Volvo odustao od ambicioznog plana elektrifikacije
Švedski proizvođač automobila Volvo objavio je da odustaje od svog ambicioznog plana da od 2030. proizvodi samo električna vozila.
Iz švedske kompanije, koja već godinama promoviše „ekološki prihvatljiviju poslovnu strategiju“, objasnili su da su zbog „promenljivih tržišnih uslova“ odlučili da smanje ciljeve koje su postavili pre tri godine.
„To je pragmatičan pristup. Za mnoge kupce na mnogim tržištima ovo putovanje će biti postupno“, diplomatski je objasnio odluku Erik Severinsson, rukovodilac strateškog poslovanja u intervjuu za Rojters.
Odluka je odgovor kako na potražnju manju od očekivane, tako i na nesigurnost koju su u poslovanje unele najavljene carine na kineska vozila (posebno na moguću kinesku odmazdu).
Volvo, koji je u većinskom vlasništvu kineske firme Geely, sada planira da proizvodi najmanje 90 odsto električnih i hibridnih vozila.
Ovaj potez sledi slične akcije velikih (američkih) proizvođača vozila poput General Motorsa i Forda, koji su nedavno otkazali početak proizvodnje velikih električnih SUV vozila i odložili početak proizvodnje električnih pick-upova.
Volvo Cars, koji se ponosi pionirom na području vozila bez CO2, navodi da je odluka rezultat manje potražnje za potpuno električnim vozilima i hibridima od očekivane, ali istovremeno tvrde da će postići na barem delimičan cilj – da početkom naredne godine prodaja električnih i hibridnih vozila zajedno dostigne između 50 i 60 odsto svih prodatih jedinica.
Prethodni cilj, od kojeg se odustalo pre nekoliko meseci, bio je da do 2025. barem polovina svih prodatih vozila bude električna.
„Još uvek ostajemo čvrsti u našem uverenju da je budućnost potpuno električna, ali postaje sve jasnije da prelaz na elektrifikaciju neće biti linearan i da se potrošači i tržišta kreću prema tom cilju različitim brzinama“, rekao je za Rojters izvršni direktor Volva Automobili Jim Rowan.
Istodobno, švedsko društvo poziva donosioce odluka da usvoje „jaču i stabilniju“ politiku podrške elektrifikaciji ličnih vozila.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Seebiz
Foto: BIZLife, screenshot