Da li ste se nekada zapitali zašto Starbaks upisuje imena kupaca na kafama?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    starbaks

    Da li ste se nekada zapitali zašto Starbaks upisuje imena kupaca na kafama?

    Poznati lanac prodavnica kafe Starbaks, čini se sada, od kad postoji piše imena kupaca na svojoj šoljici pre nego što im daju kafu ili neko drugo piće koje su naručili. Ali, da li ste se zapitali zašto Starbaks to radi, a drugi kafići ne?

    Starbaks je počeo da ispisuje imena kupaca na šoljama 2012. godine kako bi stvorio bolju ličnu povezanost sa svojim kupcima, a ne od samog početka postojanja kompanija. Cilj prakse je da se razvije intimniji odnos i da njihova narudžbina pića bude više od klasične prodaje. Imena na šoljama takođe pomažu baristima da zapamte i sortiraju poružbnine i sprečavaju klijente sa sličnim porudžbinama da pokupe pogrešnu.

    Ono što mnoge koji piju kafu u Starbaksu nervira jeste pogrešno upisivanje imena, što je posebno karakteristično za područja na kojima se govore strani jezici (za koje ne važi “Piši kao što govoriš, čitaj kao što je napisano”). Ipak, zanimljivo je da i za ovo postoji razlog.

    Ovo se, verovali ili, radi kako bi ljudi fotkali i kačili na društvene mreže, što neki tumače kao način da se putem društvenih mreža dodatno izreklamira kompanija.

    starbaks

    starbaks, kafa (unsplash)

    Kada je Starbaks počeo da piše imena na kafama?

    Iako većina ljudi pretpostavlja da je Starbaks uvek pisao imena kupaca na njihovim porudžbinama pića, kompanija, osnovana 1971. godine, zapravo nije počela to da radi do marta 2012.

    Kao deo “Inicijative za ime” 2012. godine, baristi Starbaksa su počeli da nose bedževe sa sopstvenim imenima.

    Ali, šta je navelo Starbaks, kompaniju koja je do tog trenutka pravila kafu više od 40 godina, da počne da radi ove stvari?

    Ako biste postavili jednostavno pitanje zašto Starbaks piše vaše ime na čaši kafe, dobili biste jednostavan odgovor: zbog stvaranja boljeg korisničnog iskustva.

    Starbaks i korisničko iskustvo

    Postoji mnogo kafića, i mnogi od njih prave takođe dobru kafu. Upravo je to razlog zašto Starbaks pokušava da se razlikuje i izdvoji iz gomile kafića pružajući najbolje moguće korisničko iskustvo.

    Ako kupac može da dobije istu šoljicu kafe ili čaja u Starbaksu kao i u nekom drugom kafiću, ali se oseća više cenjenim i više kao deo zajednice Starbaksa, dobiće to piće od Starbaksa.

    Ali kako se zbog vašeg imena na šolji osećate cenjenim i delom zajednice? Zbog izuzetne moći kada nekoga nazovete po imenu.

    Dejl Karnegi, pisac čuvene knjige “Kako pridobiti prijatelje i uticati na ljude”, kada govori o tome kako kada nekoga zovemo po imenu to može da pomogne da se uspostvai veza s njim kaže da:

    “Ime osobe je za njega/nju naslađi i najvažniji zvuk na bilo kom jeziku”.

     

    Prisnija veza

    Iako to možda ne izgleda kao velika stvar, kad znate ime osobe koja vas uslužuje prvom jutarnjom kafom, na primer, i ona zna vaše, to stvara prisniju vezu između vas i kafića koje inače ne bi bilo.

    Ako ste redovni u Starbaksu, vaš barista će možda čak i zapmtiti vaše ime i napisati ga na šolji a da vi ne morate da im kažete. Dok vas barista u nekom drugom kafiću može zapamtiti po liku i kafi koju pijete, što definitivno nije ličniji odnos od onoga kada barista zna vaše ime.

    Sigurno vam je draže kada vas neko oslovi sa “Jovana” a ne sa “Uobičajeno?”.

    Evo reklamnog videa koji je Starbaks koristio kada je prvi put uveo pisanje imena na šoljama u Ujedinjenom Kraljevstvu koji objašnjava njihovu motivaciju iza ove promene.

    starbaks

    starbaks, šolja, kafa (pexels)

    Drugi razlog – Starbaks i praktičnost

    Još jedan razlog zašto Starbaks piše vaše ime na šolji je zato što to pomaže njima i vama da izbegnete mešanje različitih i sličnih porudžbina,

    Na primer, vi i devojka iza vas naručite isto, ledenu kafu sa mlekom, ali je vaša sa drugom vrstom mleka. Ako devojci koja je stojala iza vas kafa prvoj stigne, ona može uzeti vašu slučajno, samo zato što izgledaju i zovu se isto, azapravo su vrlo različite.

    Praktično rešenje za to je barista koji će napisati vaše ime na šolji kafe, tako da ne dođe do zabune.

    Imena na šoljama posebno su korisna tokom radnih sati. Kada 10 kafa stoji na šanku i čekaju da ih neko pokupi, bilo bi gotovo nemoguće da kupac pronađe kojoa je kafa njegova.

    Što manje kupaca uzme pogrešnu porudžbinu, to je bolje za Starbaks, jer svaku pogrešnu porudžbinu bi morali da ponove i preprave.

    Kvalitet, ali ne samo proizvoda

    Starbaks je generalno poznat po vrlo kvalitetnoj kafi koju prodaju širom sveta. Ali po svemu sudeći, oni su poznati između ostalog jer polažu mnogo na korisničkom iskustvu.

    Pisanje imena kupaca na šoljama i na bedževima barista čine da kompanija uspostavi ličnu vezu sa svojim klijentima.

    O važnosti korišćenja ličnog imena svedoči i to što je Starbaks u nameri da uvede ovu promenu uspeo da svoju kompaniju digne na viši level poslovanja,a  to je ono čemu svaka kompanija treba da teži.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Unsplash, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE