Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, rad od kuće

    Kako da lideri povećaju POVEZANOST zaposlenih na daljinu sa misijom kompanije?

    Zašto se zaposleni na daljinu osećaju izuzeto od misije vaše kompanije i šta možete da uradite u vezi sa tim? Novo istraživanje Galupa pokazuje opadanje povezanosti sa „misijom i svrhom“ među tzv. remote radnicima. Stručnjaci kažu da bi to moglo da utiče na produktivnost, zadržavanje i još mnogo toga.

    Angažovanje zaposlenih se polako poboljšava, ali čelnici kompanija će možda morati da provere svoje zaposlene koji rade na daljinu.

    Procenat angažovanih zaposlenih porastao je sa 32 odsto u 2022. na 34 odsto sredinom 2023, prema najnovijem istraživanju Galupa, a isključivo radnici na daljinu i hibridni radnici ostaju angažovaniji od zaposlenih koji rade u kancelarijama.

    Ali uprkos povećanom angažovanju radnika, možda postoji razlog za zabrinutost: samo 28 procenata isključivo zaposlenih na daljinu oseća da je povezano sa „misijom i svrhom“ svoje organizacije, što je najniži procenat od 2011. Zašto? Najverovatnije je reč o fizičkoj distanci koja je kulminirala većom mentalnom distancom, kazao je Džim Harter, glavni naučnik iz Galupa.

    Zaposleni, koji ne osećaju povezanost sa firmom, mogli bi da počnu da tretiraju posao više kao privremeni, da odrađuju svoje smene i izlaze iz njih bez razmišljanja o dugoročnim ciljevima. Ovo prekidanje veze moglo bi negativno da utiče na „percepciju korisnika o usluzi, produktivnosti, kvalitetu rada, čak i na stope zadržavanja“, dodao je Harter.

    Evo kako lideri kompanija treba da procene i poboljšaju vezu između ljudi i svrhe u svojoj organizaciji.

    Posao, zaposleni

    Tim, posao, zaposleni (Freepik)

    Razlog prekida veze

    Ako lideri kompanija identifikuju prekid veze među zaposlenima u svojoj organizaciji, prvo bi trebalo da utvrde zašto je prekid veze problem, naveo je Skot Dast, vanredni profesor na Univerzitetu u Sinsinatiju. Da li to utiče na učinak tima? Rešavanje ovih različitih pitanja zahtevaće različite pristupe, dodao je on, pa je razumevanje željenog rezultata ključno, piše Inc.

    Poslodavci takođe moraju da shvate da nisu svi zaposleni na daljinu isti. Na primer, razlozi zbog kojih novi radnik može da se oseća nepovezano sa kompanijom mogu da se u velikoj meri razlikuju od onih za zaposlenog na daljinu koji je godinama u kompaniji, istakla je En Bahr Tompson, nezavisni globalni strateg brenda.

    „Šta je neke ljude oteralo i ne žele da se vrate? Kako da povežete ljude koji nikada nisu bili deo nečega?“, pitala se Tompson.

    Poslodavci bi trebalo da iskoriste priliku da pogledaju unutra i takođe uključe zaposlene da utvrde šta ih čini nepovezanim, kazala je Melina Kordero, osnivač Melina Cordero Consulting, firme sa sedištem u Vašingtonu, fokusirane na raznolikost, jednakost i inkluziju.

    Da li im nedostaju resursi i tehnologija da rade svoj posao? Da li se osećaju nekako loše opremljeno i da li im je potrebna dodatna obuka? Da li im je potrebno više vremena sa svojim menadžerima i timovima da bi razumeli svoje ciljeve, a time i misiju kompanije? Sarađujući sa zaposlenima na prikupljanju ovih odgovora, lideri će imati bolji osećaj za pravo rešenje, tvrdi Kordero.

    Posao, rad od kuće

    Posao, zaposleni (Unsplash)

    Uradite posao

    Prvi korak ka jačanju ove veze sa udaljenim zaposlenima mogao bi da bude jednostavan kao prerada izjave o misiji kompanije, kazao je Harter.

    ,,Previše kompanija ima izjavu o misiji koja je „zaista duga i nije razumljiva za zaposlene“, smatra on. Umesto toga, lideri kompanije moraju da obezbede da njihova misija bude „sažeta i inspirativna“ i da tačno obuhvata vrednost koju organizacija pruža. Može biti čak i kratka u jednom redu.

    Takođe je moguće da kompanija ima jasnu misiju ili svrhu, ali njeni zaposleni ne vide kako se ona redovno povezuje sa njihovim svakodnevnim radom. Pre mnogo godina, Tompson je posetila fabriku kompanije za medicinske uređaje gde su radnici pomagali da se naprave uređaji za spasavanje života. Međutim, mnogi sa kojima je razgovarala rekli su da se ne osećaju povezanim sa tom misijom svaki dan.

    Stoga bi poslodavci trebalo da traže mogućnosti da pomognu radnicima da vide širu sliku, dodala je Tompson. To bi moglo da bude deljenje izveštaja o uticaju ili slavljenje prekretnice kao tim.

    Posao, zaposleni

    Posao, zaposleni (Pexels)

    Ipak, za neke kompanije, naterati zaposlene da veoma brinu o misiji, može biti teško bez obzira na sve.

    „Mnogi zaposleni su super skeptični ako pokušate da ih ubedite da ostvarivanje ogromnog profita koristi svetu na značajan način“, rekao je Skot Dast.

    U ovom slučaju, lideri kompanije će možda morati da pomognu zaposlenima da se osećaju povezano sa kompanijom na druge načine van misije. To bi mogao da bude projekat društvene misije koji tim može da preuzme zajedno, navela je Tompson.

    Ili, poslodavac će možda morati da ojača angažovanje zaposlenih uz bolje beneficije.

    „Ako želite da zaposleni budu uspešni i želite da ne napuštaju organizaciju, možda je ono što zaista žele fleksibilnost. Možda ono što zaista žele je razvoj liderstva“, zaključio je Dast.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Freepik, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE