promovisanje timskog rada može vam pomoći da istovremeno poboljšate poslovne operacije, produktivnost i efektivnost.

    Učeći kako da sarađujemo sa drugima, poboljšavamo svoje komunikacione veštine, proširujemo svoje razumevanje i postajemo svesniji zadataka na kojima rade članovi našeg tima.

    Nije iznenađenje da je timski rad usko vezan za kulturu kompanije, ako nije ugrađen u nju.

    Zašto je timski rad toliko važan?

    Rad sa drugima podstiče poverenje i poštovanje između grupe dok svi radite ka zajedničkom cilju i podržavate jedni druge u tome. Kada poštujete svoje saigrače, želite da pružite za njih i nikada ih ne izneverite.

    Timski rad nudi  različite perspektive i povratne informacije.

    Saradnja sa različitim ljudima i učenje o njihovim gledištima omogućava nam svima da kreiramo nove pristupe rešavanju problema, tako da koristimo inovacije za postizanje naših ciljeva.

    Različita mišljenja i nivoi iskustva jačaju odgovornost i omogućavaju vašim zaposlenima da jedni druge smatraju odgovornim za svoje specifične zadatke.

    Različite perspektive takođe podstiču pružanje povratnih informacija jedni drugima, što je još jedan odličan način da nastavite da učite od drugih.

    Poboljšava efikasnost, produktivnost i učenje

    Konstantna saradnja sa vašim timom daje vam priliku da steknete njihov uvid i povratne informacije o projektima i pronađete različite načine da efikasnije i produktivnije završite posao, što rezultira poboljšanjima procesa.

    Rad sa drugim ljudima daje vam priliku da proširite i dalje razvijete svoje postojeće znanje. Ova učenja mogu biti iz uspeha ili nedostataka, ali u oba scenarija uvek postoji lekcija koju treba naučiti. Timski rad promoviše razmenu znanja u celom timu.

    Timski rad je u tome da se udružimo i radimo zajedno ka zajedničkom cilju. Sinergija se može desiti kada svaki član tima poseduje svoje zadatke, shvatajući da su oni deo slagalice u izvršavanju projekta koji je pri ruci. Evo nekoliko saveta na koje ukazuju stručnjaci:

    Postavite jasne ciljeve

    Da bi uspešan timski rad bio moguć, moraju se deliti jasni i definisani ciljevi, kao i ciljevi tima. Postavljanje jasnih ciljeva takođe će dati smisao radu na kome radi svaki pojedinac u vašem timu. Što su ciljevi jasnije definisani, to će rezultat tima biti precizniji.

    Budite transparentni

    U stvaranju transparentnosti sa svojim timom, pružate im sve informacije ili resurse koji su im potrebni i činite ih dostupnim svima.  Ne samo da znate šta radite već i zašto to radite, pružate dublje razumevanje kolektivnog cilja ka kome se krećete, kao i bolju viziju šire slike.

    Konačno, ne zaboravite da budete otvoreni i iskreni sa svojim timom u vezi sa svim predviđenim preprekama ili izazovima koji se mogu pojaviti kako biste ih mogli što bolje opremiti.

    Prepoznajte mogućnosti ljudi

    Ovo izgleda malo očigledno, ali je svakako vredno pomena. Pokazivanje priznanja za efikasan timski rad samo će zbližiti vašu grupu. Još bolje, ovo priznanje će ih dodatno motivisati.

    Kao menadžer, imate sposobnost da budete kreativni u svom pristupu davanju priznanja članovima vašeg tima iu skladu sa njihovim stilovima učenja. Dajući primer, takođe otvarate kapije da dobijete priznanje od svoje grupe, koje možete koristiti kao povratnu informaciju o tome šta dobro funkcioniše u vašem pristupu menadžmentu.

    Pratite rad i napredak svog tima na vizuelni način

    Kao ljudi, vizuelne informacije tumačimo mnogo brže od verbalnih.

    Mapiranje vaših zadataka i akcionih stavki postaće vizuelni podsetnik na vaš napredak i motivisaće tim da nastavi da ostvaruje prekretnice ka konačnom i kolektivnom cilju.

    Komunicirajte na jednom mestu

    E-pošta, Skajp i  Zoom, instant ćaskanja… Postoje stotine načina za komunikaciju na radnom mestu. Imajući to u vidu, izuzetno je izazovno držati na vrhu svojih obaveza ako se informacije distribuiraju svuda.

    Pokušajte da organizujete svoje komunikacione kanale i postavite jasna očekivanja u pogledu toga koje kanale treba koristiti iz kojih razloga.

    Postavljanje očekivanja u vezi sa alatkama koje vaš tim treba da koristi održavaće vas organizovanim dok eliminišete bilo kakvu zabunu ili propuštene razgovore.

    Dajte moć donošenja odluka

    Dati svom timu moć da donosi odluke odlična je motivacija za timski rad. Kao menadžer, često se oslanjate na stručnost svog tima za sopstveno donošenje odluka. Pa zašto se ne prebaciti i podeliti moć sa svojim timom? Ovo im daje autonomiju i samopouzdanje da donose odluke koje omogućavaju timu da se približi opštem cilju.

    Promovišite efikasne sastanke tima

    Šta znači promovisati efikasne sastanke tima? To znači osnaživanje svakog člana tima da govori sa svojim iskrenim mišljenjima i uvidom u projekat koji je u toku, istovremeno promovišući inkluziju i raznolikost mišljenja.

    Neki sjajni načini za promovisanje efikasnih sastanaka tima su osmišljen dnevni red sastanka i završetak sastanka sa jasnim radnjama.

    PREDUZETNIČKE PRIČE: Ova veština vam može pomoći da stvorite uspešan tim

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE