Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, zaposleni, dobrobit

    3 koraka kako da date dobar i koristan „FEEDBACK“ svojim zaposlenima?

    Za mnoge, fraza „Mogu li da vam ponudim povratne informacije?“ predstavlja previše naporan korak prema saradnicima ili zaposlenima.

    Jedna anketa koja je obuhvatila više od 7.000 lidera pokazala je da 44% učesnika smatra da je davanje povratnih informacija stresno ili teško.

    Nažalost, mi smo nepouzdani naratori uticaja našeg rukovodstva. Naš osećaj samosvesti je mnogo veći nego što bi drugi mogli da primete, tako da je prikupljanje povratnih informacija ključna komponenta za savremenog lidera kako bi stekao uvid u to kako nas drugi doživljavaju i testirao sve pretpostavke koje imamo o sebi.

    Prevazilaženje straha od davanja i primanja povratnih informacija je od suštinskog značaja za izgradnju samosvesti. Povratne informacije nam omogućavaju da proverimo da li je način na koji možemo da percipiramo ili razumemo situaciju tačan i omogućava nam da testiramo naše pretpostavke o uticaju koji imamo na druge.

    Posao, zaposleni, šef (Freepik)

    Savremeni lideri nude povratne informacije o velikim stvarima koje se rade i ne fokusiraju se samo na oblasti koje treba poboljšati. Da bismo podstakli druge da budu samosvesni, podstičemo način razmišljanja o rastu i stvaramo siguran prostor za kontinuirano poboljšanje, piše Fast Company.

    Izgradnja samosvesti kroz efikasan razgovor sa ljudima koje vodite postaje zajednički proces u kome možete pomoći u izgradnji samosvesti kod drugih kroz davanje i otvorenost za stalne povratne informacije. Umesto da dajete povratne informacije na zvaničnoj sednici jednom godišnje, pronađite mogućnosti da date i primate povratne informacije na dnevnoj, nedeljnoj ili mesečnoj osnovi.

    Savremeni lideri se detaljno pripremaju za svaki razgovor sa povratnim informacijama, unapred. Kao vođa koji treba da ponudi povratne informacije nekome koga vodite, sledeći koraci će vam pomoći da čak i najizazovniji razgovor prođe dobro.

    Koraci za uspešan razgovor

    1. Pre sastanka

    Stavite se u kožu druge osobe i razmislite o tome šta bi joj se moglo dogoditi. Zapitajte se sa kojim izazovima se trenutno suočavaju. Šta im ide dobro? Razmislite o tome zbog čega bi osoba mogla biti zabrinuta pre razgovora i kakva bi joj podrška mogla biti potrebna da prevaziđe sve izazove sa kojima se suočava. Koje slepe tačke po vašem mišljenju mogu imati i kako ćete ih rešiti tokom sesije?

    Sada razmislite o tome šta vam se dešava. Zapitajte se šta se sada dešava što bi moglo uticati na ovaj razgovor na kojem im dajete povratne informacije. Da li se osećate rasejano? Ljuto? Ako je tako, da li biste trebali ponovo zakazati sastanak? Razmislite o tome šta mislite da bi vas moglo pokrenuti u razgovoru. Šta znate o svom odnosu sa drugom osobom na koju treba da pazite? Koja je ključna poruka koju biste želeli da prenesete? Koja pitanja možete postaviti da biste pomogli osobi i uputili joj povratne informacije?

    Posao, Zoom

    Posao, sastanak (Freepik)

    Razmislite o logistici kako i gde će se sastanak održati. Kako planirate da se upoznate? Da li će to biti lično ili virtuelno? Gde je moguće, izbegavajte e-poštu, jer se pokazalo da je pružanje povratnih informacija putem e-pošte daleko manje uspešno od ličnog sastanka. Da li ste drugoj osobi dali vremena da se sastane i ako jeste, da li ste joj dali dovoljno vremena da se pripremi?

    2. Tokom sastanka

    Kada se prvi put sretnete, postavite ton za razgovor. Počnite tako što ćete drugim osobama dati do znanja da vam je stalo do njih i njihovog uspeha. Obavestite ih o poslu koji rade koji cenite i uverite ih da imate poverenja u njih i da verujete u njihove sposobnosti. Uverite se da je svrha povratnih informacija da im pomognete da se razviju i rastu.

    Tokom sastanka, pažljivo slušajte sve probleme sa kojima vam zaposleni kažu da moraju da se pozabave i dajte im do znanja da shvatate koliko to pitanje može da bude frustrirajuće ili izazovno za njih. Ako možete, povežite osećanja koja izražavaju sa konkretnim povratnim informacijama o kojima želite da razgovarate.

    Pitajte da li bi bili voljni da rade sa vama na tome kako da se najbolje rešite situacije. Nešto poput: „To zvuči teško. Iako znam da činite sve što možete da rešite problem, da li biste želeli da zajedno razmislimo o ovome?“ Obavezno pitajte za njihovu viziju uspeha. Pitajte koji ishod misle da će biti najuspešniji i pomozite im da artikulišu viziju uspeha koja je za njih pozitivna, jasna i značajna.

    Posao (Freepik)

    Obavezno pazite na bilo kakve okidače u drugoj osobi i sebi. Ako druga osoba postane uznemirena ili se brani, stavite njenu brigu i dobrobit u centar. Pitajte: „Šta mogu sada da uradim što bi bilo od najveće pomoći?“

    Završite razgovor tako što ćete ponovo potvrditi svoju podršku i pitati ih šta možete da uradite da im dodatno pomognete u tome u budućnosti. Iskoristite priliku da pitate osobu za bilo kakvu povratnu informaciju o vašem rukovodstvu ili o tome šta misle kako je razgovor prošao. Slušajte pažljivo i zahvalite im se na bilo kojoj povratnoj informaciji.

    3. Posle sastanka

    Potvrdite sve pozitivne promene koje ste primetili ili načine na koje možete da primenite bilo koje predloge povratnih informacija koje su oni dali.

    Zahvalite zaposlenima na otvorenosti i pozovite ih da vam se u bilo kom trenutku ubuduće obrate sa dodatnim idejama ili povratnim informacijama.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE