Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Stručnjak: Na tržištu telekomunikacija u Srbiji se vodi pravi mali rat

    Tržište telekomunikacija u Srbiji je u velikoj meri konsolidovano i svodi se na nekoliko igrača: Telekom Srbija, SBB, Orion, Sat-Trakt, PTT Kablovske mreže u oblasti fiksnih telekomunikacionih usluga, i Telekom Srbija, Telenor i VIP u oblasti mobilne telefonije, a svi ostali „manji igrači“ su postali plen ovih velikih igrača, ocenio je partner u konsultantskoj kući Egzakta Advisory Nenad Tešić.

    Tržište vredno 1,75 milijardi evra

    „Ukupno tržište telekomunikacionih usluga u Srbiji iznosilo oko 1,75 milijardi evra na godišnjem nivou (poslednji podatak iz izveštaja RATEL-a iz 2019. godine), tokom prošle godine verovatno je poraslo na oko 1,8 milijardi evra, a u 2021. godini realno je očekivati da dostigne i 1,85 milijardi evra“, kazao je on za Magazin Biznis.

    Dodao je da statistike pokazuju da prosečan stanovnik Srbije troši oko 5.500 dinara mesečno na telekomunikacione usluge, što je 10 odsto prosečne plate, a to je jedan od najvećih prosečnih udela u novčaniku za telekomunikacione usluge u Evropi, pa stoga, po njegovim rečima, nije ni čudo što se na tržištu Srbije vodi pravi mali „rat“.

    „Prema poslednjim podacima RATEL-a, SBB ima 46,1 odsto tržišta, a Telekom Srbija, sa povezanim kompanijama 42,4 odsto (28,7 odsto plus 13,7 odsto tržišta koliko ima brend Moja Supernova, 2020. godine Kopernikusu pripojeni Radijus Vektor, Masko, BPP ing, Telemark, Avkom i Sat TV Meteor). Ostalih desetak odsto tržišta čine Orion, Sat Trakt, PTT (sa po oko dva odsto tržišta) i niz veoma malih lokalnih operatora“, kazao je Tešić.

    Telenor ulazi u fiksnu telefoniju

    Podsetio je da je Telenor potpisivanjem ugovora sa Telekomom Srbija o iznajmljivanju optičke infrastrukture i zvanično objavio da ulazi i u uslugu fiksne telefonije.

    „Ukoliko Komisija za zaštitu konkurencije odobri, Telenor će na Telekomovoj optičkoj infrastrukturi nuditi i usluge širokopojasnog interneta, fiksne telefonije i medijskih sadržaja i za to plaćati nadoknadu Telekomu Srbije. Sličan metod ulaska na tržište je imao i VIP koji je 2007. godine ušao na tržište i korišćenjem usluge nacionalnog rominga na Telekomovoj mreži uspostavio uslugu, a kasnije gradio svoju infrastrukturu“, rekao je Tešić.

    Poslovna saradnja Telekoma i Telenora, kako je ocenio, krajnjim korisnicima ne može da obezbedi sveobuhvatniji sadržaj.

    „Junated (United) grupa verovatno neće dati Telenoru ‘svoje kanale’ – N1, Novu S, Sport klubove i druge, baš kao što ih nije dala Telekomu i baš kao što Telekom nije dao svoje kanale SBB-u. Ono što se sigurno može očekivati jeste veliki ‘rat’ cenama medju operatorima na tržištu“, kazao je Tešić.

    Dodao je da se mogu očekivati agresivne prodajne kampanje, „rat“ na terenu i žestoka borba za korisnike.

    „SBB na svojoj strani ima sadržaje i korisničku uslugu koja je u ovom trenutku efikasnija od one koju ima Telekom Srbija, a Telenor ulazi u potpuno novi poslovni model koji do sada nije imao. Ko će ‘pobediti’ i da li će to biti Pirova pobeda, ostaje da se vidi“, naveo je Tešić.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE