Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Zadovoljni i posvećeni zaposleni čine uspešne kompanije“

    Protekle godine započeli smo ozbiljan proces transformacije, imamo jasan cilj gde želimo da stignemo i na tom putu je veoma važno da imamo kvalitetne HR procese koji doprinose zdravoj, produktivnoj korporativnoj kulturi, gde se zaposleni osećaju prijatno, podržano i osnaženo da razviju svoje pune potencijale 

    Sa Draganom Stojanović, izvršnom direktorkom za ljudske resurse i organizacioni razvoj u Mlekari Šabac, jednoj od vodećih mlekara u Srbiji i najvećim domaćim izvoznikom mlečnih proizvoda, razgovarali smo o tome zašto je sektor ljudskih resursa bitan u svakoj kompaniji, koje su specifičnosti Mlekare Šabac, kao i o tome kako postići da zaposleni budu srećni i posvećeni onome što rade.

    • Posao u HR sektoru konstantno je u razvoju, ali je tokom poslednje godine kod vas njegova dinamika dobila sasvim nove dimenzije. Kako posmatrate ulogu HR-a generalno, a kakva je njegova uloga u kompaniji u kojoj danas vodite ovaj sektor?

    Tokom karijere radila sam u različitim industrijama, ali preduslov uspešnosti svake kompanije jesu zadovoljni i posvećeni zaposleni – i tu nema razlike. To je recept. HR posmatram, pre svega, kao strateškog partnera biznisu i nastojim da promovišem i gradim upravo takvu ulogu sektora koji vodim. Raduje me što je Mlekara Šabac formirala Sektor za ljudske resurse i organizacioni razvoj, kako bi se što kvalitetnije bavila zaposlenima, i što danas u kompaniji postoji puno razumevanje značaja ove funkcije.

    HR strategija koju smo definisali u potpunosti je integrisana sa kompanijskom i svi zajedno posvećeno radimo na našoj viziji Mlekare Šabac kao mestu gde zadovoljni zaposleni stvaraju voljene proizvode za ceo svet.

    Tokom protekle godine započeli smo ozbiljan proces transformacije, imamo jasan cilj gde želimo da stignemo i na tom putu je veoma važno da imamo kvalitetne HR procese koji doprinose zdravoj, produktivnoj korporativnoj kulturi, gde se zaposleni osećaju prijatno, podržano i osnaženo da razviju svoje pune potencijale. Izuzetno me raduje što sam deo tima koji vodi Mlekaru kroz novi organizacioni i procesni razvoj, što će kompaniji omogućiti dalji ubrzani rast.

    • Radite u industriji koja nije primer uobičajene korporativne poslovne priče. Po čemu je HR sektor specifičan u Mlekari Šabac i šta je bio fokus vašeg rada u godini za nama?

    Mlekara Šabac postoji već 90 godina i u pravu ste kada kažete da nije primer uobičajene korporativne poslovne priče. Ipak, kao i svaku kompaniju, i Mlekaru Šabac čine njeni ljudi, a baviti se HR-om znači baviti se ljudima. Ono što je za nas specifično jeste da smo u protekloj godini uspostavili kompletan sektor ljudskih resursa i da postepeno implementiramo različite HR procese, izgradili smo HR tim, postali značajan partner u poslovanju, osvestili ulogu ovog sektora i benefite koje on donosi zaposlenima. Tokom protekle godine definisali smo i novu organizacionu strukturu, koja će podržati ostvarenje kompanijskih ciljeva, upravljanje procesima u organizaciji i kretanje zaposlenih kroz sistem s ciljem njihovog rasta i razvoja. Ono na čemu sada svi zajedno radimo jeste unapređenje korporativne kulture koja u prvi plan stavlja posvećene zaposlene. Uz podršku celokupnog rukovodstva Mlekare, koje čine sjajni profesionalci, posvećeni poslu i timovima koje vode, mogu da kažem da smo zajedno hrabro zakoračili u promene i da smo sigurni da uspeh neće izostati.

    • Zaposleni su uvek oni koji definišu biznis i čine njegovu suštinu, pa i u mlekarskoj industriji. Na koji način se Mlekara Šabac bavi temama zadovoljstva i posvećenosti zaposlenih?

    Mlekaru vodi menadžment koji je sa sobom doneo dragocena iskustva iz različitih industrija. Razlike u razmišljanju i pristupu za nas predstavljaju dodatnu vrednost, jer nas teraju da se kontinuirano preispitujemo kako bismo doneli najbolje odluke. Mlekara Šabac svoju strategiju zasniva na dobrim partnerskim odnosima sa svojim dobavljačima, farmerima, kupcima, potrošačima i, naravno, zaposlenima. Naši zaposleni su važan deo uspeha Mlekare i veoma ozbiljno pristupamo ovoj temi. Implementirali smo veliko godišnje ispitivanje zadovoljstva zaposlenih, kroz koje želimo da direktno od kolega čujemo njihovo mišljenje o ključnim aspektima koji utiču na njihovu posvećenost i zadovoljstvo poslom, kao što su kompanijska kultura, rukovođenje, prepoznavanje postignuća, povratne informacije o učinku, prilike za razvoj, jasna i transparentna komunikacija.

    Cilj nam je da prepoznamo prilike za unapređenje i da što kvalitetnije usmerimo resurse kako bismo kontinuirano radili na svim ovim temama i kako bi Mlekara Šabac bila prepoznata kao dobro mesto za rad. Iz toga su već proistekli različiti razvojni programi, koje su zaposleni pohađali tokom ove godine, kao i brojne inicijative dobrobiti zaposlenih. Jedna od njih, na koju smo posebno ponosni, jeste i „Kampanja zdravlja”, gde kontinuirano tokom godine organizujemo besplatne tematske preventivne zdravstvene preglede za sve naše zaposlene.

    Nastojimo da pažljivo slušamo zaposlene i da sve aktivnosti koje implementiramo budu odgovor na njihove realne potrebe.

    • Na koji način motivišete mlade da grade ozbiljnu i kvalitetnu karijeru u mlekarskoj industriji? Kako privlačite mlade i talentovane kadrove i šta vaše iskustvo pokazuje kada je reč o interesovanju mladih za proizvodnju u prehrambenoj industriji?

    Mladim generacijama je veoma važno da imaju jasnu sliku o mogućnostima kretanja kroz organizaciju i napredovanja u sistemu. Bitna je transparentnost procesa, kako izgledaju i gde tačno vode te stepenice ka višim pozicijama i šta je potrebno da biste se uspešno njima popeli. S obzirom na to da smo HR sektor postavili pre samo godinu dana, mi smo još uvek u procesu definisanja svih ovih stavki, ali smo puno toga i uradili. Uspostavili smo proces upravljanja talentima, mapirali potencijale i naslednike za različite rukovodeće pozicije, uradili razvojnu procenu sa kolegama, nakon koje je svako dobio individualnu povratnu informaciju, i kreirali smo razvojni program, kroz koji zaposleni upravo prolaze i koji ce trajati narednih šest meseci. Imamo jasne planove za okupljanje mladih talenata i razvoj zaposlenih. Naravno, i na globalnom i na lokalnom nivou, opada interesovanje za operativne pozicije, što i Mlekari predstavlja izazov. Verujemo da je jedini lek za to usmeriti pažnju i resurse na kreiranje dobrog mesta za rad. Svi znamo da su zadovoljni zaposleni najbolji ambasadori za privlačenje novih zaposlenih.

    • Iz vaše perspektive, kao HR eksperta, kako vidite blisku budućnost rada u prehrambenoj industriji?

    Kao što vidimo na globalnom nivou, hrana postaje sve značajniji proizvod, što nama omogućava siguran dalji razvoj i širenje kako na domaćem tržištu tako i na inostranim tržištima. Svi znamo da ljudi vole da rade u uspešnim i rastućim kompanijama, a Mlekaru Šabac, svakako, vidim među njima.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE