Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    SUKOBI U GRADSKOM PREVOZU: Jedni tuku, drugi ponižavaju

    Ove godine zabeležen 21 napad na kontrolore, a najnoviji incident se desio jutros kada je te[ko povre]en jedan kontrolor. U istom periodu, na adresu Ombudsmana stiglo 28 pritužbi građana na rad kontrolora BusPlusa.

    Sukobi kontrolora i građana koji bi bez karte da koriste gradski prevoz, gotovo su svakodnevni.

    U najnovijem incidentu, kontrolor M. A. zadobio je teške povrede glave u napadu koji se dogodio jutros u naselju Braće Jerković na liniji 18 kod stanice Sportski centar Eko, saopštila je firma Apeks.

    „Kontrolor je putnika bez uredne vozne isprave zamolio da napusti vozilo. Revoltiran putnik je, prilikom izlaska, počeo svom snagom da udara kontrolora po glavi. Kontrolor je pao i udario glavom o beton, nakon čega je počeo obilno da krvari. Do dolaskaa Hitne pomoći, bilo je nemoguće zaustaviti krvarenje“, saopšteno je iz firme zadužene za BusPlus.

    „Policija pregleda snimke sigurnosnih kamera iz autobusa i intenzivno traga za počiniocem ovog brutalnog napada“, navodi se u saopštenju i podseća se da je ovo 21. napad na kontrolore ove godine koji je zahtevao intervenciju policije i Hitne pomoći.

    Nisu samo šverceri ti koji krše pravila. Neretko, i kontrolori postupaju nedozvoljeno i ponašaju se van ovlašćenja. U prilog tome govori i činjenica da je zaštitniku građana Zoranu Pašaliću od početka godine stiglo 28 pritužbi građana na rad kontrolora.

    Protivzakonito i neustavno zahtevanje lične karte švercerima, samo je jedan od prekršaja konduktera na koji ukazuje ombudsman.

    Ako putnik nema kartu, kontrolor treba da mu ponudi da kupi posebnu kartu, ako on to ne želi, onda mu traži da kaže ime, prezime, jedinstveni matični broj i adresu, napomenuo je Pašalić.

    Ako posumnja da ga putnik laže za identitet, onda mora tražiti asistenciju komunalne policije ili policije.

    Takođe, kontrolori veoma često švercerima prećute činjenicu da imaju pravo da kupe posebnu kartu, koja košta 2.000 dinara. Na taj način se izbegava pisanje kazne i putnik može da nastavi vožnju gradskim prevozom. Umesto toga, radnici BusPlusa insistiraju na dokumentima i pisanju kazne od 6.000 dinara.

    U pritužbama zaštitniku, građani su najčešće ukazivali na to da ih kontrolori, kada ih uhvate bez karte, vređaju, izbacuju iz prevoza ili prete komunalnom policijom.

    Prema rečima putnika, opšti utisak je da su na meti konduktera najčešće žene i deca, dok muškarce mahom zaobilaze.

    Izvor: RTS, Novosti

    Foto: BusPlus

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE