Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dizajnerka za BIZLife otkriva kako urediti kancelarijski prostor za bolju produktivnost zaposlenih

    Trendovi u dizajnu enterijera možda neće doći i nestati tako brzo kao modni trendovi, ali uvek se pojavi nešto novo da nas inspiriše, bilo da želimo da ažuriramo svoj prostor, ili smo se tek preselili i počinjemo od nule.

    Januar i februar kod nas imaju tendenciju da bude ispunjeni tipičnim prazničnim aktivnostima. Potom, organizovanje i rešavanje dugo odlaganih projekata verovatno su bile neke od najvažnijih stvari koje ste početkom godine prekrižili sa svoje liste obaveza. Ali sada kada smo se smestili u 2023. i kada imate novi plan za rad kod kuće ili kancelarije, možda ćete želeti da neke „kućne ili kancelarijske projekte“ podignete na viši nivo i zapravo osvežite svoj prostor.

    Onda je pravo vreme da se zapitamo šta nas to čeka u ovoj godini kada je prostor u pitanju. Šta možemo da učinimo da ne samo naš ormar, već i prostor u kojem živimo i boravimo ide u korak sa trendom.

    Dnevna soba (Freepik)

    Prirodna elegancija će ove godine biti protagonista u domovima, jer zemljani tonovi boja i palete postaju super popularniji, tvrde strani stručnjaci enterijera. Nakon COVID-19, ljudi su naučili da preispitaju svoje domove i tretiraju ih kao utočište. Umirujući zemljani tonovi na zidovima i različitim tekstilima donose prizemljenu i mirnu auru i ostavljaju veliku priliku za eksperimentisanje sa nameštajem i dekorativnim predmetima koji imaju tendenciju da se ističu.

    Ovog stava je i Ksenija Bajagić, kreativni direktor enterijera iz studija „Zabriskie“ koja kaže da je kao postpandemijski odraz, biofilija trend koji se nastavlja – uvođenje biljaka u prostor u navećoj mogućoj meri kao i poništavanje jasnih granica između zatvorenog prostora i okruženja, preslikavaju našu potrebu za integracijom sa prirodom.

    „Međutim, nakon nekoliko godina iza nas, kada je praktičnost i funkcionalnost bila izazov, prirodno se razvila potreba za formalnijem i luksuznijem. Trend umirujućih boja, monohromatskih paleta, i nameštaj organskih formi polako ustupaju mesto nešto jačim zemljanim tonovima, boji terakote i braon nijansama, izraženim strukturama prirodnog drveta, kamena i akcentnim teksturama i obradama“, objašnjava Bajagić.

    Trpezarija (Freepik)

    Prema njenim rečima razigraniji, maštovitiji, “obojeni” enterijeri sa detaljima nameštaja iz polovine prošlog veka, podjednako ohrabruju.

    „Nakon nekoliko godina dominacije mesinga i bakra, zlatnih površina, inox i beton nagoveštavaju povratak brutalizma u sofisticiranoj formi. Varijacije u obradi stakla od reljefnog do hemijski tretiranog u duginim bojama obećavaju pozitivnije trendove koji nas očekuju“, kaže Ksenija.

    Šta ostavljamo iza sebe?

    Može biti teško držati korak sa onim što je „in“ i pronaći pravi trenutak i mesto za početak u uređenju ili neku konkretnu promenu, zbog toga smo pitali Kseniju šta je ono što sigurno ostavljamo iza sebe kada je o enterijeru reč, ono što ne bi trebalo da primenjujemo.

    „Iza sebe ostavljamo minimalistične i bezlične, nepersonalizovane – ‘sasvim bele’ i ‘sasvim sive’ enterijere, hladne površine u visokom sjaju sa izraženim zlatnim detaljima, i konačno obloge zidova od letvica sa vertikalnom orijentacijom“, naglašava naša sagovornica.

    Fleksibilni prostorni sistemi, biofilija, prostrani i prosvetljeni prostori koji smisleno aktiviraju različite receptore korisnika i pružaju mogućnost za korišćenjem prostora na različite načine, pravi su put koji vodi zadovoljnom i produktivnom zaposlenom.

    Ona napominje i da se dešava da se trendovi interpretiraju bez mere, na neke predimenzionirane načine.

    „Imamo priliku da vidimo enterijere koji, u želji da budu što luksuzniji i senzacionalni, odaju utisak prezasićenosti detaljima, reflektujućim površinama i ugradnom led rasvetom na svakoj mogućoj poziciji“, kaže Bajagić.

    Dnevna soba (Freepik)

    Već smo pomenuli da se trendovi u enterijeru i modi prepliću, a to potvrđuje i Ksenija koja ističe da iako i modna industrija i enterijer predstavljaju odraz naših potreba i manifestuju naš senzibilitet i ličnost, produkcija u modnoj industriji je mnogo efikasnija i brža.

    „Pored toga ona je finansijski i prema razvijenosti tržišta dostupnija široj populaciji, i kao takva marketinški pothranjena na daleko višem nivou. Trendovi se menjaju iz sezone u sezonu, u trci da se održi začarani krug konzumerizma. U enterijeru je taj period ipak duži, i moglo bi se reći da se novi trendovi razvijaju, evoluiraju i doživljavaju različite varijacije tokom nekoliko godina, da bi zatim u potpunosti postali passe. Za zasićenje nekim trendom u enterijeru, po prirodi stvari, potrebno je i dugotrajnije ‘konzumiranje'“, objašnjava Ksenija za BIZLife.

    Fleksibilni prostorni sistemi vode zadovoljnom zaposlenom

    Ispostavilo se da besplatan ručak, lični asistent, kraće radno vreme i ostali benefiti ipak nisu dovoljno jak razlog da nazad privuku udaljene zaposlene koji rade iz udobnosti svog doma. Ali da li udobnost možemo da dovedemo u kancelariju?

    „Generalno u dizajnu enterijera, pa tako i enterijera kancelarijskog prostora, mi kao Zabriskie tim, prepoznajemo moć da se materijalizuju vrednosti koje korisinici prostora žive.“

    „Te vrednosti sublimiraju njegovu istoriju i kulturu, oživljavaju kompanijski duh i kreiraju unutrašnji ekosistem koji nezavisno funkcioniše u odnosu na njegovu lokaciju, veličinu ili funkciju. Na projektima ovog tipa uvek nastojimo da se kod korisnika stvori doživljaj pripadnosti zajednici, ličnog zadovoljstva, afirmiše lični i profesionalni prosperitet i poveća produktivnost“, navodi Ksenija.

     

    Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

     

    Објава коју дели Zabriskie (@zabriskie.rs)

    Prema njenim rečima fleksibilni prostorni sistemi, biofilija, prostrani i prosvetljeni prostori koji smisleno aktiviraju različite receptore korisnika i pružaju mogućnost za korišćenjem prostora na različite načine, pravi su put koji vodi zadovoljnom i produktivnom zaposlenom.

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: Privatna arhiva/

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE