Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Beograd, najskuplji stan (Unsplash)

    „Mali metro“ će građane Srbije koštati 150 miliona evra

    Predstavnici Vlade Srbije, Grada Beograda i kineske kompanije Power China potpisali su danas Memoranduma o razumevanju za projekat izgradnje tunela od Karađorđeve ulice do Dunavske padine, koji će, kako je procenjeno, koštati oko 150 miliona evra.

    Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić je na konferenciji za novinare posle potpisivanja Memoranduma u Skupštini Srbije rekao je da projekat izgradnje tunela još nije gotov.

    „Grad je odlučio da objedini dva velika infrastruktuirna projekta, izgradnju novog Savskog mosta i tunela od ulice Gavrila Principa do Bulevara despota Stefana u jedan projekt“, kazao je Šapić.

    Izgradnja novog Savskog mosta, za koji je projekat je gotov, sa uklanjanjem starog Savskog mosta, koštaće, prema rečima gradonačelnika, oko 90 miliona evra.

    Aleksandar Šapić (Beta)

    Šapić je dodao da je na njegovu inicijativu doneta odluka da se, pored novog Savskog mosta gradi i tunel, a da su ova dva projekta objedinjena jer sam most ne bi imao ulogu i funkciju kakvu će imati kada oba ova projekta budu gotova.

    „Mali metro“

    „Realizacijom ova dva projekta, koja smo nazvali ‘mali metro’, dva saobraćajano najudaljenija dela grada, odnosno Novi Beograd i put za Pančevo i Slanački drum, će biti tako povezani da će se sa jednog na drugi kraj stizati bukvalno za nekoliko minuta“, istakao je Šapić.

    Gradonačelin se zahvalio Vladi Srbije jer je prepoznala značaj ovih projekata, odnosno značaj izgradnje tunela zbog čega je rešila da rebalansom budžeta u septembru izdvoji novac za njega.

    „Naši kineski partneri, nakon potpisivanja Memoranduma o razumevanju već mogu da počnu sa radovima. Plan je da se završetak izgradnje tunela poklopi sa završetkom novog Savskog mosta i da cela saobraćajnica odmah bude puštena u svom punom kapacitetu. Možda će jedan od projekata biti završen ranije, ali reč je o mesec ili dva, tako da će ceo projekat vrlo brzo imati punu funkciju“, rekao je Šapić.

    Završetak radova do 2027.

    On je naglasio da je rok za završetak oba projekta od dve do dve i po godine.

    „Nadam se da će sve biti gotovo do 2027. godine i početka izložbe EXPO čiji će Srbija biti domaćin“, istakao je Šapić.

    Ministar finansija Siniša Mali rekao je da je sačuvana ekonomska mikro stabilnost i da Vlada ima novca za realizaciju velikih infrastrukturnih projekata.

    On je istakao da su javne finansije stabile i da se svaki ušteđeni dinar koristi za nova ulaganja u kapitalne infrastrukturne projekte, ali i povećanje plata i penzija.

    Metro (Beograd)

    Potpisivanju Memoranduma prisustvovala je ambasadorka Kine Čen Bo koja je rekla je da je srećna što je posao i realizacije ovako dva velika infrastrukturna projekta poveren kineskoj kompaniji.

    „Mi smo organizovali letnju i zimsku olimpijadu i EXPO. Kina ima iskustva u realizaciji velikih projekata i drago nam je što to iskustvo i znanje možemo da podelimo sa srpskim partnerima i prijateljima“, rekla je Bo.

    Ona je dodala da je kompanija ;Power China bila uspešna u izgradnji obalaznice oko Beograda.

    Izvor: Beta

    Foto: Beta/Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE