Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marko Rončević, Enel PS

    Važno je uvek biti korak ispred u poslovnim rešenjima

    Praćenje trendova, stalno učenje i usavršavanje imperativi su za opstanak na tržištu – poručuje Marko Rončević, direktor prodaje kompanije Enel PS.

    Da li je vreme najskuplji resurs, koji su tržišni izazovi postkovid perioda, koliko zaposleni jedne kompanije utiču na njen razvoj? U susret obeležavanja tridesetogodišnjice postojanja kompanije Enel PS, Marko Rončević, direktor prodaje, govori o besprekidnim izazovima i pobedama firme koja već decenijama tradicionalnim i sigurnim koracima korača napred.

    Koliko dugo ste zaposleni u kompaniji Enel PS? Kako je tekao vaš karijerni uspon i da li je bilo izazova na tom putu?

    ‒ U kompaniji Enel PS sam punih 12 godina, gazim tinejdžersku trinaestu… Tokom godina sam rastao uz kompaniju vodeći segment prodaje, kao i tim product managementa, pa preko business developmenta, sve do direktora prodaje. Mislim da je od izuzetne važnosti poznavati kapilarno funkcionisanje kompanije, kao i portfolio uređaja i rešenja, koje su performanse i mogućnosti, a koje prednosti. To i prodaja su u neraskidivoj vezi. Sticanje poverenja kod klijenata kvalitetnim uslugama koje pružamo, njihove dalje preporuke potencijalnim korisnicima, pouzdanost, kao glavna karakteristika poslovanja naše firme, ono su čime se vodimo. Naravno da postoje i izazovi. Tehnologija kojom se bavimo brzo napreduje. Praćenje trendova, stalno učenje i usavršavanje imperativi su za opstanak na tržištu. Često naši korisnici imaju specifične zahteve, te je potrebno ujediniti više sektora u jedan projektni tim. To može biti izazovno ukoliko imamo više projekata u isto vreme.

    Jedan od najzaslužnijih timova za sve vidljiviji razvoj i uspeh kompanije Enel PS jeste prodajni tim, koji vodite kao direktor prodaje. Upravljanje ljudima koji su svakodnevni ambasadori kompanije sigurno nije lak posao. Koja je vaša deviza uspešnog lidera?

    ‒ Prodajni tim jeste tim ambasadora, koji je prvi na liniji ispred jedne kompanije. Ako je tim dobar, čine ga ambiciozni, energični i preduzimljivi ljudi. Naši menadžeri prodaje svojim iskustvom i znanjem, u simbiozi sa timom inženjeringa i servisa, vode kompaniju napred, do liderske pozicije na tržištu u svom domenu poslovanja. Verujem da biti lider znači biti dobar primer svom timu, kao i pružati bezrezervnu podršku. Cenim mišljenje i iskustvo svojih kolega, oni samostalno vode svoje projekte. Tu sam da presečem važnim odlukama, da pomognem oko definisanja strategije nastupa na tržištu, oko edukacije, kao i da brinem o zadovoljstvu kako klijenata tako i samih zaposlenih. Želim i radim na tome da moj tim svakog dana uzrasta u još snažniji, koherentniji i individualno samostalniji kolektiv. Uvek sam za čašicu dobrog razgovora, uz razmenu informacija uvek se nešto obostrano nauči i sagleda iz drugog ugla.

    Kako se suočavate sa izazovima i preprekama u svom poslu?

    ‒ U poslu uvek ima izazova. Enel PS se trudi da bude korak ispred u poslovnim rešenjima, pružamo korisniku najbolju opremu, usluge i konsultacije. Kvalitet, iskustvo, znanje i pouzdanost čine našu snagu i tržišnu prednost. Kada imamo izazov, volim da okupim tim, da sagledam sve informacije i mišljenja kolega, kako bismo na osnovu opsežne baze znanja i višegodišnjeg iskustva našli optimalnu opciju za nas, a najbolju za klijenta. Dodao bih i da je ravnoteža privatnog i poslovnog života od vitalne važnosti. Rad na sebi u fizičkom i mentalnom smislu donosi rasterećenje, smanjuje stres, automatski si pozitivniji i, samim tim, produktivniji. To preporučujem i svojim kolegama. Enel PS vodi računa o svojim ljudima. Obezbedili smo značajne benefite za sve nas, koji, osim toga što utiču na poboljšanje uspostavljanja ravnoteže između privatnog i poslovnog života, utiču i na složnost tima kroz zajedničke sportske aktivnosti.

    Da li su se promenila očekivanja klijenata s obzirom na promene koje su se dešavale na tržištu energetike nakon perioda kovida, kao i zbog ubrzanog tehnološkog razvoja?

    ‒ Da, čini mi se da su ljudi sada oprezniji, razmišljaju unapred, više vode računa o prometu novca i ulaganju u budućnost, ali se, takođe, okreću održivim, zelenim izvorima energije. Enel PS se bavi izgradnjom energetski efikasnih data centara i elektroenergetskom opremom najviših standarda. Polako ali sigurno se okrećemo održivosti i zelenom poslovanju. Gradimo solarne elektrane, učestvujemo delom u izgradnji vetroparkova, imamo izvrsna rešenja u polju energetske efikasnosti, sadimo drveće, recikliramo…

    Gde leže najveći rizici sa kojima se susrećete u svom poslu?

    ‒ Dan isuviše kratko traje da bismo sproveli u delo sve dobre ideje i mogućnosti koje Enel PS ima.

    Vreme je najskuplji resurs, tako da njega i najviše cenim.

    Kao firma, moramo biti u korak sa tehnološkim napretkom. Korisnici nam dolaze sa širokom lepezom upita. Potrebni su im oprema, održavanje, kompleksna rešenja – „ključ u ruke”, kao i konsultacije. Recimo, modernizacija i revitalizacija već instalirane opreme podrazumeva ponovno sagledavanje lokacije, resursa, mogućnosti same opreme, potrebe klijenta, ponudu proizvođača, konsultacije sa korisnicima u pogledu uštede troškova i energije.

    Enel PS će, početkom 2024. godine, obeležiti tri decenije postojanja. Gde vidite sebe i kompaniju u budućnosti?

    ‒ U martu punimo trideset godina uspešnog poslovanja. Ozbiljan jubilej! Dug put smo prešli od razvoja i plasmana sopstvenih proizvoda, pa do dizajniranja i izgradnje data centara i drugih kompleksnih rešenja. Mislim da Enel PS ide dobrim putem, iza sebe imamo tri decenije tržišnog iskustva i akumuliranog znanja, kao i široku lepezu proizvoda i usluga. Kako je rekao Čarls Darvin, ne opstaju najjači pripadnici jedne vrste, niti najinteligentniji, nego oni koji se najbolje prilagođavaju promenama. Ukoliko i dalje budemo otvoreni ka novim trendovima i inovacijama, pred nama je svetla budućnost. Kada je reč o meni, u slobodno vreme vidim sebe ispod palme na obali mora, a u radno vreme u kompaniji, na čašici dobrog razgovora sa svojim pobedničkim timom. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE