Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vučićeva izborna kampanja koštala 704 miliona dinara

    Kampanja lidera Srpske napredne stranke Aleksandra Vučića za prošlogodišnje predsedničke izbore koštala je 704,7 miliona dinara ili šest miliona evra.

    Svi ostali predsednički kandidati zbirno su potrošili 258,7 miliona dinara, pokazuju zvanični podaci Agencije za sprečavanje korupcije.

    Prema konačnom izveštaju o troškovima izborne kampanje, Vučić je samo za oglašavanje u medijima tokom izborne kampanje koja je trajala svega 29 dana potrošio 559 miliona dinara ili oko 4,8 miliona evra, dok su svi ostali akteri predsedničkih izbora zajedno u te svrhe izdvojili 88 miliona dinara.

    Druga najskuplja kampanja za predsedničke izbore, ali znatno skromnija od Vučićeve, bila je ona koju je vodio Zdravko Ponoš.

    Bivši načelnik Generalštaba Vojske Srbije, koga je podržala najveća opoziciona grupacija stranaka na tim izborima, potrošio je 51,3 miliona dinara, od čega je trošak oglašavanja u medijima iznosio nepunih 20 miliona.

    Boško Obradović, Miloš Jovanović, Milica Đurđević Stamenkovski i Branka Stamenković potrošili su na svoje izborne kampanje po nešto više od 46 miliona dinara.

    Najmanje je koštala kampanja Biljane Stojković, koju je predložila Grupa građana „Moramo“ – 21,6 miliona dinara, iako je na raspolaganju imala 46,1 milion. Preostali neutrošeni novac u iznosu od oko 24,5 miliona dinara Stojković je vratila u republički budžet.

    Kada je reč o prihodima kandidata za predsednika Srbije, najzastupljeniji su prihodi iz budžeta – približno 898 miliona dinara ili 93,15 odsto od ukupnih prihoda i predstavljaju prvi po značaju izvor finansiranja izborne kampanje u 2022. godini.

    Reizabrani predsednik Srbije Aleksandar Vučić raspolagao je sa skoro 646 miliona dinara iz budžeta, dok su ostali kandidati mogli da računaju na po 46,1 milion.

    Parlamentarni izbori: Najskuplju kampanju imao SNS

    Najskuplju kampanju za parlamentarne izbore koji su takođe održani 3. aprila 2022. godine vodila je Srpska napredna stranka.ponovljanje izbora

    Partija na čijem je čelu Aleksandar Vučić potrošila je 321,4 miliona dinara, a sledi Socijalistička partija Srbije sa 236 miliona dinara, dok je više od sto miliona potrošila još samo opoziciona koalicija Ujedinjeni za pobedu Srbije – 113,3 miliona.

    Podnosioci izbornih lista su u kampanji za parlamentarne izbore u 2022. godini ostvarili ukupne prihode u iznosu od približno 1,09 milijardi dinara.

    Najzastupljeniji su bili prihodi iz budžeta – 874,66 miliona dinara ili 80,50 odsto od ukupnih prihoda. Prilozi fizičkih lica učestvovali su u prihodima sa 11,57 odsto, dok su političke partije iz sopstvenih izvora (novčana sredstva za redovan rad) prikupile oko 85 miliona dinara, što iznosi 7,81 odsto ukupnog budžeta.

    Izvor: N1

    Foto: SNS, Beta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE