Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zašto je Evropska komisija blokirala Booking-ov posao vredan 1,8 milijardi $?

    Evropska komisija je danas blokirala posao američkog turističkog giganta Booking da kupi svog švedskog rivala eTraveli.

    Booking ima 60 odsto tržišnog udela hotelskih i putničkih online agencija u Evropi, saopštila je Komisija. U međuvremenu, eTraveli upravlja sa nekoliko web lokacija za upoređivanje cena avionskih karata kao što su Gotogate i MyTrip.

    Booking-ova kupovina eTraveli-ja ojačala bi dominantnu poziciju Bookinga na tržištu onlajn turističkih agencija i verovatno bi dovela do većih troškova za hotele i, moguće, potrošače“, rekao je evropski komesar za pravosuđe Didier Reynders.

    EU je saopštila da je stavila veto na ugovor vredan 1,8 milijardi dolara kako bi zaštitila potrošače i osigurala konkurenciju na tržištu.

    Bilo je zabrinutosti da će Booking postati glavna onlajn turistička agencija za letove, pored svoje već dominantne pozicije na hotelskom tržištu.

    „Naša odluka da blokiramo spajanje znači da evropski hoteli i putnici neće biti dalje ograničeni u opcijama koje su dostupne da ponude svoje usluge i rezervišu svoja putovanja“, rekao je Reynders.

    U EK objašnjavaju da je ovakva odluka doneta nakon dubinske istrage i dodaju da Booking nije pružio dovoljno pravnih lekova koji bi bili dovoljni da reše sve brige regulatora i štetan uticaj te transakcije na konkurenciju.

    Istraga Evropske komisije pokazala je da bi spajanje dve vodeće kompanije u oblasti turističkih online agencija dovelo do poremećaja na tržištu online hotelskih i turističkih usluga, koja samo na teritoriji Evropske ekonomske zajednice godišnje ima promet veći od 100 milijardi evra. Pronalaženje smeštaja je najprofitabilniji deo sektora i to tržište vredi oko 40 milijardi godišnje, a odmah iza njega pronalaženje prevoza, od aviona do taksi usluga.

    Evro (Pixabay)

    „Zabrane su retke, a današnja odluka je u stvari prvo spajanje koje je blokirano ove godine“, dodao je Reynders, prenosi DW.

    Booking je vodeća online kompanija za pronalaženje smeštaja, a aktivan je i na tržištu metapodataka, dok je eTraveli jedan od glavnih ponuđača letova na teritoriji Evrope.

    „Povećanjem saobraćaja i prodaje na Bookingovim platformama, akvizicija ojačala mrežne efekte i povećala prepreke za druge kompanije,kako za one koje žele da uđu na to tržište, tako i rast onih koje su već prisutni. To bi dodatno otežalo njihove sposobnosti da razviju korisničku bazu sposobnu da podrži posao turističkih i smeštajnih online agencija, dok one koje su tom putu da postanu konkurenti, možda neće moći to da urade ako se sa tom akvizicijom nastavi“, navela je EK.

    Izvor: BIZLife/DW

    Foto: Pixabay/Booking Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE