„30 ispod 30“, Tamara Ćirić: Biti uspešan PR menadžer podrazumeva svestranost i širinu
Tamara Ćirić se agenciji za integrisane komunikacije Executive Group pridružila pre nešto više od tri godine. Trenutno je na poziciji PR Account Managera, ali je u velikoj meri uključena u segment organizacije događaja i digitalne komunikacije.
Radila je sa klijentima iz različitih industrija, a samo neki od njih su dermokozmetički brendovi, ritejl, kao i bankarski sektor. Influencer management i organizacija događaja za domaće i regionalno tržište oblasti su koje bi posebno izdvojila. Uz to, ima i nekoliko godina iskustva u hotelijerstvu. Oni koji je poznaju kažu da je njeno uživanje u životu zarazno.
- Zašto ste odlučili da ostanete i radite u Srbiji?
Nisam nikada pomišljala na to da odem – da jesam, sigurno bih već bila tamo negde. Verujem da je prigrliti prioritete prilično hrabra odluka i da je u ovom trenutku moj život baš po mojoj meri. Okružena sam izuzetnim ljudima, voljena sam i ispunjena. Prilikâ da stičem znanje i usavršavam sebe ne manjka. Sve je tu.
- Koji je bio prelomni trenutak u vašoj karijeri?
Moglo bi se reći da sam se sasvim slučajno (iako ništa nije slučajno) nakon završenih studija zatekla u hotelijerstvu. Nisam ni slutila da ću se u toj industriji za tako kratko vreme tako dobro snaći. Međutim, s obzirom na to da sam po vokaciji diplomirana novinarka, u jednom trenutku je bilo neminovno doneti odluku u kom pravcu će se moja karijera razvijati nadalje. Nakon rada u hotelima sa pet zvezdica, moje novo zvanje je bilo PR Account Assistant. Danas, sa ove tačke gledišta, to je bila moja najbolja odluka.
- Koji su vaši dugoročni ciljevi i kako planirate da ih postignete?
Težim ka tome da budem deo velikih priča, kampanja, izazovnih projekata i zadržim fokus na više kratkoročnih ciljeva kojima ću postići sve o čemu maštam. Najvažnije je da oko sebe imam podržavajući tim ljudi, koji će mi uvek biti pokretačka snaga. Ljudi od kojih sam ja učila i oni koji su od mene učili pomoći će mi na putu ka ostvarenju svih ciljeva. Više se radujem tom putu nego samom cilju. I da, neka makar jedna knjiga bude izdata sa mojim potpisom!
- Šta vas izdvaja od konkurencije? Koja je vaša jedinstvena prednost?
Ako mogu da biram, pre bih izabrala autentičnost od različitosti. Različitost radi različitosti – usiljena je, a kada ste autentični i svoji, to je ono što će vas uvek i izdvajati. Verujem da su moja neposrednost i otvorenost u komunikaciji velika prednost, uz znanje i veštine koje stičem svakodnevno.
VELIKI SAM HEDONISTA I ZAISTA UŽIVAM U SVAKOM SLOBODNOM TRENUTKU
- Koji je vaš najveći profesionalni ponos?
Paralelno vođenje timova uz pomoć partnerskih agencija u Sloveniji i Bugarskoj, a povremeno i u BiH, pored timova u Srbiji. Svakodnevna komunikacija sa ljudima iz celog regiona omogućila mi je da sagledam kako različita tržišta funkcionišu, kako se različite kulture snalaze u poslovnim izazovima i na koji način nastaju kreativni koncepti u svakoj od zemalja regiona. Biti PR podrška i član tima koji je zadužen za protokol, zvaničnike, javne ličnosti iliti preko 250 zvanica iz celog sveta na događaju povodom lansiranja Vogue Adria – nešto je na šta sam izuzetno ponosna. Između ostalog, i to što sam na ovoj listi.
- Šta vas inspiriše i pokreće u vašem poslu?
Pokreću me dobre i velike stvari koje kreiramo, koje su zapažene i ostaju upamćene. Ljudi koji me okružuju velika su inspiracija. Pametni, samosvesni, ostvareni i empatični.
- Kako definišete uspeh i šta on za vas znači?
Za mene je uspeh kad radiš ono što voliš, a okružen si onima koji su ponosni na to što radiš. Uspeh je danas i biti dobar čovek.
- Koja je najvažnija stvar koju ste naučili od mentora?
Do sada sam imala mentorke, a verujem da je od mudrih žena, sa kojima imam sreće da radim, najvažnije naučiti upravo to kako biti mudra. Da prilike ne čekam, već da ih oberučke zgrabim i da uvek imam veru u sebe. Verovati u sebe, svoje sposobnosti i kapacitete krucijalno je u trenucima kada ti na prvi pogled deluje da je nešto nerešivo.
- Koje su ključne veštine koje smatrate neophodnim za uspeh u vašoj oblasti?
Biti uspešan PR menadžer podrazumeva svestranost i širinu, što, osim kvalitetnog formalnog obrazovanja, podrazumeva i lične osobine poput odgovornosti, komunikativnosti i organizovanosti. Važno je da znaš kako da izazoveš pažnju, ali i da ljudi veruju u ono što radiš. Dobar smisao za humor je veliki plus.
- Koje biste knjige, podkaste ili druge resurse preporučili za lični i profesionalni razvoj?
Psihoterapija je za mene uvek prva stvar koju preporučujem. U kategoriji podkasta dodajem „Dva i po psihijatra”. Knjiga „Pojedi tu žabu” služila mi je kao sjajno otkriće da shvatim da strah od najtežeg zadatka imaju i drugi i da je na tome potrebno raditi. Nakon te knjige – više ne ljubim žabe, već ih svakog jutra gutam za doručak.
- Koji su vaši hobiji i kako provodite slobodno vreme?
Veliki sam hedonista i zaista uživam u svakom slobodnom trenutku. To me opušta, motiviše i inspiriše. Dobar pozorišni komad, obilazak nekog novog mesta u našoj prelepoj zemlji, večera sa prijateljima i dobra lokalna vinarija uvek su moj izbor. Ovih dana me možete naći i u kajaku na Tamišu.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić