Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Živimo u vremenu evolucije komunikacija“

    Neke kompanije i brendovi spremni su i već komuniciraju vrlo otvoreno, dok i dalje u redovima imate puno onih koji se plaše da progovore. Ja sam uvek za transparentnost, jer se sve ostalo dugoročno pokaže kao loša komunikacijska strategija – govori za BIZLife magazin Tamara Jokanović, generalna direktorka, Represent Communications

    • PR konstantno evoluira i menja se, a u poslednje dve godine, usled pandemije, čini se da se ta evolucija ubrzala do krajnjih granica. Koje PR trendove nam je donela 2021. godina i šta možemo da očekujemo u vremenu koje dolazi?

    Slažem se sa vama i rekla bih da nema više govora o PR-u koji smo nekada poznavali, tačnije, kako smo ga poimali. On je već doživeo svoju renesansu, a njegov najfiniji i najviši izraz, koji smo tek zagrebali, očekuje se u godinama koje dolaze. Odavno ne postoje samo PR trendovi. Mi danas govorimo o čitavoj komunikacijskoj evoluciji i industriji – načinu na koji komuniciramo, prezentujemo svoje aktivnosti i rezultate, izboru kanala i alata koje koristimo za njihovo plasiranje. Nema jasnih granica ni kreativnog ni komunikacijskog izražavanja i informisanja, jer su i komunikacije i kreativa prožete kroz svaki i svakodnevni segment poslovanja i življenja. Stoga, mislim da će se samo nastaviti trend razvoja komunikacija na najvišim nivoima menadžmenta, kao i sve veća potreba za komunikacijama, digitalizacijom i kreativom u HR sektorima i internim komunikacijama, uz eksterni employer branding i oblasti društveno odgovornog poslovanja.

    • Kreativan i visokopersonalizovan video-sadržaj postaje sve zastupljeniji zahvaljujući platformama poput Tiktoka ili Instagram Reelsa. Gde su društvene mreže u strategijama vaših klijenata? Da li bi trebalo da se kompanije i brendovi više fokusiraju na influenserski marketing (pritom, ne na influensere koji imaju puno pratilaca ali slabu interakciju, već na one čije mišljenje i stav pratioci zaista uvažavaju i vrlo često i poslušaju)?

    Društvene mreže su odavno sastavni deo strategija, ne samo PR-a. Važno je da naglasim još jednom da pričamo o komunikacijskoj industriji, ne samo o PR-u. Takođe, više ne govorimo ni samo o društvenim mrežama, već o celokupnom performans marketingu i kreiranju sadržaja i potreba na svim relevantnim kanalima za brend ili kompaniju. Kada govorimo o influenserima, oni su isto deo komunikacijskih strategija; oduvek su i bili. Ukoliko kampanja/brend ima potrebu za zagovaračima i/ili trećim licima, stejkholderi i/ili influenseri (zavisi kojoj ciljnoj publici se obraćate i kojim kanalima komunikacije – digitalnim ili tradicionalnim), svakako, moraju da budu deo dobro osmišljene komunikacijske strategije.

    • Digitalna revolucija je odigrala veliku ulogu u kreiranju transparentnosti poslovanja, a veliki je broj onih koji žele da, poput svojevrsnih kritičara i novinara, izveštavaju o svakom susretu koji imaju sa brendom ili kompanijom. S druge strane, upravo je transparentnost brenda jedan od najefikasnijih načina da se stekne poverenje i lojalnost tržišta i ciljnih publika. Koliko su naše kompanije spremne i voljne da budu transparentne?

    Neke interne stvari u kompanijama već su postale javne, hteli mi to ili ne hteli. Zaposleni su jedan od najčešćih „medija” koji reaguju i komuniciraju najbržim raspoloživim kanalima – „word of mouth”, društvenim mrežama, imejlovima, Viber grupama… Neke kompanije i brendovi spremni su i već komuniciraju vrlo otvoreno, dok i dalje u redovima imate puno onih koji se plaše da progovore. Ja sam uvek za transparentnost, jer se sve ostalo dugoročno pokaže kao loša komunikacijska strategija. Kada kažem „transparentnost”, to ne znači da treba svuda o svemu „trubiti” – naprotiv, znati kome, kada i kako se obraćate, kojim povodom, sa kojim razlogom i sa kojom svrhom. Tada suptilnost i (ne)umeće komunikacije dolaze do izražaja i pokazuju svoju pravu upotrebnu vrednost.

    • Kakva je bila poslovna 2021. godina za Represent Communications, na čijem ste čelu? Da li su za jednu komunikacijsku agenciju važni samo brojevi, dobit i porast broja zaposlenih ili su reputacija i broj novih klijenata najbolji pokazatelji poslovanja?

    Ne možemo se požaliti na proteklu godinu, naprotiv. Iako smo imali zaista tešku godinu, jer smo na njenom početku izgubili važnog člana tima iz top menadžmenta, smogli smo snage i nastavili da nižemo male i velike pobede i borimo se uspešno sa izazovima i porazima koji su nas zadesili.

    Menadžeri koji vode računa i razmišljaju samo o profitu i brojevima – ili brzo nestanu sa „trona” kompanije, ili ga se nikada i ne dočepaju.

    Svi smo godinama svedoci koliko su, kao bitni pokazatelji zdravog funkcionisanja jednog poslovnog organizma, važni odnos prema ljudima, zaposlenima, empatija, socijalna i emocionalna inteligencija; naravno, pored zdravih brojeva i ostalih finansijskih pokazatelja. Dakle, u današnje vreme ne možete imati jedno bez drugog, jer takve poslovne organizme brzo napadnu razne bolesti.

    • Represent Communications sledeće godine ulazi u dvadesetu godinu poslovanja na našem tržištu, od čega ste vi njen deo više od 16 godina. U međuvremenu postali ste najveća regionalna agencija za integrisane komunikacije, sa pet kancelarija u četiri zemlje. Šta je sve podrazumevao ovaj rast i dolazak na poziciju u kojoj je Represent Communications sad? Koliko ste se vi lično promenili i razvili?

    I Represent i ja smo zajedno rasli i menjali se, prilagođavali, sticali znanja i ulagali u nova, jer samo tako smo mogli da stignemo ovde gde smo danas. Naravno, čitav ovaj period je imao i lepše i manje lepe trenutke, kao i svaki period odrastanja, ali smo uvek stremili novim ciljevima i dostignućima, uspešno rešavali izazove na koje smo nailazili, hrabro se borili i još jači ustajali iz poraza. Da li sam se lično promenila, ne znam, moraćete da pitate moje saradnike. Pre bih rekla da sam sazrela i u privatnom i u poslovnom smislu, uz sve životne, lične i poslovne radosti, odricanja i davanja, koje ovakva pozicija nosi sa sobom.

    • Ambiciozni planovi su očigledno nešto što Represent Communications postavlja svake godine. Sa kakvim planovima i idejama dočekujete 20. rođendan?

    Dočekujemo ga ne samo sa planovima i idejama već i sa željama da ih ispunimo. Stremimo da nam svaka naredna godina bude puna još šarenijih usluga, svetlijih projekata, osvežena dodatnim kreativnim sjajem, okićena novim divnim ljudima i profesionalcima i začinjena starim dobrim vrednostima koje negujemo, a koje nikad ne prolaze.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE