Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    3 fraze da se sa lakoćom nosite sa kritikom

    Savršeni ljudi ne postoje, zato će uvek biti onih koji će pronaći razloge da kritikuju vas, ili ono što radite. Na žalost, nikada nećete biti u stanju da u potpunosti izbegnete kritiku, ali možete da naučite kako da izvučete vredne poruke iz toga.

    Sajt Bright Side podelio je nekoliko jednostavnih trikova kako da najbolje reagujete na žalbe, i to na način da sve kritike pretvorite u korisno iskustvo.

    Recite „Da!“

    Kada nas neko „izaziva“, prva stvar koju treba da uradimo jeste da se suočimo sa našim emocijama, i prepoznamo da druga osoba ima pravo da ima svoje mišljenje. Ako je osoba skupila hrabrost da kaže nešto u čemu baš i ne uživa, to znači da želi da vas uključi u dijalog i misli da ste vi važni za takav razgovor. U osnovi ovakvog ponašanja jeste veća količina iskrenosti nego kod nekog ko samo ćuti.

    Probajte da vidite stvari iz tuđe perspektive, i pronađite osnovu da se složite sa njihovim pogledima. Kada neko ko vas kritikuje čuje od vas „Hvala ti (vam)“ umesto otpora, biće „pozitivno zbunjeni“. Kada kažemo „da“ kada dobijamo neku vrstu kritike, bolje smo pripremljeni za ono što se dešava i pravimo mesta za realan konstruktivan dijalog.

    „Ali…“

    Kritika se ne poklapa uvek sa tim kako smo razumeli situaciju. Zbog toga je bitno da izrazimo svoj stav. Ali, to bi trebalo da se zasniva na objektivnim informacijama, ne na pokušaju da se opravdamo. Na taj način, pokazujemo drugoj strani da pokušavamo da shvatimo šta se desilo.

    Kada koristimo rečcu „ali“, to nam pomaže da izbegnemo poziciju – „šta god ti kažeš.“ Čak i ako priznamo pravo drugih da nas kritikuju, nismo u obavezi da prihvatimo sve što kažu kao neophodnu istinu.

    „Hajde da…“

    Kada ste saslušali kritiku, vreme je da odlučite šta je sledeće. Trebalo bi da predložite konkretne i konstruktivne ideje. „Hajde da probamo da to uradimo na drugi način“, „Hajde da mu damo malo vremena,“ i slično mogu da urade mnogo za vas. Ovaj proces može da nam pomogne da poboljšamo odnose sa drugim ljudima.

    Pravo da se napravi greška

    Naravno, nije lako kada slušate nekog ko vas kritikuje, a još je teže da se osigura pozitivan ishod. Neki ljudi i najbeznačajniju kritiku vide kao ozbiljnu primedbu ili uvredu, i smatraju da je to osnova da prekinu vezu. Ali, što je pojedinac zreliji, to će više dozvoljavati drugima da imaju različita mišljenja o njemu i o tome šta radi.

    Zreo pojedinac shvata da može da načini greške. Kada to prepozna kod sebe, ne troši previše enegije u pokušaju da ih sakrije od sebe i od drugih. I što se manje plaši da će pogrešiti, iskusiće i manji stres, i veće su šanse da će postići uspeh.

    Kritiku treba saslušati, bez prekidanja. Treba biti otvoren prema njoj, i ne shvatati suviše lično. Takođe, pravilno kritikovanje uvek je kritikovanje ponašanja a ne napad na samu ličnost.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE