Stiže konkurencija Temu-u i Shain-u: Proizvodi će koštati manje od 20 dolara
Amazon je lansirao novu prodavnicu pod nazivom Haul, u kojoj je cena proizvoda na rasprodaji ograničena na 20 dolara, u pokušaju da se suprotstavi niskobudžetnim trgovcima kao što su Temu i Shein.
Ovaj gigant u oblasti online kupovine predstavio je Haul kao iskustvo dostupno isključivo putem mobilnih uređaja u svojoj aplikaciji za kupovinu, namenjeno korisnicima u SAD-u.
Kompanija navodi da kupci mogu očekivati „neverovatno niske cene“ za proizvode Haul, koji su „vredni čekanja“ do dve nedelje za isporuku.
Amazonovi kineski rivali u e-trgovini poslednjih godina beleže rapidan rast, ali se suočavaju i sa kritikama zbog ekološkog uticaja proizvodnje i isporuke sve većeg broja jeftinih proizvoda.
„Temu i Shein su se suočili s kritikama zbog iskorišćavanja rupa u zakonima o uvozu, ali i zbog rasipničkog i ekološki neodgovornog poslovanja,“ rekla je Sucharita Kodali, analitičarka maloprodaje iz kompanije Forrester, za BBC News.
„Ovaj pokušaj suočava se s istim izazovima,“ dodala je, govoreći o Amazon Haul platformi.
Haul označava dugo očekivani ulazak Amazona na tržište jeftinijih proizvoda sa dužim vremenom isporuke – poslovni model koji je omogućio uspon kompanijama poput Temu i Shein.
Međutim, regulatori širom sveta sve više izražavaju zabrinutost zbog rasta platformi koje prodaju masovno proizvode po vrlo niskim cenama. Evropska komisija je u oktobru pokrenula postupak protiv Temua zbog zabrinutosti da ne sprečava prodaju nelegalnih proizvoda.
Proizvodi do 10 i 20 dolara
Amazon je niske cene postavio u središte svoje ponude putem Haul-a. Pored maksimalne cene od 20 dolara, kompanija je navela da će većina proizvoda koštati manje od 10 dolara.
Kao primere, u saopštenju za medije naveli su set od tri žileta i „elegantan set ogrlice, narukvice i minđuša“ dostupnih za nešto manje od tri dolara. Besplatna isporuka će biti dostupna za porudžbine od 25 dolara ili više, s vremenom isporuke od jedne do dve nedelje.
„Pronalaženje sjajnih proizvoda po vrlo niskim cenama je važno za kupce, i nastavljamo da istražujemo načine na koje možemo da sarađujemo s našim partnerima kako bi ponudili proizvode po ultra-niskim cenama,“ rekao je Dharmesh Mehta, potpredsednik Amazona za globalne usluge partnerske prodaje.
Kompanija navodi da će „beta“ verzija Haul iskustva omogućiti prodaju svih proizvoda uz garancije Amazona, pružajući kupcima sigurnost u pogledu kvaliteta i bezbednosti proizvoda.
Mehta je izjavio da je ovo još uvek „rani stadijum“ za novu vertikalu kupovine i da će povratne informacije kupaca biti pažljivo slušane kako bi se platforma „unapredila i proširila u narednim nedeljama i mesecima.“
Kodali je dodala da projekat nije bez rizika za Amazon. Rekla je za BBC da postoje dokazi da su potrošači „sve zasićeniji nekvalitetnim proizvodima i sporom isporukom.“
Ako proizvodi razočaraju kupce i budu neisplativi za Amazon, „ne očekujem da će Haul dugo opstati,“ zaključila je.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik