Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Telekom Srbija (Beta-Milan Obradović)

    Telekom preuzima Poštu net?

    Već neko vreme traju pregovori Telekoma sa Javnim preduzećem Pošta Srbije oko preuzimanja kablovske mreže Pošta net, saznaje Demostat.

    Ovaj operater ima simbolično učešće na tržištu od svega nekoliko procenata, što bi trebalo da omogućiti Telekomu da, uz ranije obavljena preuzimanja, ostvari dominantnu poziciju i po broju pretplatnika i u sektoru distribucije kablovskih sadržaja.

    Kolika je vrednost poslednjeg ulaganja nije objavljeno, jer obe strane razgovor još drže ispod radara javnosti. Na pitanja Demostata u kojoj su fazi pregovori, kolika je cena, da li se očekuje da će Komisija za zaštitu konkurencije odobriti transakciju i u šta će biti uložen novac dobijen od prodaje, u Pošti nisu imali odgovore.

    Iz Telekoma je prvo stiglo obećanje da će sve detaljno objasniti, ali ni dve nedelje nakon poslatog mejla odgovori nisu stigli.

    Poznato je da Pošta već dosta dugo drži svog operatora u stanju status kvo, jer je iscrpljena velikim zahtevima državnog vrha da bez nadoknade „pokrije“ razne akcije, od uplate kompletnog profita u budžet do besplatnih dostava pošiljki, zapostavila modernizaciju svog sistema. Novac joj je za to neophodan i logično je da ga potraži u transakciji kojom će se osloboditi neprofitabilnog operatora.

    S druge strane, Telekom će na ovaj način uvećati broj korisnika a posebno je zainteresovan za sektor kablovskog sadržaja koji omogućava da bira kanale koje će distribuirati preko svoje mreže.

    Zato većina stručnjaka ukazuje da je reč o politički motivisanim potezima, jer ne vide ekonomsku isplativost tako visokih ulaganja. Podsećaju da je samo u poslednje četiri godine, preuzimajući veliki broj manjih kablovskih operatora, neke za neshvatljivo visoke sume, Telekom pet puta uvećao svoju zaduženost, dostigao je milijardu i po evra ne računajući nameravanu kupovinu Pošta neta niti ukupno 600 miliona izdvajanja za prenos 380 utakmica Premijer lige.

    Analitičari tvrde da ta kompanija, u kojoj je većinski vlasnik država, preko sporta želi da ostvari uticaj u šest zemalja regiona, od Slovenije do Severne Makedonije, zbog čega očekuju reagovanje Evropske komisije, koja je usvojila direktive kojima se ograničava ulazak državnih preduzeća iz zemalja koje nisu članice EU, u slučajevima kada postoji sumnja da je reč o političkom paravanu za širenje geopolitičkog uticaja.

    Kada je o domaćem tržištu reč, dominantna pozicija omogućila bi Telekomu da istisne iz značajnije ponude takozvane „opozicione televizije“ što je bitka ne samo za korisnike nego pre svega za biračko telo, zaključuje Demostat.

    Izvor: Agencije

    Foto: Beta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE