Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    NIS, obrazovanje, znanje

    Ulaganje u obrazovanje je najbolja investicija u budućnost

    Često čujemo frazu da živimo u društvu znanja. Ali, šta ona zapravo znači? Reč je o konceptu celoživotnog učenja i usavršavanja kako bi se odgovorilo na ubrzane tehnološke promene, nastanak novih zanimanja, učestale izmene na tržištu rada…

    Koliko je sticanje novih veština i znanja važno u današnjem svetu svedoči i činjenica da je kvalitetno obrazovanje jedan od 17 ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija. Ovi ciljevi nisu samo deklarativne želje svetske organizacije, već poziv na konkretnu akciju da se, između ostalog, doprinese ravnomernom ekonomskom razvoju, racionalnoj upotrebi prirodnih resursa, suzbijanju siromaštva i rodnoj ravnopravnosti. Ovaj poziv se ne odnosi samo na državne organe, već je istaknuto da je za njihovo ostvarivanje potrebna sinergija vladajućih struktura sa odgovornim kompanijama, nevladinim sektorom, međunarodnim organizacijama i pojedincima.

    U modernom poslovnom svetu obrazovanje zaposlenih je cilj na kome insistiraju sve odgovorne kompanije. One se, međutim, ne ograničavaju na usavršavanju samo svojih kadrova, već često ostvaruju tesnu saradnju sa univerzitetima, omogućavaju akademcima da znanja primene u realnom radnom okruženju i pružaju šansu mladima bez radnog iskustva da prve profesionalne korake učine u velikim poslovnim sistemima. Na ovaj način, kompanije grade buduće lidere i koriste svežu energiju i ideje koje uvek dolaze sa mladim ljudima.

    A kako je po ovom pitanju u Srbiji?

    Broj kompanija koje imaju ovakvo sveobuhvatna ulaganja u obrazovanje i dalje je manji od željenog. Međutim, i po ovom pitanju zabeleženi su značajni pomaci i sve je veći broj onih sistema koji shvataju značaj ulaganja u svoje zaposlene, ali i u obrazovanje novih generacija. Jedan od pozitivnih primera je kompanija NIS, koja je u aprilu objavila Izveštaj o održivom razvoju za 2021. godinu i koja je već godinama u vrhu liste najpoželjnijih domaćih poslodavaca. U Izveštaju se navodi da je NIS i prošle godine veliku pažnju usmerio na usavršavanje zaposlenih. Tako je u 2021. godini organizovano 2.870 obuka na kojima je učestvovalo više od 5.200 polaznika.

    Ali, NIS nije ulagao samo u svoje zaposlene

    Naprotiv, kompanija je organizovala programe kojima se studentima omogućava da obave praksu u kompaniji, a mladima koji su završili osnovne studije da započnu karijeru u ovom energetskom sistemu. Tako je NIS u prošloj godini pokrenuo program „NIS Energy“ u kom mogu da učestvuju diplomci i master studenti fakulteta koji odgovaraju biznis potrebama kompanije. Reč je o jednogodišnjem plaćenom programu, kroz koji prolaze izabrani kandidati. Oni, najpre, zaključuju Ugovor o radu na određeno vreme u trajanju od godinu dana, a nakon završetka tog perioda dobijaju mogućnost da se zaposle u NIS-u. Tokom trajanja programa polaznike prate mentori, stručnjaci NIS-a. Takođe, izabrani kandidati prolaze različite treninge, kao i stručna predavanja i obuke. Prva sezona „NIS Energy“ bila je izuzetno uspešna. Svih 15 polaznika zaposlilo se u NIS-u nakon isteka programa.

    Drugi program za mlade je „NIS Calling“ koji studentima završnih godina fakulteta i master studija pruža priliku da se pridruže timu jednog od najvećih energetskih sistema u regionu. Ovaj program već je imao pet uspešnih sezona, a u toku je prijava kandidata za novih 480 radnih sati prakse, koje studenti mogu da rasporede tokom četiri meseca, u zavisnosti od obaveza na fakultetu.

    Važno je istaći i da NIS ostvaruje uspešnu saradnju sa vodećim domaćim univerzitetima i naučnim ustanovama. Kruna ovog partnerstva svakako je činjenica da je naša najveća naftna kompanija do sada stipendirala više od 130 studenata, a da je gotovo 60 njih već zaposleno u NIS-u. Kako u ovoj kompaniji navode, i nadalje će nastaviti sa ulaganjima u obrazovanje i podršku mladim talentima, doprinoseći i na taj način ostvarivanju ciljeva održivog razvoja UN.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE