Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Uspeh sprskog brenda na jednom od najzahtevnijih tržišta

    Mlekara Šabac na još jednom Prodexpo sajmu u Moskvi

    Nedavno je završen Prodexpo sajam u Moskvi, jedan od najvećih u Rusiji i Istočnoj Evropi, gde su promovisani prehrambeni proizvodi vrhunskog kvaliteta. Mlekara Šabac je i ove godine učestvovala i to u okviru dva  štanda – nacionalnog, u organizaciji Privredne komore i Razvojne agencije Srbije, ali i kao partner kompanije Foodland Russia. Foodland jedan je od pet najvećih proizvođača i distributera sireva i mlečnih proizvoda u Rusiji, a među svetskim kompanijama koje zastupa od Argentine do Švajcarske, nalazi se i Mlekara Šabac. O značaju njihovog desetogodišnjeg partnerstva, ruskom tržištu i budućnosti industrije – razgovarali smo sa Maksimom Poljakovim (Maxim Polyakov) generalnim direktorom Foodland Russia.

    • Među najvećim ste proizvođačima, ali i uvoznicima i distributerima mlečnih proizvoda u Rusiji. Šta je potrebno da biste se našli među liderima na jednom od najvećih globalnih tržišta?

    Foodland postoji tri decenije uprkos različitim izazovima na domaćem, ali i globalnom tržištu, a opstali smo zahvaljujući odluci od pre skoro 15 godina, da započnemo i sopstvenu proizvodnju sira. Ispostavilo se da je naša proizvodnja u Rusiji, u kombinaciji ponude sireva i drugih mlečnih proizvoda iz zemalja od Argentine, preko Švajcarske, do Srbije – odličan recept za uspeh. Sve je ovo urađeno sa ciljem da se vrlo zahtevnim ruskim potrošačima i njihovim rastućim očekivanjima ponude proizvodi kakve žele – mlečni, vrhunskog kvaliteta, od prirodnih sastojaka, kontrolisanog porekla, sa konkurentnom i fer cenom. Jednostavno je, nema prostora za opuštanje, ako želite da opstanete na polici i osvojite srce ruskog potrošača treba da se ugledate na vašu Mlekaru Šabac.

    • Koji su to trendovi, koliko su informisani potrošači i da li prave razliku između proizvoda od mleka i onih koji imaju biljno poreklo?

    Proizvodnja mleka u Rusiji svake godine raste za 3-4% i borba proizvođača mleka i mlečnih proizvoda za udeo u tržištu postaje sve izraženija. Takođe, zahvaljujući elektronskim veterinarskim sertifikatima za sve mlečne proizvode, kao i redovnim inspekcijama – situacija na ruskom tržištu značajno se unapređuje. Zbog toga je u ponudi neophodno imati nešto što vas izdvaja u odnosu na konkurenciju. Istovremeno, generacije sve informisanijih potrošača nedvosmisleno traže i jasno žele da znaju odakle njihova hrana dolazi, bilo da su u pitanju informacije o proizvodu ili o samom proizvođaču. Poreklo mleka, standardi proizvodnje, zdravstveni benefiti, usklađenost sa procedurama zaštite životne sredine – to su informacije koje sve više potrošača zahteva da zna.

    Prema nedavno usvojenoj regulativi u Rusiji, prirodni proizvodi dobijeni isključivo i 100% od mleka razdvojeni su na policama u prodajnim objektima od proizvoda na bazi biljnog porekla – kako se potrošači ne bi dovodili u zabludu prilikom kupovine. Time je beli meki sir „Сербская брынза” (srpska brinza) Mlekare Šabac, u Srbiji poznat pod nazivom Mediteraneo i inspirisan grčkom fetom, postao još traženiji, jer potrošači u Rusiji jasno prepoznaju kvalitet koji nudi sir baziran na mleku, u odnosu na različite druge ponude tzv. biljnih sireva. Sa 25% udela u ovoj kategoriji Mlekara Šabac pravi ozbiljnu razliku i među domaćim, ali i svetskim ponuđačima na tržištu Rusije.

    Kada su u pitanju navike i omiljeni mlečni proizvodi ruskih potrošača, pored onih osnovnih tu su i različite vrste sireva (tvrdi, polu-tvrdi, meki), a poslednjih nekoliko godina među posebno popularnim su sirevi tipa Mozzarella i različiti sirni namazi. Rast tražnje u kategoriji sirnih namaza primetan je i kod Mlekare Šabac, čiji brendovi Sirko i A la Kajmak, zbog svog prirodnog sastava, na bazi domaćeg mleka, bez aditiva i konzervansa, sve više osvajaju ruske potrošače. Znam da su oni već odavno lideri u kategoriji namaza na srpskom tržištu.

    „Činjenica da je Roskontrol žig, kao izuzetno priznanje i garancija kvaliteta proizvoda, Mlekari Šabac dodeljen treću godinu za redom govori u prilog potencijalu daljeg razvoja koji ovaj srpski proizvođač ima na ruskom tržištu“ 

    • Foodland Russia ima partnere širom sveta. Šta proizvođač mlečnih proizvoda mora da uradi kako bi imao priliku za učešće na tržištu poput ruskog?

    Sve naše partnere, bez obzira odakle dolaze, odlikuje dugoročna, jasno definisana i postavljena vizija i strategija razvoja na ruskom tržištu. Naše tržište je izuzetno konkurentno i kompleksno, sa konstantno novim izazovima. Već od juna se, recimo, uvodi obeležavanje proizvoda QR kodom što od svih proizvođača zahteva dodatne investicije u sopstvenu proizvodnju i tehnologije, kako bi nesmetano mogli da izvoze na rusko tržište. Da bi opstali na polici svi znaju da njihovi proizvodi moraju biti usklađeni sa najvišim standardima kvaliteta i bezbednosti hrane, kao i da je neprestano ulaganje u proizvodne tehnologije i inovacije presudno u tom aspektu – što Mlekara Šabac odlično razume. Zahvaljujući tome, između ostalog, njihov asortiman u Rusiji ima žig Roskontrol-a (beli medved) za vrhunski kvalitet prirodnih proizvoda. Činjenica da je Roskontrol žig, kao izuzetno priznanje i garancija kvaliteta proizvoda, Mlekari Šabac dodeljen treću godinu za redom govori u prilog potencijalu daljeg razvoja koji ovaj srpski proizvođač ima na ruskom tržištu.

    • Da li ste posetili nacionalni štand Srbije u okviru Prodexpo sajma, kakvi su Vaši utisci kada su srpski proizvođači u pitanju?

    Sa zadovoljstvom sam  posetio srpski štand na Prodexpu jer je kod njih uvek dobra atmosfera, ukusna hrana i konstruktivna razmena iskustava. Trudim se da sa mojim partnerom Mlekarom Šabac, koja u Srbiji ima tradiciju proizvodnje dugu čak 90 godina, ali i drugim učesnicima uvek otvoreno razgovaram o mogućim unapređenjima kada je promocija srpskog brenda u pitanju, marketinškim aktivnostima, ali i o mogućim izazovima sa kojima se na ruskom tržištu mogu susresti. Tu pre svega mislim i na ekonomske parametre koji utiču na sve nas, od kupovne moći potrošača, odnosa rublje i stranih valuta, do troškova u proizvodnji, ali i usklađenosti između ruskih i standarda ostalih tržišta, inovacije koje uvodimo, a promene zbog pandemije COVID-19 i da ne pominjem. Mlečna industrija u Rusiji je u porastu i smatram da ćemo u narednih nekoliko godina videti kakve nas sve promene očekuju sa još većom potražnjom za ovom vrstom hrane i verujem da će one biti na zadovoljstvo potrošača, jer nadmetanje za njihovu naklonost ne prestaje. 

    Prilog Sputnik Serbija o Podexpo:

    Izvor: BIZLife

    Foto: Mlekara Šabac

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE