Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Trenutno odlična investicija: Procvat tržišta luksuznih polovnih satova

    Skupi polovni satovi su vrlo traženi, posebno među mlađim kupcima, kao alternativni način ulaganja u cilju zaštite od inflacije, ali i diversifikacije investicionog portfolija.

    Spremni su da plate i visoke iznose za polovne modele brendova kao što su Rolex, Patek Philippe i Audemars Piguet, s obzirom na predviđanje da će vrednost ovih satova nastaviti da raste, otkrio je Boston Consulting Group (BCG).

    I s pravom veruju takvim predviđanjima, tvrdi BCG. Polovni vrhunski modeli ova tri premijum brenda postali su toliko traženi da je njihovo tržište nadmašilo celokupno tržište deonica SAD.

    Prosečna cena polovnih luksuznih satova rasla je po godišnjoj stopi od 20 odsto između avgusta 2018. i januara ove godine, uprkos velikom padu tržišta tokom pandemije koronavirusa, snažno nadmašivši godišnju stopu rasta S&P 500 indeksa od 8 odsto tokom tog perioda, dodao je BCG.

    Prestigli nakit, vina, umetnine…

    Prodaja polovnih satova u 2021. godini činila je gotovo 30 odsto ukupnog tržišta luksuznih satova vrednog 75 milijardi dolara, prema BCG.

    U periodu između 2013. i 2022. luksuzni su satovi pretekli drugu kolekcionarsku imovinu poput nakita, torbica, vina, umetnina i nameštaja, čija je vrednost rasla po prosečnoj godišnjoj stopi od 7 procenata u 2020. te u 2022. od čak 27 odsto.

    Snažni finansijski rezultati privukli su tako nove kupce, podstičući ujedno rast tržišta dok je ponuda ostala ograničena zbog smanjenog kapaciteta koji je izazvala pandemija. Kupci imaju veće šanse da nabave željene luksuzne satove na tržištu polovne imovine, ali često uz pozamašne svote. Kolekcionari su spremni da plate dvostruku ili trostruku cenu za polovni luksuzni sat.

    „Kucnuo čas za polovne luksuzne satove“

    Vintage satovi su delovi istorije koji pričaju jedinstvenu priču. Tržište za luksuzne polovne satove nudi kupcima priliku za posedovanje vrlo traženih satova koji više nisu dostupni putem tradicionalnih kanala, čime se povećava ekskluzivnost i nedostupnost.

    Nezavisni brendovi, u međuvremenu, kao što su F. P. Journe, De Bethune, i H. Moser & Cie postaju glavne težnje kolekcionara, objavio je BCG u svom izveštaju „Kucnuo je čas za polovne luksuzne satove“.

    Ovaj segment raste brže od tržišta prve ruke, a taj trend će verovatno nastaviti da raste, navodi BCG. Prodaja polovnih satova porasla je 3 odsto u 2020. nakon početka pandemije, iako je prodaja novih satova te godine pala za 17 procenata.

    Ko je tipični kupac polovnih satova?

    Tipični kupac luksuznih satova je milenijalac s visokim primanjima ili muškarac generacije X, prema istraživanju BCG, sprovedenom zajedno s WatchBoxom, prodajnom platformom polovnih satova. Ispitani mlađi milenijumski kupci rekli su da često kupuju luksuzne satove te ih prodaju, naravno, uz profit.

    Više od polovine mlađih generacija priznalo je da su povećali svoju potrošnju na luksuzne satove tokom prethodna 24 meseca, navodeći povećanu jednostavnost kupovine i prodaje te veće mogućnosti ulaganja kao svoje glavne razloge za takve poduhvate.

    Roleks satovi Pola Njumena na aukciji u junu

    Mlađi kupci koji ulaze na tržište inspirisani su umećem izrade majstora mehaničara luksuznih satova, ali su privučeni i investicionim potencijalom satova. Takođe, privlači ih i transparentnost tržišta polovnih luksuznih satova, dostupnost informacija, uz usluge provera autentičnosti koje pružaju upućeni kupci i etablirani prodavci.

    Onlajn prodaja polovnih luksuznih satova već premašuje prodaju na aukcijama i u trgovinama, te se očekuje da će do 2026. zauzeti 60 odsto tržišta polovnih luksuznih satova.

    BCG je svoju studiju proveo kroz anketu od 1.022 ispitanika u oktobru prošle godine.

    Izvor: Poslovni dnevnik

    Foto: Pixabay, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE