Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    kamatnu stopu

    Šta će tačno NBS da uradi povodom najavljenih POSKUPLJENJA bankarskih naknada?

    Imajući u vidu odluke i najave pojedinih banaka da povećaju naknade za određene usluge povezane s platnim računima Narodna banke Srbije (NBS) saopštila je da radi na donošenju seta mera i propisa kako bi zaštitila standard građana Srbije.

    Mere će biti usvojene na prvoj redovnoj sednici Izvršnog odbora NBS 11. avgusta.

    O svim detaljima seta mera, javnost će ubrzo biti obaveštena, navodi se u saopštenju NBS.

    Narodna banka Srbije očekuje od banaka u Srbiji da sprovode održivu i odgovornu poslovnu politiku, zasnovanu na principima zdrave konkurencije, koja podrazumeva unapređivanje depozitnih poslova i očuvanje, odnosno uvećanje baze deponenata i klijenata.

    „NBS je tokom proteklih godina uvela čitav niz proaktivnih mera na ovom planu koje ranije nisu postojale: uvela je zakonsku obavezu banaka da informišu klijenta o naplaćenoj naknadi nakon izvršene tranksacije, da dostave pregled naknada kao deo predugovorne dokumentacije, da jednom godišnje dostave ukupan naplaćeni iznos svih naknada i kamata po različitim uslugama, objavila je naknade svih banaka na internet prezentaciji NBS kako bi građani mogli na jednostavan način da se informišu i uporede ih pre nego što posete banku“, dodaje se u saopštenju.

    Važno obavestiti klijente dva meseca pre izmena

    Takođe, NBS je uvela obavezu bankama da obaveste klijenta dva meseca pre izmene odredaba okvirnog ugovora, među kojima su i naknade koje banka naplaćuje, i da ga obaveste o njegovom zakonskom pravu da može odmah da raskine ugovor ako se ne slaže s tim izmenama, donela je propis kojim građani mogu da promene banku samo odlaskom u novu banku i davanjem ovlašćenja novoj banci da obavi sve procedure prenosa dokumentacije umesto njega (dakle bez njegovog donošenja nove papirologije.

    Kada je reč o korisnicima koji su se ugovorom o kreditu obavezali da imaju račun kod banke koja im je isplatila kredit (što je bio uslov za dodelu kredita ili za nižu kamatnu stopu), NBS je obavestila sve banka o ograničenjima koje su dužne da primenjuju prilikom eventualnih izmena naknada za održavanje računa tih korisnika.

    Građanima je od zakonskih izmena u 2018. godini dostupan i račun sa osnovnim uslugama koji su banke dužne da imaju u ponudi i koji bi trebalo da sadrži sve osnovne elemente za obavljanje platnih transakcija prosečnog građanina.

    Troškovi u vezi sa ovim računom su najniži i građani bi trebalo da uzmu u obzir ovaj račun prilikom donošenja odluke o izboru paketa usluga u banci.

    Računi, (Pixels)

    Efektiva: Nema logike ni opravdanja za podizanje cena naknada

    Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača „Efektiva“  rekao je za RTS da logičnog ekonomskog opravdanja za nove cenovnike koje su najavile neke od banaka nema.

    Poskupljenje nije opravdano i ne postoji ekonomska logika koja ga opravdava. Naročito ako uzmemo u obzir da dobar deo toga ne predstavljaju usluge koje se pružaju klijentu, rekao je Gavrilović.

    Velika novina je, kako je najavljeno, da će se naplaćivati pogrešno ukucan pin kod na bankomatu.

    Dejan Gavrilović, Printscreen

    „Mi sve više radimo posao banke – podizanje novca na bankomatu, ukucavanje pin koda. Dakle, mi menjamo šalterskog službenika faktički sve više radimo posao banke, pa je kažnjavanje ako mi pogrešimo prilično apsurdno“, ističe Gavrilović.

    U slučaju gubitka kartice, ukoliko je na računu iznos do 3.000 dinara, troškove snosi klijent. Za veće iznose troškove će snositi banka ukoliko se dokaže da klijent nije zloupotrebio karticu ili bio „vidljivo nemaran“.

    Gavrilović kaže da prema zakonu o platnim uslugama ne postoji ta formulacija i da u slučaju da dođe do zloupotrebe kartice, a da je veća od 3.000 dinara, svu štetu banka mora odmah da nadoknadi dužniku.

    Nisu sve banke još objavile nove cenovnike usluga, a Gavrilović apeluje na NBS da preduzme dalje korake, a građanima savetuje da dobro pregledaju cenovnike i da koriste samo one najnužnije transakcije kako bi sebi smanjili troškove.

    Dovoljno su zaradile: Nema potrebe da banke poskupljuju usluge?

    Izvor: BIZLIfe, RTS

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE