Nestašice i visoke cene mesa naterale restorane da promene jelovnike za Božić

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nestašice i visoke cene mesa naterale restorane da promene jelovnike za Božić

    Energetska kriza i rat u Ukrajini osetiće se ove zime i za stolovima mnogih nemačkih restorana. Cena mesa raste, a guščije meso koje Nemci tradicionalno jedu oko Božića je prilično poskupelo, a i nema ga dovoljno – i zbog ptičjeg gripa.

    Više od tri četvrtine ugostitelja zato u jelovnike ubacuje povoljnije alternative, a divljač, patka ili govedina su najpopularniji izbor, objavilo je udruženja hotela i restorana Dehoga u ponedeljak.

    “Ove godine se gajilo i tovilo mnogo manje gusaka. Ptičiji grip je u stvari van kontrole, a zbog rata u Ukrajini je hrana prilično poskupela”, rekao je Herbert Dorman , predsednik Nemačkog udruženja mesara.

    Samo ovog leta, 40.000 gusaka je ubijeno u Nemačkoj zbog ptičjeg gripa, rekao je Diter Oltman direktor Udruženja živinarske industrije Donje Saksonije. U toj pokrajini je ubijeno 16.000 životinja. To osećaju i ugostitelji.

    Cena mesa visoka

    Vlasnici restorana se osim sa većim otkupnim cenama namirnica bore i sa skupim energentima. Istraživanje Dehoge pokazalo je da su to sada najveći problemi za skoro 90 odsto. U ranijem istraživanju, mnogi ugostitelji su rekli da sve veće troškove mogu bar delimično da prebace na goste. Sada može retko koji.

    U oktobru je prodaja i dalje bila skoro 10 odsto manja nego pre pandemije, istog meseca 2019. Vlasnici skoro petine kompanija rekli su da bi bez državne pomoći prestali da rade.

    Prognoze za predstojeće praznične nedelje su uzdržane.

    Pad raspoloženja potrošača

    Trend pada raspoloženja potrošača koji je trajao mesecima više se ne nastavlja, saopštilo je ranije Nemačko trgovinsko udruženje.

    Prema istraživanju, ljudi su nešto optimističniji u pogledu svojih prihoda i ekonomskog razvoja nego proteklih meseci.

    “Još nema mesta optimizmu,” naglašavaju u udruženju.

    Indeks potrošačkog raspoloženja i dalje je na niskom nivou. Sa 85 bodova, pokazuje drugu najnižu vrednost u poređenju sa proteklim godinama.

    Brojke su zasnovane na mesečnom ispitivanju 1.600 ljudi i treba da odražavaju očekivanja za naredna tri meseca.

    “Naredne nedelje će pokazati da li će se neraspoloženje za trošenje nastaviti i tokom božićne sezone,” saopštilo je trgovinsko udruženje. U slučaju recesije, potrošnja će verovatno dodatno da oslabi.

    VRTOGLAVI RAST cena: 1 kg junetine u Nemačkoj neverovatnih 55 € (FOTO)

    Izvor: dpa

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE