Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    ZAŠTO ljudi u kompaniju dolaze zbog MISIJE, a odlaze zbog MENADŽERA?

    Promena bilo koje vrste unutar kompanije može biti problematična, posebno ovih dana kada su svi u „ratu za talente“. Ovo je pogotovo tačno kada su u pitanju vaši najbolji i najvredniji zaposleni, kojima je teško naći zamenu.

    Međutim, ponekad može biti veoma teško shvatiti zašto ti ključni ljudi odlaze, šta je uzrok njihovog odlaska.

    Kroz moje dugogodišnje iskustvo i kao lider i kao trener, zaključio sam da ljudi u kompaniju dolaze zbog misije, a odlaze zbog menadžera.

    Šta pod tim mislim?

    Ljudi dolaze da rade za vašu firmu, jer veruju u ono za šta se vi zalažete i čime se bavite, kao i zbog onoga čime će se on baviti.

    Pa zašto ljudi napuštaju firmu?

    Ne zbog misije, ona se nije promenila. Većina ljudi takođe ne odlaze jer traže više novca. Naravno, ako premalo plaćate svoje ljude u odnosu na tržište, verovatnije je da će više ljudi samo proći kroz vašu firmu. Kad ljudi osete da su pošteno plaćeni, često ne vide razlog da traže drugi posao.

    Odgovor koji sam saznao je da ljudi odlaze iz firme zbog menadžera – ili ga jednostavno ne vole ili ne zato što ne osećaju da se prema njima ophodi s poštovanjem.

    Ako tri radnika odgovorna istom menadžeru napuste posao, to bi trebalo da bude alarm.

    Sećam se kada je kompanija koju sam vodio počela da gubi dobre inženjere. Ubrzo je postalo jasno da je najčešće koren problema bio direktor koji nije meni direktno bio odgovoran.

    Zbog toga sam direktno otišao kod šefa tog direktora i stavio mu do znanja da do nekih promena mora doći ili će neko izgubiti posao. Pokušavao sam da naglasim da ljudi odlaze zbog menadžera i da ću pre njega da otpustim nego što ću da dozvolim da ode još neki inženjer.

    Poenta je da ljudi ne odlaze jer su izgubili veru u misiju i smer poslovanja. Ne odlaze ni zbog plate. Odlaze zbog diskonekcije s menadžerom.

    Jim Schleckser – Chief Executive Officer – Inc.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    • Irena

      Potrebna je dodatna intenzivna edukacija celokupnog rukovodstva uključujući i vlasnike firmi. Koliko su oni sposobni i spremni da se menjaju na bolje, toliko će se menjati i njihova firma ili kompanija. Mnogo korisnih saveta, neka počnu od ovog : https://www.inc.com/marcel-schwantes/6-things-that-will-hold-you-back-from-becoming-a-good-leader.html?cid=sf01003

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE