Tesla prodala rekordan broj vozila nakon sniženja cena
Proizvođač električnih automobila Tesla kaže da je isporučio rekordan broj vozila poslednjih tri meseca, nakon što je snizio cene da bi povećao prodaju.
Snizio je cene na tržištima uključujući SAD, Veliku Britaniju i Kinu kako bi se takmičio sa konkurentskim proizvođačima. Ovog vikenda, veliki kineski proizvođači automobila takođe su prijavili porast prodaje u junu.
Ranije ove godine, šef Tesle Ilon Mask rekao je da veruje da je težnja za većom prodajom, sa nižim profitom, „pravi izbor“ za kompaniju.
Tesla je u nedelju saopštila da je isporučila 466.140 vozila u drugom tromesečju, što je više od 80 odsto više nego godinu dana ranije. U međuvremenu, kompanija je saopštila da je povećala proizvodnju vozila na skoro 480.000 u istom periodu.
„Tesla je napravila strateški izbor da bude masovni proizvođač. Ovo je najviše doprinelo povećanju prodaje, jer su uglavnom Model 3 i Model Y imali koristi od rata cena“, rekao je za BBC Bil Ruso, osnivač i izvršni direktor savetodavne firme Automobility.
Snižavanje cena – dobar potez
Den Ajvs iz investicione firme Wedbush Securities rekao je za BBC da je „smanjenje cena u Kini pametan poker potez koji je bio izuzetno uspešan za Teslu“. Kina je Teslino drugo najveće tržište posle Severne Amerike.
Firma je snižavala cene u drugoj po veličini ekonomiji na svetu, gde se suočava sa konkurencijom lokalnih proizvođača električnih automobila.
Tokom vikenda, kompanija Li-Auto sa sedištem u Pekingu saopštila je da je njena isporuka u junu dostigla najviši nivo svih vremena, od 32.575 vozila, što je njen treći uzastopni mesečni rekord prodaje.
U međuvremenu, isporuke Nioa iz Šangaja i Xpenga iz Guangdžoua skočile su na 10.707 odnosno 8.620 tokom meseca.
,,Rat cenama“
Tesla se takođe bori sa povećanom konkurencijom u drugim delovima sveta i uticajem viših troškova zaduživanja kupaca. Reagovala je snižavanjem cena ove godine.
Tesla je u aprilu rekla da ne planira da stabilizuje cene svojih vozila, iako su ponovljena sniženja cena umanjila profit.
„Ne počinjemo rat cenama, mi samo snižavamo cene kako bismo omogućili pristupačnost u velikim razmerama”, napisao je Mask na svojoj platformi društvenih medija Tviter.
Tesla je tada rekla da je njen ukupni prihod porastao za skoro četvrtinu u prvom kvartalu u odnosu na pre godinu dana, kako je prodaja automobila porasla.
Međutim, njen profit za isti period pao je za 24 odsto zbog sniženja cena i većih troškova sirovina i drugih proizvoda. Kompanija bi 19. jula trebalo da objavi finansijske rezultate za drugi kvartal.
Izvor: BIZLife
Foto: Beta/AP, Pixabay