
Srbija kargo se OBNOVILA novim lokomotivama
Na Železničkoj stanici Resnik u Beogradu u saobraćaj je pušteno 16 novih lokomotiva Simens Vektron, čija nabavka je, za potrebe preduzeća Srbija kargo, koštala 64 miliona evra.
Ranije je nabavljeno 48 putničkih vozova, a sada, „posle skoro 40 godina“, i 16 teretnih lokomotiva, rekla je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović.
„Šesnaest novih lokomotiva važno je ne samo za Srbija kargo, nego i za Srbiju, jer je naš cilj da Srbija i u železničkom, kao i u drumskom saobraćaju, bude nezaobilazni tranzitni koridor“, rekla je ministarka.
Iznela je i da je „pre nekoliko godina prosečna starost mašinovođa u Srbija kargu bila oko 50 godina, a u prethodne dve godine zaposleno je oko 180 mladih mašinovođa“.
Dodala je da će ove i sledeće godine biti obnovljeno 500 kilometara železničkih pruga.
Srbija Kargo godišnje na Koridoru 10 preveze 13 miliona tona robe.
„Vektron“ (Vectron) je serija lokomotiva firme Simens Mobiliti, predstavljena 2010. godine u četiri verzije: dizel, multi-sistem, i AC i DC na električni pogon.
Opisuje se kao serija „rekonfigurabilnih i modularnih“ lokomotiva, sa „kolnim rasporedom Bo-Bo“. Naslednik je porodice lokomotiva „EuroSprinter“, a jeftinija, osnovna verzija, nazvana „Smartron“ je predstavljena 2018. godine.
Lokomotive „Vektron“ suz dugačke 19 metara, a široke tri, zavisno od verzije pogona teške su 79 do 86 tona, maksimalne brzine 160 ili 200 kilometara na sat.
Ima ih u verzijama srednje snage 5,2 MW ili 7.000 konjskih snaga za regionalni putnički saobraćaj i za „srednji teretni rad“, kao i visoke snage 6,4 MW ili 8.600 konjskih snaga. Verzije DC su samo u verziji srednje snage.
Izvor: Beta, RTS
Foto: screenshotSrbij