Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vremenski uslovi, kupovina preko interneta

    Uvodi se DUGME za odustanak od onlajn kupovine: Jednim klikom do raskida ugovora

    Evropski parlament je danas potvrdio konačni dogovor o ugovorima na daljinu za finansijske usluge. Uvodi se dugme za odustanak od onlajn kupovine. Usvojeni su predlozi hrvatske evroparlamentarke Biljane Borzan koje će olakšati onlajn kupovinu građanima.

    “Čim odemo na Internet, nudi nam se da nešto kupimo. Bilo da čitamo vesti, dopisujemo se sa prijateljima, oglasi neumorno iskaču. Uz to, neretko se stvara lažni dojam kako je reč o kratkotrajnim akcijama ili ograničenoj količini robe, pa kupci često donesu ishitrenu odluku“, kaže Borzan, piše Poslovni dnevnik. 

    Ona objašnjava da mnogi požale zbog odluke, pa često shvate da je iz ugovora mnogo teže izaći nego što je bilo ući.

    „Zato sam presrećna što smo uspeli ispregovarati uvođenje takozvanog dugmeta za otkazivanje, jednostavnog alata kojim će potrošač sa dva klika moći odustati od kupovine koja je napravljena onlajn. Verujem da će to dovesti do male revolucije u onlajn kupovini”, objašnjava Biljana Borzan.

    U Hrvatskoj je onlajn kupovina u porastu, posebno nakon pandemije. Svaki treći građanin redovno kupuje onlajn.

    “Svakodnevno dobijam upite građana oko njihovih prava kod onlajn kupovine. Često nisu zadovoljni kupovinom, ali skoro polovina nikad ništa ne preduzme jer smatraju kako će proces trajati predugo, kako je reč o malim iznosima, a četvrtina kako je procedura raskidanja ugovora prekomplikovana – objašnjava ona. 

    Rokovi za odustanak

    Novim propisom dugme za otkazivanje će biti na vidljivom mestu, a potrošač će moći da klikne na njega u roku od 14 dana od sklapanja ugovora, ako je bio dobro obavešten o uslovima ugovora.

    „Ako nije bio dobro informisan o uslovima ugovora, onda se može povući u roku od godinu i 14 dana”, objašnjava Borzan. 

    Borzan najavljuje da će se promene oko raskidanja ugovora odnositi i na druge oblike kupovine na daljinu.

    “Skoro polovina evropskih građana kaže kako se na njih vršio pritisak da kupe nešto preko telefona ili poruka. Pravo lakog otkazivanja ugovora će se odnositi na svaku kupovinu van prodavnice, uključujući i kupovinu od tzv. prodavaca na kućnom pragu. To su odlične vesti, pogotovo za najranjivije građane koji su često žrtve takvih prevara”, objašnjava Borzan.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE