Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Uticaj pandemije na zaposlene žene i njihove karijere

    Piše: Miroslava Gaćeša, direktorka Sektora za upravljanje rizicima, Deloitte

    Pandemija je mnogim zaposlenim ženama narušila ravnotežu između posla i privatnog života i uticala na njihovo fizičko i mentalno zdravlje, kao i na karijeru.

    Mnoge žene su prinuđene da rade duže nego uobičajeno, a ujedno im se povećala i količina neplaćenog rada, što je jedna od najvećih promena za njih tokom pandemije.

    Zbog toga su one prinuđene da žongliraju dodatnim obavezama koje su direktno povezane sa izbijanjem pandemije (zatvaranje škola, briga o starijima itd.). Posebno su se našle u teškoj situaciji samohrane majke koje su na radnim mestima koje je teoretski moguće obavljati i od kuće ali, realno, uz poteškoće, jer su pored njih mala deca, koja zahtevaju stalni nadzor i pažnju. Takođe, briga o starijima, naročito o njihovom mentalnom zdravlju, za mnoge žene je dodatni teret, s obzirom na to da su bilo koji organizovani oblici socijalizacije starijih ili potpuno zabranjeni ili su visoko rizični po njihovo zdravlje.

    Prema istraživanju koje je objavio nedavno „Deloitte Global”, one ispitanice koje kod kuće brinu o detetu ili nekom drugom članu porodice suočavaju se sa posebnim izazovima, pa se kod 75 odsto žena znatno promenila situacija, jer su im se obaveze utrostručile, sa 17 odsto pre pandemije – na 48 odsto u vreme istraživanja. Štaviše, većina žena sa decom prijavila je dodatne obaveze u vezi sa brigom o deci (58 odsto) i odgovornosti za obrazovanje/nastavu kod kuće (53 odsto).

    Sa druge strane, žene koje nemaju obavezu brige o deci osećaju potrebu da budu uvek dostupne na poslu (53 odsto), više od onih koje imaju tu vrstu obaveze (44 odsto), što se pretvara u različite tipove izazivača stresa, uključujući i to da su žene koje nemaju obavezu brige o drugim licima više opterećene od onih koje je imaju (58 odsto, u odnosu na 41 odsto).

    S obzirom na to da se još uvek ne nazire kraj pandemiji, od vitalnog je značaja za organizacije da prihvate trenutnu situaciju i njene izazove. U protivnom, rizikujemo da se suočimo sa velikim zastojem u postizanju rodne ravnopravnosti na radnom mestu.

    U izazovima sa kojima se žene sada suočavaju, kao i u ostvarenju njihovih budućih poslovnih ambicija, istraživanje ukazuje i na šest ključnih koraka koje kompanije mogu da primene kako bi pružile podršku ženama tokom pandemije:

    1. pretvaranje fleksibilnih radnih aranžmana u pravilo;
    2. isticanje poverenja i empatije;
    3. pružanje mogućnosti umrežavanja i mentorstva;
    4. primena iskustava u učenju koja su se dobro pokazala u odnosu na svakodnevni život zaposlenih;
    5. otklanjanje nesvesne pristrasnosti u planiranju zamene zaposlenih na određenim pozicijama unapređenja;
    6. stvaranje okruženja u kojem su različitost, poštovanje i inkluzija vrednosti koje se ne dovode u pitanje i koje su deo svakodnevne radne kulture.

    Stoga, poslodavci i lideri moraju da učine sve što je u njihovoj moći kako bi pomogli zaposlenim ženama da se prilagode trenutnoj izazovnoj realnosti. Godina pred nama biće kritična zbog napora da se obezbedi rodni paritet na radnom mestu. Preduzeća moraju dati prednost fleksibilnosti, pravičnosti i inkluzivnosti kako bi žene mogle da ostvare svoje ambicije u karijeri.

    Izvor: BIZlife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE