Željko Mitrović širi biznis: Pokreće „low-cost“ avio-kompaniju
Srpska privatna kompanija za iznajmljivanje poslovnih aviona Air Pink razmatra pokretanje komercijalnih letova prema modelu niskotarifnih prevoznika.
Avio-kompanija namerava da nabavi dva ili četiri aviona za svoje komercijalne letove.
Kako prenosi hrvatski portal SEEbiz, glavni izvršni direktor kompanije, kontroverzni medijski mogul Željko Mitrović, koji ima bliske veze s vladom, rekao je kako su na pragu pokretanja letova.
“Trenutno imamo 22 aviona u našoj floti i na pragu smo pokretanja komercijalnih letova. Mi smo drugi po veličini evropski privatni avioprevoznik s poslovnim avionima iza Air Hamburga, ali želimo započeti s redovnim komercijalnim letovima kao niskotarifni prevoznik sa avionom Embraer sa 49 sedišta. Nabavićemo dva ili četiri takva u sledećih šest meseci i pokušati s redovnim uslugama unutar regiona”, rekao je Mitrović na svojoj televiziji.
O ulasku Air Pinka u arenu komercijalnih letova šuška se već neko vreme. Aviokompanija, osnovana 2004. godine, već ima dozvolu za zemaljsko opsluživanje u beogradskom aerodromu, a prošle godine je zabeležila neto dobit od 4,5 miliona evra. Ima 109 zaposlenih radnika. AirPink ima podružnicu pod nazivom Air Emeralds, koja ima jedan avion u svojoj floti.
Više neuspešnih pokušaja
U protekle dve decenije bilo je nekoliko pokušaja pokretanja novih komercijalnih prevoznika u Srbiji. Godine 2003. Jat Airways najavio je planove za osnivanje niskobudžetne podružnice pod nazivom Inter Air Link s pet aviona ATR72 koji obavljaju regionalne usluge. Međutim, plan se nikada nije ostvario nakon snažnog protivljenja sindikata pilota aviokompanije koji je rekao da će biti angažovani u novoj kompaniji pod nepovoljnim ugovorima.
Godine 2005, Miroslav Mišković, najavio je planove za novu niskotarifnu aviokompaniju kroz zajedničko ulaganje s čarter aviokompanjom Aviogenex. LCC, nazvan Air Maxi, prvo je trebalo da počne s operacijama u Tivtu i Ljubljani, nakon čega bi usledile usluge na tržištima poput Nemačke, Švajcarske i Francuske. Međutim, Mišković je kasnije rekao da su planovi odloženi nakon što su studije izvodljivosti pokazale da će posao donositi gubitke.
Konačno, 2006. godine, novoosnovani niskotarifni prevoznik Centavia (Central European Aviation) započeo je letove iz Beograda s parom aviona BAe 146-200. Aviokompanija dobila je dozvole za pokretanje operacija iz Beograda u Sloveniju, Nemačku, Italiju i Švajcarsku, ali su je hrvatske i crnogorske vlasti odbile. Naposletku, kompanija je u novembru proglasila stečaj i prestala sa svim operacijama, piše exyuaviation.com.
Izvor: BIZLife/SEEbiz
Foto: MUC-Spotter YouTube Screenshot/Beta/Unsplash