Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tijana Bejatović

    Želite da zadržite zaposlene? Otkrijte moć internih komunikacija

    Piše: Tijana Bejatović Founder of topIC_community & Business Communications Strategist @ topIC

    Bukvalno do juče su veća plata i mogućnost napredovanja bili glavni razlozi da promenimo posao. A onda se dogodila pandemija, svet se okrenuo preko noći, pa i ljudi. Ali ljudi su se okrenuli ka sebi, što je pokrenulo čitav „ja pokret”, u kome radna snaga širom sveta na prvo mesto stavlja sebe, svoje mentalno zdravlje, blagostanje i lične potrebe.

    Danas, u 2023. godini, usred velike recesije, ljudi masovno daju otkaze, neki ih dobijaju, oglasa za posao nikad nije bilo više, a kompanije se žale da ne mogu da zaposle vrhunske talente. Pa gde su ljudi? Ja bih rekla: tu su, već rade u vašim kompanijama. Borite se da ih zadržite.

    Trka za talente je trenutno žestoka i više od 60 odsto kompanija na globalnom nivou okrenulo se ka employer brandingu kao alatu da ojačaju svoju poziciju u ovoj trci. Ali uticaj employer brandinga je ograničen ukoliko se kompanije ne stave u cipele svojih zaposlenih i ne odgovore na pitanja: Zašto radim za ovu kompaniju? i Zašto da ostanem u ovoj kompaniji?

    Kako interne komunikacije utiču na zadržavanje zaposlenih? Odgovor na to pitanje leži u činjenici da je komunikacija osnovna ljudska potreba

    Zadržavanje zaposlenih ne odnosi se samo na ponudu konkurentnih plata, privatnog zdravstvenog osiguranja, rad od kuće i mogućnosti za rekreaciju. Odnosi se na stvaranje i negovanje kvalitetnog radnog okruženja u kojem se vaši zaposleni osećaju cenjeno, angažovano i povezano sa onim što kompanija radi i kuda ide.

    Zamislite radno mesto gde su svi članovi tima usklađeni, gde saradnja teče bez problema, gde svaki pojedinac zna šta treba da radi i šta se od njega očekuje kako bi kompanija ostvarila svoje ciljeve. Zvuči kao san? Možda, ali ovakva radna mesta zaista postoje. Ona se, naravno, ne stvaraju slučajno, već su rezultat pažljivo osmišljene strategije internih komunikacija.

    A kako interne komunikacije utiču na zadržavanje zaposlenih? Odgovor na ovo pitanje duboko je utkan u činjenicu da je komunikacija naša osnovna ljudska potreba. Svako od nas će se poistovetiti sa činjenicom da malo pamtimo šta nam je neko rekao, već kako smo se osećali tokom komunikacije sa tom osobom. Dakle, džaba vam sjajni uslovi rada ako vaši zaposleni osećaju nesigurnost i sumnjaju u sve što im kažete. Stoga, interne komunikacije nisu samo puko deljenje informacija zaposlenima, već glavni alat za oblikovanje kulture kompanije, radnog okruženja, jačanje veze među zaposlenima i njihovog osećaja pripadnosti kompaniji.

    Kada informacije slobodno teku, kada su pravovremene, jasne i imaju smisao za zaposlene, smanjuju se nesigurnost, sumnja i strah, a povećava poverenje. Transparentna komunikacija o vašoj poslovnoj strategiji, ciljevima i promenama stvara stabilno radno okruženje. Dugoročno – efikasna interna komunikacija stvara osećaj zajedništva. Kroz redovne sastanke, interaktivne platforme i otvorene diskusije zaposleni se osećaju kao važan deo tima. Taj osećaj pripadnosti i podrške podstiče veću vernost kompaniji, čineći zaposlene manje sklonim razmišljanju o odlasku.

    Danas, u 2023. godini, slobodno možemo da kažemo da je vreme da se „preporodi” odnos kompanija i zaposlenih, a kada bi lideri i kompanije razumeli moć komunikacija, naša radna okruženja bi zaista bila sasvim drugačija mesta. 

     

    Izvor: Tijana Bejatović

    Foto: Miša Obradović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE