Vrhunska selekcija mode i vrhunska usluga u našoj su DNK

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vrhunska selekcija mode i vrhunska usluga u našoj su DNK

    Sve vreme i u svim našim aktivnostima u centru pažnje su kupac i njegove potrebe. Zbog tog holističkog pristupa kupcu, još ranije smo strateški odlučili pokrivati celokupnu ponudu (stilsku i cenovnu) sa naša dva multibrend koncepta: XYZ, koji pokriva premijum i luksuzni segment, te SPORTINU, koja kupcima nudi kežual brendove iz srednjeg cenovnog razreda, kaže u intervjuu za BIZLife magazin generalni direktor, Sportina Group Isak Nuhić.

    • Prethodne dve godine su bile posebno izazovne za modnu industriju, neki brendovi su „eksplodirali”, dok je veliki broj i onih koji su se, nažalost, ugasili. Da li se i Sportina našla na udaru ovih okolnosti i na koji način ste uspeli da ih prevaziđete?

    Modnu industriju je uvek pratila izrazita dinamika, koja je sada, usled epidemije kovida 19, te ograničenja koja su uvedena, postala još naglašenija. Za nas je ovo, verovatno, najizazovniji i najnepredvidljiviji period do sada. Ipak, zbog naših zaposlenih, kao i 30 godina iskustva, u Sportini se uspešno prilagođavamo, te uspevamo odgovoriti na sve izazove.

    Sve vreme i u svim našim aktivnostima u centru pažnje su kupac i njegove potrebe. Zbog tog holističkog pristupa kupcu, još ranije smo strateški odlučili pokrivati celokupnu ponudu (stilsku i cenovnu) sa naša dva multibrend koncepta: XYZ, koji pokriva premijum i luksuzni segment, te SPORTINU, koja kupcima nudi kežual brendove iz srednjeg cenovnog razreda.

    Kako bismo kupcu omogućili da svoje omiljene brendove kupuje kada želi, gde želi i kako želi, napravili smo iskorak u onlajn svet, razvili smo i vlastitu XYZ internet prodavnicu. Otišli smo i korak dalje – u strateškom partnerstvu sa Shoppsterom, koji zaista pruža jedinstvenu integraciju onlajn i TV prodaje, kupcu smo ponudili pravi omni-channel iskustvo.

    U novonastalim okolnostima koje diktira kovid 19, pored novih prodajnih kanala, fokusirali smo se na dodatnu selekciju artikala, te odabir kolekcija, kao i na dodatno podizanje nivoa usluge u našim prodavnicama. U DNK Sportine je vrhunska selekcija mode, te stvaranje vrednosti i vrhunska usluga našim klijentima. Na tim vrednostima smo preživeli kovid 19 i na tome ćemo nastaviti raditi u budućnosti.

    • Fast fashion brendovi u regionu, kao i u celom svetu, imaju primat. Međutim, čini se da se sve veći broj ljudi kod nas odlučuje da sebi priušti i komad nekog premijum brenda, te za nešto više novca dobije i bolji kvalitet i dugovečnost kaputa, cipela ili tašne. S obzirom na to da je Sportina mesto na kom se mogu naći upravo takvi komadi, šta kaže vaše iskustvo i šta pokazuju rezultati iz prethodnog perioda?

    Godinama pratimo želje naših kupaca i pokušamo da odgovorimo na njih. Primećujemo da je kupac odgovorniji i da više pazi šta kupuje. Osim trendova, važan mu je – što nas posebno raduje – i kvalitet. Prirodni materijali su u prvom planu. Taj trend se pojavio i ranije, no epidemija kovida 19 je tu svest o održivom, trajnom razvoju još više naglasila. Na osnovu našeg iskustva, možemo reći da se ključna diferencijacija u našoj industriji događa upravo u tom načinu gledanja na odeću, obuću i modne dodatke. Kupci, svakako, prate i reputaciju brendova, zato smo još više pažljivi u selekciji i izboru artikala.

    • Moderni kupci žele što personalizovaniji pristup i upravo takvo iskustvo kupovine. Koliko to utiče na formiranje trendova u ritejlu i koliko Sportina uspeva da ih isprati (ili čak i lansira)?

    U kontaktu sa kupcem želimo biti sve vreme jedan korak napred, da prepoznamo i odgovorimo na njegove potrebe. Radimo na tome da stvorimo neposredno poverenje između potrošača i naših brendova, te da kupcu omogućimo personalizovano iskustvo. Da bismo to postigli, radimo na više nivoa.

    Kao vodeći regionalni trgovac, pokušavamo da ponudimo nešto više, zato u radnjama mislimo na svaki detalj. Takav primer je radnja XYZ od 1600 kvadrata u šoping centru „Galerija Belgrade”, gde smo se za inspirativniji izgled novog koncepta XYZ FASHION STORE poigrali dvama ključnim identitetima Beograda, koji stvaraju posebnu dinamiku kontrasta. Topli i hladni tonovi. Drvo i kamen. Socrealizam i pravoslavna tradicija, koji u radnji komuniciraju preko industrijskih stubova i simboličnih lukova. 

    Razvili smo inovativan arhitektonski pristup enterijeru, takozvani shop-in-shop koncept. Luxury catwalk kompletan prostor povezuje i pretvara u prostrano područje komunikacije namenjeno direktnom dijalogu s posetiocima. Kupcu su namenjene i prostrane kabine, koje doprinose glamuru i luksuznom doživljaju kupovine. Dakle, omogućavamo na prodajnom mestu, i to na svakom koraku, posebno, nezaboravno iskustvo.

    U internet prodavnici je drugačiji pristup. Težimo jednostavnom prodajnom procesu. Kupcu smo ponudili ceo paket mogućnosti kojim mu želimo olakšati i približiti kupovinu. Internet stranica je optimizovana za pristup sa svih uređaja, artikli se preko različitih filtera jako lako nalaze. Veliki broj fotografija pomaže da se kupac lakše odluči pri izboru i kupovini.

    • Pandemija je prinudila mnoge brendove i firme da svoje poslovanje prenesu na onlajn prodaju. Vaše onlajn iskustvo, međutim, traje duže, od 2019. godine?

    Strategija digitalne transformacije i optimizacija poslovanja u našoj kompaniji počela je još pre pojave kovida 19, što je značajno uticalo na to da smo uspeli da ograničimo negativne efekte pandemije. Strateški cilj Sportine Group jeste da i dalje razvija komunikacijske platforme sa svojim kupcima preko onlajn poslovanja i vlastitih kanala, dok smo posebno ponosni na već pomenutu stratešku saradnju između kompanija United Group i Sportina Group na novoj onlajn i TV platformi za kupovinu – Shoppster.

    • Moda je najbrže rastuća kategorija u elektronskoj trgovini, i u Evropi i u svetu. Šta će, po vašem mišljenju, biti sledeći stepenik u razvoju e-commercea?

    Teško je govoriti samo o razvoju e-commercea, pošto će kupovina u budućnosti biti hibridna. Granice između fizičkog i digitalnog postaju sve manje. Internet način kupovine je u vreme pandemije počeo naglo da dominira i postao je prva dodirna tačka sa kupcima. To ne znači da u radnjama fizički nećemo više da kupujemo. Dosad se internet kupovina temeljila, pre svega, na efikasnosti (filteri, pregled zaliha, isporuka na kućnu adresu), dok se, na drugoj strani, kupovina u radnjama zasnivala na posebnom iskustvu (inspiracije, saveti, dodir). Trend ide u smeru da se radnje fizički menjaju u show room, koji upotrebljava digitalna rešenja, kao što su mobilne aplikacije, QR kod na artiklima, da uz njihovu pomoć potrošačima omogući brže i efikasnije, te povezane kupovine sa dostavom na kućnu adresu. Verujemo da će se uspeh pronalaziti upravo u povezivanju digitalnog i fizičkog sveta, te će najuspešniji u budućnosti biti upravo oni koji uspeju u implementaciji takvog iskustva za svoje kupce. Svakako, sve uvek počinje i završava se kvalitetnim proizvodom.

    Očekivanja kupaca o dostupnosti i brzini, koja su se drastično promenila sa početkom pandemije, vode u „lokalnu ritejl evoluciju”, kada se kupci radije odlučuju za kupovinu (preko interneta ili fizički u radnji) kod lokalnih nego kod globalnih trgovaca. Time se zadovoljavaju očekivanja po brzini i dostupnosti, te se ujedno podržava lokalna privreda i naglašava ekološko odgovornije ponašanje. Očekuje se da taj trend ubuduće bude još više prisutan.

    ===================================================================================================

    Po čemu ćete vi pamtiti ovu godinu, na ličnom i poslovnom planu?

    Očekivao sam da će se s 2021. godinom završiti i pandemija, kao i zdravstveni problemi koji nas sve, kao društvo, opterećuju. No, u svakom slučaju, upravo krize pokazuju koliko smo kao pojedinci i društvo otporni, te ću lično pamtiti i ovu godinu po tome da sam, usprkos stalnom bombardovanju negativnim vestima, ostao veoma optimističan zbog budućnosti koja nas sve čeka. Poslovno, godina je bila puna izazova, te se sve oko nas i činilo nesigurno i nepredvidivo. Ipak, uspeli smo pronaći nove energije i inspiracije za stvaranje, te nas kriza nije zaustavila. Godinu ćemo svi u kompaniji pamtiti po otvaranju jedinstvene XYZ prodavnice u Galeriji Waterfront, lansiranju naše internet prodaje u regionu i prvom zasluženom milionu evra na tim kanalima. Doveli smo nove brendove na tržišta, potpisali strateško partnerstvo sa Shoppsterom. Sjajna ekipa zaposlenih, sa kojima delimo isti odnos do našeg kupca, uliva nam optimizam da ćemo naše dalje ambiciozne ciljeve u Srbiji, ali i u regionu, uspešno realizovati. S istim vrednostima, s istom strašću i ljubavi, želimo i u budućnosti stvarati vrednost za sve naše kupce.

    ===================================================================================================

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE