Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Firma, Zoom

    SAVETI kako do najvažnijih zahteva zaposlenih: Fleksibilnosti i zadovoljstva

    Rad više nikad neće biti isti – razvoj hibridnog rada podrazumeva da mnogi zaposleni dele vreme na rad od kuće i rad u kancelariji. Fleksibilnost i zadovoljstvo sada predstavljaju neke od najvažnijih zahteva zaposlenih, a pored toga, oni žele da osećaju smisao i svrhu na poslu. To stvara izazov za lidere da stvore kulturu koja u isto vreme podstiče fleksibilnost i okuplja tim oko zajedničke svrhe.  

    Piše: Ketevan Ratiani, Modern Work Business Lead, Microsoft CEE Multi-Country

    Radno vreme „od devet do pet“ zamenjuju fleksibilnije opcije

    Ustaljena šema „od devet do pet“ se menja jer veliki broj zaposlenih može da bira kada i odakle će raditi. Iako je široko prihvaćena, fleksibilnost takođe donosi i nesigurnost zaposlenima. Timovi treba da ponovo definišu način rada da bi se iskristalisalo kada i kako se posao obavlja u cilju povećanja fleksibilnosti i produktivnosti.

    Ljudima je potrebna smislena saradnja, ali i mogućnost da u svom ritmu nadoknade radne obaveze. Najnoviji Indeks trenda rada – Majkrosoftovo istraživanje o promeni radnih navika na osnovu podataka – pokazuje da raste broj zaposlenih koji rade posle uobičajenog radnog vremena. To ne znači nužno da ljudi rade duže jer mnogima odgovara fleksibilniji radni raspored.

    Ketevan Ratiani, Modern Work Business Lead, Microsoft CEE Multi-Country

    Neophodna nova metrika za produktivnost

    Prisutnost u kancelariji nije više pouzdana metrika za napredovanje u karijeri i povećanje plate. Indeks trenda rada pokazuje da 69 odsto zaposlenih u Evropi kaže da je važno da poslodavci nagrađuju rezultat u odnosu na broj radnih sati. Poslovni lideri su saglasni sa ovim, jer 56 odsto njih smatra da merenje produktivnosti treba ponovo osmisliti.

    Redefinisanje radnih navika zahtevaće promenu načina razmišljanja kako zaposlenih tako i poslodavaca koja znači da se dobar rad definiše pre dobrim rezultatom nego samo učinkom. Lideri moraju da stvore kulturu poverenja. Sa timovima koji rade na daljinu i zaposlenima koji se ne nalaze u istoj geografskoj oblasti, poverenje između kolega je od suštinske važnosti da bi tim bio efikasan.

    Menadžeri moraju da predvode ovu promenu načina razmišljanja i obezbede da članovi tima veruju jedan drugom da će efikasno raditi. Fleksibilnost takođe podrazumeva tendenciju da zaposleni uvek budu „onlajn“ – to je povećalo produktivnost u poslednje dve godine, ali mnogi zaposleni su doživeli i „burnout“, jer 39 odsto njih kaže da se oseća izmoreno.

    Nova pravila tima da bi se postavile jasne smernice za zaposlene

    Kompanije moraju biti proaktivne u kreiranju novih pravila rada i dati šansu svima da pokažu svoje dobre strane i budu efikasni u svojim ulogama, uključujući i definisanje vremena kada treba da budu u kancelariji i kada mogu da rade na daljinu. Trenutno više od trećine (38 odsto) zaposlenih koji imaju hibridno radno vreme kažu da je najveći izazov znati kada i zbog čega treba da dođu u kancelariju.  Na primer, zadaci kao što su brainstorming i kreativno razmišljanje bolje se rade uživo nego preko poziva – prostor je i dalje ultimativni alat za saradnju, samo moramo da ponovo osmislimo kako da ga drugačije koristimo.

    Ono što definiše fleksibilni hibridni rad jeste sposobnost asinhronog rada, jer hibridni rad omogućuje zaposlenima da budu najproduktivniji kada to njima odgovara. Za prilike kada tim treba zajedno da radi na nečemu, primenjivaće se nova timska pravila. U Evropi je mali broj kompanija (27 odsto) ustanovio timska pravila koja jasno definišu smernice za to „zašto“, „kada“ i „kako“ se radi u kancelariji.

    Ketevan Ratiani, Modern Work Business Lead, Microsoft CEE Multi-Country

    Ova pravila treba da obezbede da svi osećaju istu angažovanost na poslu, bilo da su u kancelariji ili van nje. Digitalna kultura, zasnovana na saradnji, može premostiti geografsku udaljenost i druge razlike kada lideri koriste tehnologije sa tim ciljem. Neki od primera usklađivanja tima podrazumevaju:

    • Otvoreni/deljeni kalendari radi pojednostavljivanja i usklađivanja rasporeda sastanaka,
    • Dodavanje linkova za Teams za svaki poziv na sastanak tako da ljudi mogu da biraju da li žele da se pridruže uživo ili virtuelno,
    • Snimanje poziva da bi se informacije podelile sa onima koji nisu bili prisutni,
    • Rad na deljenim dokumentima u klaudu da bi svi imali pristup istim informacijama, a verzije dokumenata bile pod kontrolom,
    • Asinhroni rad da bi svi mogli da daju svoj doprinos kada njima najviše odgovara,
    • Upotreba virtuelnih tabli da bi svi mogli da daju svoj doprinos tokom brainstorming sesija.

    Novi alati za novi aranžman rada

    Ne vredi više oslanjati se na stare alate i pristupe. Mi u Majkrosoftu smo prestali da razmišljamo o poslu kao o mestu, i počeli smo da razmišljamo kako da održimo kulturu i povežemo se sa našim ljudima i ojačamo ih u hibridnom svetu rada. Lokacija i plata nisu više ključni faktori za odluku za posao; ljudi žele da se bolje osećaju kao zaposleni – to podrazumeva fleksibilnost, smislenost, rast i razvoj, kulturu gde osećaju pripadnost.

    Majkrosoft je razvio prvu platformu za iskustvo zaposlenih napravljenu za digitalnu eru – Microsoft Viva. Ona obuhvata komunikaciju, zajednice, znanje, učenje, ciljeve i uvide u tokove Teams-a sa ciljem da reši ključne izazove hibridnog rada. Naš cilj je da osnažimo organizacije da se uhvate u koštac sa ključnim izazovima hibridnog rada.

    Digitalni nomadi, posao (Pixels)

    Samo godinu dana posle lansiranja, Viva ima preko 10 miliona aktivnih korisnika, što samo dokazuje potrebu za ovakvom vrstom alata. Koriste je klijenti širom sveta da adresiraju izazove kao što su učenje i deljenje znanja, „burn out“ i zadržavanje zaposlenih. Viva daje jasne uvide u to šta funkcioniše, a šta ne i koje korake mogu da preduzmu lideri i timovi da bi dobili bolje poslovne rezultate sa pravovremenim informacijama.

    Ne postoji univerzalno rešenje za sve. Biće potrebno mnogo truda i rada da ovaj radni aranžman funkcioniše za svakoga. To podrazumeva menjanje stavova da bi fleksibilni, hibridni rad funkcionisao. Menadžeri moraju da budu jasni u davanju instrukcija zaposlenima – od eksperimentisanja sa sastancima van kancelarije do utvrđivanja fiksnog rasporeda rada i dozvole zaposlenima da ga sebi prilagode.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay/Unplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE