Zavrnuta slavina: GUBITAŠKA javna preduzeća ne mogu da budu sponzori

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zavrnuta slavina: GUBITAŠKA javna preduzeća ne mogu da budu sponzori

    Država je odlučila da stopira sponzorstva i donacije koje uplaćuju javna preduzeća koja posluju u minusu.

    Po nedavno objavljenom izveštaju Agencije za privredne registre, a na osnovu obrađenih finansijskih izveštaja za 2017. i 2018. godinu, u Srbiji je lane obavezu podnošenja izveštaja o poslovanju imalo 637 javnih preduzeća, a obavezu je ispunilo 561.

    U tih 561 javnih preduzeća bilo je zaposleno 117.507 radnika, piše Dnevnik.

    Od ukupno obrađenog 561 javnog preduzeće, 393 poslovalo je s neto dobitkom, a 135 s neto gubitkom.

    Od ukupno 15 sektora u kojima su poslovala javna preduzeća, 11 je godinu završilo s pozitivnim neto rezulatom, dok je kod šest sektora zabeleženo smanjenje ukupnog dobitka.

    U izveštaju APR-a daju se podaci o ukupnim finansijskim performansama javnih preduzeća u Srbiji tako da se iz njih ne vidi koja su tačno javna preduzeća poslovala s gubitkom, odnosno kojih je to 135 preduzeća zabeležilo gubitak.

    Ti podaci su važni zbog činjenice da se deo gubitaka javnih preduzeća pokriva iz budžeta. No, poslednji objavljeni podaci APR-a bitni su za Vladu Srbije jer je ona na poslednjoj sednici usvojila Uredbu kojom od direktora javnih preduzeća traži da joj u tančine predstave poslovanje od naredne godine do 2022.

    U Uredbi Vlade Srbije navodi se da javna preduzeća koja koriste novac iz budžeta za finansiranje tekućeg poslovanja, kao i ona koja su poslovala s gubitkom prema poslednjem objavljenom finansijskom izveštaju, a to jeste ovaj koji je objavio APR, ne mogu naredne godine planirati novac za sponzorstvo i donacije.

    S druge strane, javna preduzeća koja posluju pozitivno, odnosno ostvaruju neto dobitak, moraju prikazati kriterijume za korišćenje novca za posebne namene – sponzorstva, donacije, humanitarne i sportske aktivnosti, reprezentaciju, reklame i propagande, pri čemu svota ne može biti viša od one koja se troši u ovoj godini.

    Izvor: Dnevnik

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE