Zašto neki nemački marketi uvode sisteme za prepoznavanje lica
U nekoliko nemačkih gradova trgovački lanci Aldi, dm i Rewe već su postavili video nadzor, ali supermarket Heßler-Markt odlučio je da uvede i sistem za prepoznavanje lica kako bi spriječili parkiranja bez ulaska u trgovinu.
Mnogi Nemci često parkiraju automobile na parkinzima supermarketa, uprkos tome što uopšte ne idu u kupovinu, zbog čega su neki trgovački lanci preduzeli mere kako bi to i zaustavili.
U nekoliko nemačkih gradova trgovački lanci Aldi, dm i Rewe već su postavili video nadzor, ali supermarket Heßler-Markt odlučio je da uvede i sistem za prepoznavanje lica.
Naime, već nekoliko građana je dobilo i kazne jer su parkirali na njihovom parkingu, a nisu ušli u market. Jedan penzioner je dobio kaznu od 40 evra na kućnu adresu. Kako je u to vreme bio na odmoru, video je kaznu tri sedmice nakon pa su mu stigle još četiri.
Navodno su kaznu dobili čak i oni koji su parkirali svoje vozilo na parkingu trgovine i izašli samo kako bi pročitali uslove parkiranja pa odmah napustili parking.
U međuvremenu je ovaj slučaj nadzora postao čak političko pitanje, prenosi nemački Welt.
Naime, Heßler-Markt angažovao je firmu Parkvision iz Hesena da nadgleda parking. Na svom sajtu su objasnili i kako nekoliko nadzornih kamera snima automobile i vozače dok ulaze na parking, dok druge kamere snimaju ljude kako ulaze u supermarket.
Prepozna li se lice na obe kamere, kazne neće biti. Navodno je 60-ak ljudi i tužilo trgovačke lance za takav ili sličan način kontrole.
„Nadzor privatnog parkirnog prostora je legalan. Problem je, međutim, u tome što sistem takođe beleži i upoređuje biometrijske podatke ljudi na različitim tačkama. Što se događa ako, na primer, suvozač ide u kupovinu, a ne vozač? Prepoznaje li softver pouzdano ljude, na primer ako nose masku?“ – zapitao se i zastupnik nemačkog SPD Sebastian Watermeier koji se zainteresovao za ovo pitanje.
Izvor: Poslovni dnevnik
Foto: Pixabay