Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mobilni telefon, stres

    Korišćenje privatnih telefona na poslu može da smanji stres

    Korišćenje pametnih telefona na radnom mestu za praćenje ličnih stvari može smanjiti stres i dovesti do bolje ravnoteže između posla i privatnog života, pokazalo je istraživanje Univerziteta u Melburnu i Univerziteta u Galveju.

    Studija se fokusirala na evropsku farmaceutsku kompaniju, koja je bila u procesu preokretanja svoje politike sa ograničavanja upotrebe pametnih telefona na radnom mestu do dozvoljavanja korišćenja uređaja u svrhe koje nisu u vezi sa poslom.

    Da bi se utvrdio uticaj upotrebe telefona na radnom mestu, studija je godinu dana pratila 39 zaposlenih kojima je bilo dozvoljeno da koriste svoje uređaje u neposlovne svrhe. Pre eksperimenta, samo rukovodstvu je bilo dozvoljeno da ponesu svoje lične telefone na posao.

    Utvrđeno je da, u specifičnim situacijama, „korišćenje telefona može smanjiti uznemirenost i naprezanje“ i rečeno je da dopuštanje telefona na radnom mestu, kako bi zaposleni mogli da se bave porodičnim stvarima, može smanjiti „konflikt između posla i života“.

    „Mnoge prethodne studije sugerišu da upotreba pametnih telefona u neradne svrhe može da ometa i ometa produktivnost na radnom mestu. Međutim, naša studija otkriva da opšta zabrana korišćenja pametnih telefona, može imati negativne neželjene posledice“, rekao je Eoin Vhelan, voditelj studije i profesor poslovne analitike i društva na Univerzitetu u Galveju, za People Management.

    Mobilni telefoni, stres

    Mobilni telefoni, stres (Pixabay)

    Posledice zabrane korišćenja telefona

    Vhelan je objasnio da zabrana zaposlenima da koriste pametne telefone tokom dana može da dovede do porodičnih tenzija, što dovodi do toga da supružnici „osećaju teret upravljanja porodičnim problemima koji su se pojavili tokom dana“.

    „Takođe smo otkrili da umerena upotreba telefona nije imala negativan uticaj na produktivnost. Umesto zabrane upotrebe pametnih telefona na radnom mestu, efikasnija strategija bi bila uspostavljanje organizacione klime u kojoj su poznata očekivanja kompanije u pogledu upotrebe pametnih telefona; na primer, ne koristi se na sastancima ili u kantini”, dodao je on.

    U izveštaju se navodi da su se ispitanici sa telefonima osećali „opuštenije“ jer nisu morali da „odgovaraju na mnoštvo poruka kada se posao završi“.

    U izveštaju se navodi da su granice između posla i ličnog života zamagljene, „velikim delom“ zahvaljujući pametnim telefonima, a dodatno su pogoršane politikom rada od kuće koja je uvedena nakon pandemije. Shodno tome, u izveštaju se navodi da kompanije treba da prihvate kako se „zidovi između radnog i neradnog života neprestano ruše“.

    Posao, stres

    Posao, stres (Freepik)

    Podsticanje produktivnosti kod zaposlenih

    Ovo je važno jer konflikt između posla i života može dovesti do izostajanja sa posla, smanjenog radnog učinka i veće fluktuacije zaposlenih.

    Stiv Herbert, stručnjak za ljudske resurse i beneficije zaposlenih, rekao je za People Management: „Poslodavci koji žele da izvuku najbolju i najveću produktivnost od svoje radne snage takođe moraju da uzmu u obzir uticaj svojih politika i to je svakako slučaj kada je u pitanju korišćenje privatnih mobilnih telefona tokom radnog vremena.

    U Britaniji 21. veka, mobilni telefon je postao vitalna veza između zaposlenog pojedinca i njegove porodice tokom radnog dana.

    Posao, stres

    Posao, stres (Pexels)

    Izbegavanje stresa

    On je takođe rekao da lišavanje te veze zaposlenom rizikuje „ogorčenost“ i „demotivaciju“ i može imati negativan uticaj na zapošljavanje i zadržavanje, kao i manji učinak i produktivnost.

    „Nedostatak kontrole je često faktor koji doprinosi povećanom stresu na radnom mestu i za mnoge zaposlene bi odvajanje od svog telefona rezultiralo manjom kontrolom i dodatnom brigom i stresom. Stres, naravno, može dovesti do mnogih drugih problema sa blagostanjem, tako da je to nešto što bi svaki razuman i napredan poslodavac želeo da izbegne“, objasnio je Herbert.

    Gema Dale, predavač na Univerzitetu Džon Mures u Liverpulu, rekla je da treba da budemo oprezni kada generalizujemo ovakav rad.

    „Međutim, kao opšte pravilo, i kao što svedoči ovaj dokument, davanje autonomije i poverenja ljudima je obično dobra stvar, kako u pogledu stvari kao što je korišćenje pametnih telefona, tako i uopšteno. Po mom iskustvu, potpuna zabrana stvari, bilo da su to internet/društveni mediji pre mnogo godina ili pametni telefoni i drugi alati danas, često dovodi do neželjenih posledica i frustracije zaposlenih“, zaključila je ona.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Pixabay, Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE